Tomten som åkte wakeboard..

flisan har haft en kompis övernattande här hela helgen. Igår var vi ner på stan en sväng, det var julmarknad hela helgen, men jag glömde bort att det mesta var i hamnen,så jag gick på stan & var besviken över de få stånd som fanns  *S*

Idag åkte vi ner till hamnen, hittade en julklapp från barnen till mormor, en mugg som var jättefin med hjärtformat handtag & texten Världens bästa mormor.

Hamnen gästades av jultomten oxå... Han åkte wakeboard & det var grymt skoj att se :)  Dessvärre hade jag inte digitalkameran med mig, bara mobilen & den kameran är inte bra.. Men jag filmade iaf medans jag stod & skrattade. Jag tyckte att det var riktigt busigt :)

Charlie sov inte i 2½ timme som i går, men nästan.  Vi åt på grillen för en gångs skull, hade missat bussen,som bara går 1 gång i timmen på söndagar & Charlie började bli hungrig,så jag ville inte chansa på att gå & det gjorde jag rätt i.. Så fort vi satt oss vid bordet började han gnälla, så då var det bara att amma under filten..

Flisan & Charlie lekte en stund efter att vi kommit hem. Han satt i gåstolen & sökte kontakt med henne när hon satt vid datorn, så hon blev irriterad & sköt iväg honom med foten & han började tjuta av skratt, vilket gjorde henne tok-glad. De höll på en bra stund, tills de var ivägen för mig.

Jag fick för mig att möblera om i vardagsrumsdelen & hade just flyttat soffan för andra gången & då var de lite ivägen.

Det tog tid att fixa klart, Charlie blev hungrig igen, men nu är det iaf klart. Det får duga så länge.

Syftet var ju att få bort så mkt sladdar som möjligt & gömma de skarvade sladdarna till vitrinskåpets belysning, rätt som det är ålar han väl & kke smakar & får sig en redig stöt...

Väldigt annorlunda, men helt okej blev det.

Flisan gick & lade sig rätt tidigt, de har sista Lucia-träningen imorgon bitti innan skolan, så hon måste upp tidigare.

Charlie lekte en stund med mig sen jag möblerat klart & så blev han hungrig igen,så han fick tutte medan jag kikade på tv. Åt en banan när han började busa vid bröstet, så fick han syn på bananen & sträckte sig efter den, så jag tog en liten tugga & gav honom.. Mmmm sa han & skulle ha mera, så han fick sitta i mitt knä & tugga små små bitar banan.

Efter en stund ville han hålla i bananen & stoppade in den i munnen, men där går gränsen...

Brorsans yngsta dotter gjorde precis så när hon var 11 månader (hon är 4½ år nu), men hon tog en så stor tugga att hon varken kunde tugga eller andas ordentligt, så jag fick gröpa ur munnen på henne, vilket inte uppskattades.. Hon blev helt galen, men lugnade sig när hon fick små bitar...

Charlie blev arg som ett bi när bananen var slut,så jag fick leka hnom glad & sen upptäckte han att soffan stod fel...

Den står nu med ryggen mot vårt låga men långa vitrinskåp. På skåpet finns blommor, en bordsgran, foton & några prydnadssaker & det blev genast jätteintressant :) Då blev han glad :)

Busade lite & sen fick han tutte igen, eftersom jag visste att han inte var klar, sen somnade han.

Ska i säng jag med, klockan är rätt mkt. Ska ju tvätta vagnsklädseln imorgon & sen åka till pappa & min låtsasmamma & låna systersonens gamla matstol, en sån man hänger på bordet.



Charlie i hoppgungan

image109

Kommentarer
Postat av: nathalie

åh så söt han är, hehe. skulle vara kul att se kort från hur ni bor, verkar vara så himla fint när man läser allt.
kram

2007-12-10 @ 08:37:14
URL: http://nathalief.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0