Flisans stelkrampsspruta

Har glömt berätta hur det gick i torsdags..  Jag hade lovat att följa med på morgonen när de skulle ta sprutan, men när vi kom dit fick vi höra att det blivit ändrade tider...

De skulle ta sprutan på eftermiddagen istället... Flisan blev lessen,så vi gick till skolsyster för att få reda på när på em det skulle ske.

Hon var inte säker,men gissade på 12.45. Leveransen av vaccinet var försenat, men 2 andra skolsköterskor från andra skolor skulle hjälpa henne,så det skulle gå rätt fort.

Åkte dit så jag var där till 12.45, fljde med Flisan & hennes klasskompis in till sköterskan...  Jag hade sagt åt Flisan & hennes kompisar att andas djupt & lugnt, men Flisan började hyperventilera, fnissa, rösten gick i falsett, ögonen tårades & hon förskte backa ut från rummet samtidigt som hon började bita sig på knogarna.. Det gick inte att prata med henne, det enda hon sa var Jag vill inte. Den sköterks som skulle ge henne sprutan tog tag i henne & sa till på skarpen att hon skulle sätta sig, men det tog några min innan hon satte sig. Hennes klasskompis som varit rädd innan de gick in, var redan klar,så hon ställde sig framför Flisan medan jag bar på Charlie & höll Flisan i handen.

Hennes klasskompis är ett stort Tokio Hotel fan, flisan gillar dom oxå väldigt mkt & tjejen hade en t-shirt med TH på, så jag började prata om dom. Bla frågade jag Flsain om varför nu Bille eller Tom eller vad nu sångaren heter, sminkar sig.. Hon har berättat deras teori förut & det var pga att annars skulle ingen se skillnad på Bill & brodern Tom eller om de heter tvärtom..

Jag brukar retas & säga att sångaren ser ut som en tjej, fast jag tycker iofs det oxå ^^

Sköterskan stack in nålen & Flisan sa Ajje högt & lät lite arg.

Då hade hon lyckats slappna av lite, men sköterskan sa att eftersom hon börjat hyperventilera & varit smått hysterisk,så kunde det hända att hon kunde svimma när hon slappnade av mera, så jag bad henne vara beredd på det & bad klasskompisen hålla koll på henne.

Märkligt att min lilla kaxmaja är så himla kinkig & ynklig när det väl gäller :)

Kommentarer
Postat av: Louise

duktig hon va :)

2007-12-01 @ 10:18:30
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Sara

Min sambo är dö rädd för sprutar han oxå, men bara när dom sätts på andra. Jag är förvånad att han inte svimmanär dom satt eda'n på mig. Fast det förståss han stog med ryggen emot
hehe

2007-12-03 @ 10:44:23
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Cassie

Va duktigt av henne. :)
Det är inte så hemskt när man ska ta sprutor men när man ser den då ryser man till ;D

2007-12-03 @ 17:19:03
URL: http://cassie92.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0