Bör jag säga nåt till mamman?

Kom just hem med bussen. Var ner på stan & handlade lite.
På bussen var återigen den utländska mamman med bebisen, som kläs alldeles för kallt.

första gången åkte samma buss,då hade barnet bara den kortärmad body & låg i en fleeceåkpåse, som var uppvikt.
Den dagen var det svinkallt ute & det blåste som tusan. Tänkte säga nåt, men tänkte att Ähh, hon kanske bara blev överraskad av vädret, fast hon borde ju fattat att det är kallt på hösten..

Bebisen var likadant klädd & låg i samma åkpåse,som återigen var uppvikt. Ingen långärmad tröja, jacka,overall eller ens mössa..  Hallå, det är kallt, vi har snöööö!!

Såg inte dom från början, vi åkte med den knäppa bussen, där trappsteg tar upp mycket utrymme av vagnsutrymmet,så jag fick stå med vagnen i gången,så jag hade ryggen emot. Inte förren jag släppt förbi ena vagnen & kunde ställa mig i barnvagnsutrymmet såg jag dom. Funderade om jag skulle säga nåt de 3 min innan vi skulle av, men jag vet ju inte ens om hon kan svenska..

Bebisen började gnälla när vi släppte av ena vagnen, dörren var ju öppen & många klev av, men mamman verkade inte bry sig eller fatta.. 

Bebisen är väl några månader gammal, så hon kanske tror att man inte ska klä dom varmt, eftersom man inte ska det på sommaren?

Bör jag säga nåt nästa gång? Jag menar... Det är ju synd om bebisen & det känns onödigt att den ska få öroninflammationer som kan leda till dövhet, lunginflammation osv...

Kommentarer
Postat av: linda

Ja, det tycker jag... fast vet inte riktigt hur, det kanske kanns lite dumt att ga fram och "lagga sig i"...
svart det dar :/

2007-11-17 @ 22:26:16
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Viola

ursh!!! fy vad hemskt!!!! stackars barn!
Ja jag tycker du ska säga nått om du vågar! poängtera det iaf! så hon kanske skäms lite! stackars lilla bebis!

2007-11-18 @ 01:07:21
Postat av: Cassie

Jag tycker att du ska säga något.
Tänk på bebisen :)

2007-11-18 @ 11:16:13
URL: http://cassie92.blogg.se
Postat av: therese

visst att man bryr sig om bebisen och så att den inte fryser,men alla har olika åsikter om vad som är ens bästa för ens bebis... så jag hade nog inte sagt något! men de är ju upp till dig. jag hade blivit förbannad om någon kommenterat om hur jag tog hand om leona, tror du med hade blivit de? :P kram!

2007-11-19 @ 09:46:43
URL: http://metrobloggen.se/leonasmamma
Postat av: Mia

Stackars bäbis! Folk i dess närhet borde väl reagera tycker man.

2007-11-20 @ 10:16:18
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0