Gårdagens Luciashow

Flisan & några andra barn från åk 3 till 9 hade luciashow igår på kvällen

Enligt schemat vi fick i måndags (!!) skulle de repa hela dagen från 8.10 till 1140, då det var lunch till 12.20 då de skulle repa till 13.15. Sen skulle de ha rast till 16.00, repa fram till 18.30 då showen skulle börja. Ev skulle de ha ännu en show kl 20.00.

Synd bara för de barn som inte kunde åka hem när schemat ändrades i sista sekund...
Flisan ringde mig från en klasskompis mobil 11.45. De väntade då på bussen hem, mätta & glada.. Lucnchen hade alltså blivit tidigarelagd, liksom rasten... De skulle inte börja förrens 16.30 igen..

Jag hade då stått & lagat gryta så jag var ju hemma & klasskompisen fick komma hit, för hon ville eller kunde inte gå hem, jag fick ingen klarhet i det.

De åt lite av grytan & fick vila innan de skule iväg.

Charlie fick en egen variant av grytan & liksom med min köttfärssås i måndags, så älskade han den :)

Sen åkte ungarna iväg för att repa.

Jag & Charlie skulle ta bussen härutanför, men missade den med bara ca 30 sek.. SURT!

Skyndade oss för att ta tåget en station & hann precis, ville ju inte komma försent..

Det var rätt mycket folk utanför kulturskolan,som de lånat. Mkt trappor, vilket inte är skoj när man har barnvagn, men jag fick hjälp av en kompis som var där, som tur var :)

Fick sitta högst upp, på en "balkong" vilket gjorde att bilderna inte blev bra.. Dessutom var det långt ifrån scenen :( Lägger in dom om det går att visa dom sen.

Ungarna var iaf jättebra & Charlie var helt hänförd av musiken, alla människor & alla ljus :)

Det satt en pojke i 11-12 års åldern på stolen nedanför oss. Han kurade ihop sig på en gång & somnade, så han sov igenom hela showen hahaha!

satte Charlie i mitt knä så han hade ansiktet mot mig & höll honom i händerna. Då la han sig bakåt & började putta sig från mig, så till slut lag han böjd bakåt över mina knän som en ostbåge, vilket tydligen var jätteroligt.

Så där låg han länge & han skulle prompt ha sitt huvud på stolen framför, där pojken sov ^^

Sen ammade han lite & fortsatte sen med sitt nya påhitt, varpå min kompis sa, tänk om han spyr på grabben framför.. Hade han gjort det,så hade det runnit längs nacken & ner på ryggen innanför tröjan på pojken, så jag lät honom inte göra så på ett tag.

Sen var han tvungen att göra så igen, tokungen :) Han spydde aldrig som tur är :)

I slutet av showen, när åk 6-9 hade sin del,så kom Flisan & sa att de skulle ha en till show, kl 20.00, men hon visste inte hur hon skulle komma hem... Busskortet går ju ut 19.00 & hon hade ingen mobil med sig..

Det löste sig till slut, hon fick skjuts av klasskompisens pappa & var hemma strax innan 21.30. HJon kom i säng strax efter 22 & kl 05.45 skulle hon upp igen för att repa kl 07.30 :(

Idag hade de 2 föreställningar för skolan, åt lunch & sen sa deras lärare att de skulle på lektion, fast de skulle vara lediga, så Flisan missade en buss bara för det & var jätteirriterad. Hon var sååå trött när hon kom hem, stackarn :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0