Ännu en baddag :)

Flisan ville åka till Sydpoolen idag igen,så när jag ändå pratade med min brorsdotters mamma på tele så bjöd vi med dom & skyndade iväg. Idag kom jag ihåg både kameran & batterier, men glömde Charlies badbyxor,vilket jag kom på när vi väntade på bussen,så Flisan sprang upp & hämtade dom. *typiskt mig*

Kom till Sydpoolen, Camilla & flisan var riktigt frusna,de hade inte klätt på sig ordentligt. Vi hamnade i värsta kön & bara ena kassan var öppen. Kön minskade väldigt sakta & när vi kommit halvvägs fram kom en badvakt ut & sa att de stängde hela äventysrbadet pga en olycka..

Fattade direkt att nån bajsat i vattnet.. Badet skulle vara avstängt 2 timmar för rengöring & ingen släpptes in under den tiden , så vi passade på att fråga om man kunde låna eller hyra baddräkt till Emma, för hon hade ingen. Det kunde man inte, däremot kunde man köpa en för 199kr... Det tyckte vi var jättedyrt,så vi gick till Södertälje centrum & kikade efter en baddräkt där. Varken H&M eller Lindex säljer såna nu för "det är inte badsäsong" som en snorkig expedit på H&M sa... (Pucko,det är säsong för inomhusbad nu! Inte tusan får man bada nakna heller :(  )

Drog med alla till Kappahl & där hittade jag en glittrande sak till Emma för 119 kr. Emma blev överförtjust i baddräkten, men Camilla såg måttligt road ut hahaha!

Skulle ta en fika så jag kunde amma Charlie, men det var fullt överallt, så jag köpte med en kaffe & ammade ute på en bänk. I centrum var det inte så blåsigt, det var värre utanför. Men kallt var det iofs, fast jag var påbylsad som vanligt.

Gick tillbaka till Sydpoolen,bytte om, duschade & skyndade oss till simskolebassängen,där vi plaskade en bra stund. Charlie fick ha Flisans gamla simring & den gillade han. Tyvärr glömde vi bort att vi hade med oss kameran,så det bidde inga bilder från den bassängen.

Vi gick över till äventyrsbadet, där jag satte mig & fikade & ammade medan de andra badade. De andra kom oxå & fikade,sen fick Flisan & Emma sitta kvar vid bordet, Emma behövde värma sig & vila & Flisan passade Charlie,så jag & Camilla kunde få leka av oss i vattnet en stund. JAg struntade totalt i att jag är 32 år, jag blev 12 igen eller nåt & lekte som sjutton.

Camilla skrattade så jag trodde hon skulle kallsupa i sig hela Sydpoolens vatten, hon tyckte jag var helt knäpp & att jag gjorde så fula miner & grejer :) Jag hade iaf jättekul, fast det var jobbigt med alla konster & sjödjur osv som jag höll på med :)

Skulle bubbla lite i bubbelpoolen, men den var full hela tiden av samma gäng som la beslag på den & struntade fullkomligt i att andra oxå ville använda den. Vi lessnade & bestämde att vi bara skulle låta Charlie få plaska lite & Flisan ville ta kort, innan vi skulle gå till den stora bubbelpoolen ute vid stora bassängen med hopptornet.

Detta är resultatet, men tänk på att hon bara är 10 år & var rätt irriterad, annars hade nog bilderna blivit bättre ;)

Obs.. JAg böjer mig framåt, så det är inte tuttar som ramlat ner eller fet mage , bara lite skinn *S*
image67

image68

Äventyrsbadet under pågående vågor
image69

Småbarnsavdelningen i äventyrsbadet. Flisan gillade tydligen golvet ^^
image70

Orkar inte redigera ^^
image71

Tror hon har fingret eller hår i vägen ^^
image72

Här glömde hon tydligen bort vilka som skulle fotas *S*
image73

Bilderna jag hann ta.. Flisan i strömmen
image74

Camilla & Emma. Det är mode med röda ögon, jag lovar :)
image75

Charlie torkar i vagnen.Man får ha med den in :) Han älskar att lipa helt plötsligt...
image76

Ingen bild på sötisen med badbrallorna, så vi får väl ta nåt hemma sen,så ni får se hur söt han är i dom *S*

Hann med att bubbla lite i stora bubbelpoolen i ca 5 min, sen var Emma kissnödig & Flisan ville inte passa Charlie,så hon fick skutta i & jag läste busstabellen & upptäckte att vi hade 45 min på oss...

Det var bara att skynda sig in i duschen & sen skynda sig iväg. Exakt kl 19.30 gick vi från Sydpoolen, bussen gick 45. Gick rätt fort & skulle ta vägen över kanalen, det är närmast.. Fast det var broöppning... Tur att det gick rätt fort, vi hann fram till bussen på 13 min,så det var på håret :)

Kom hem rätt sent, satte oss i soffan & skulle kolla på tv, men Flisan däckade efter kanske 10 min, Charlie däckade efter ca 40 min, han hade ju sovit på bussen hem ^^

Ska hänga upp badkläderna, sen ska jag sova jag med... Känner mig rätt mör efter mina vattenlekar, har jag otur så har jag träningsvärk imorgon...

Kommentarer
Postat av: ' CAROLIN

Hallå! haha vad mysigt att bada :D synd att din kamera tar såna kassa pics, min system är KALAS! Ska sälja min rosa i think.. hur är det med er annars då? vi ska till doktorn idag, igen.. suck.

2007-11-03 @ 10:33:18
URL: http://leosmamma.se
Postat av: Cassie

va gulliga bilder =)

2007-11-03 @ 12:44:50
URL: http://cassie92.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0