Charlies nya "grej"

Sen några dagar tillbaka viftar Charlie med armarna, han liksom höjer dom för att sen slå ner dom ut med sidorna av magen eller på magen, med eller utan leksaker.

Satt & sjöng för honom igår & då blev det Klappa händerna när du är riktigt glad, men eftersom han viftade med armarna bytte jag ut texten till Vifta händerna istället.

Så när jag sjungit Vifta händerna när du är riktigt glad så pausar jag & han viftar på armarna, glad som tusan & sen fortsätter jag med Vifta händerna när du är riktigt glad, pausar, han viftar, jag sjunger Du kan oxå glädja andra som på denna jorden vandra, Vifta händerna när du är riktigt glad  & han viftar på armarna igen ^^

Han är sååå söt :D   Idag på eftermiddagen har han verkligen flinat upp sig när han viftat & sett så förväntansfull ut, så jag började sjunga låten & ungen började skratta & tokvifta :)  Det var tydligen det han ville då :)


                                                                                 
                                                               Charlie & hans nya kärlek, plastpåsar ^^

Han har blivit helt tokig i plastpåsar & 0,5liters petflaskor...

Idag har jag lyckats städa lite på nedervåningen. Charlie har varit på ett smådåligt humör, men för att hinna röja undan & damma så fick han gapa lite, tills jag inte klarade av att höra hans ilskna vrål.

Så det slutade med att jag drog omkring honom på hans filt,så han hela tiden kunde se mig & så drack han Morotsjuice i sin braiga flaska med handtag & fick ligga & grisa. Då blev han sååå himlans nöjd :)

Ska snart upp & röja, där är det inte alls lika mkt att plocka undan, förutom i Flisans rum, men där ska hon ta mig sjutton städa själv. Målet är iaf att vara klar med upplockning & dammning ikväll, så jag bara har skurande av badrummet uppe & toan nere, dammsugning på båda våningarna & svabbning av golven imorgon.

Funderar på att ta ner skötbordet, vi använder det ju knappt. Dessutom sitter det alldeles för högt upp, morsans exman satte upp det & jag är ju lagom lång, men för att höjden ska passa,borde man nog vara över 1,85m ^^

Funderar på att ställa Charlies säng mot den väggen där skötbordet sitter nu, då kan jag flytta ut min dubbelsäng från väggen & ta upp andra sängbordet. Det blir oxå mer lättdammsuget under sängen.. Nu får jag liksom åla in under sängen för att komma åt ordentligt.

Ska oxå tvätta upp julgardinerna lite snabbt för hand, de luktar mögelkällare som bara den :(  Inte det minsta trevligt, men nu vet jag det.. Ingen idé att tvätta dom efter användning...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0