Hej mitt vinterland...

Åkte ner på stan & mötte min bror Micke. Fick bla låna pengar av honom så jag kunde köpa vinterskor till Flisan. Pratade lite på bussen & han försökte prata med Charlie, som brast ut i gråt :( Antagligen kom Micke för nära innan han observerat klart, så det bidde lite pannkaka :(

Jag hoppade av, Micke fortsatte vidare mot Carro & Leo.

Gick in på ena skoaffären för att kika in utbudet, de har ofta rea. Hittade ett par fuskskinnstövlar i svart, med långt skaft & "päls" upptill. Jättefina, men minsta stl var 37. Flisan påstår att hon vid 10 års ålder har 38 (fast då med lite växa-marginal). Hade mätt hennes mockastövlar stl 38 från skopunkten hemma. De var 24cm inuti. Dessa stövlar var 25, så jag hoppas de passar. Hoon borde få plats med raggisar utan problem..

tyvärr har hon ärvt sin mors fötter med höga fotvalv.... Därför kan det vara så att stövlarna är för tajta över fotvalvet om vi har otur. Gick in på Lindex & köpte en mössa hon visat mig, men jag kommer inte ihåg om hon gillade den eller inte ...

Skulle ta mig hem efter att jag messat henne om skorna, men hon hörde inte av sig på min lur.

Träffade lite bekanta & pratade innan jag handlade med mig fryst pizza. Kom på när jag just betalat att jag hade en gåvobox från Libero att hämta ut på Lindex, så jag skyndade dit innan jag gick till bussen.

Träffade en unga mamma där,som brukar kliva på bussen på samma hållplats som mig. Hon brukar vara på öppna förskolan med sin lilla son oxå. Bytte några menningar innan bussen kom.

På bussen fanns redan Emelie & Wilma, samt en gammal bvcsköterska ( om jag inte missminner mig) i barnvagns utrymmet. Det var mkt folk som stod upp, vilket gjorde det rätt trångt.

JAg & Jakobs mamma (tjejen jag nyss nämde) fick plats, fast hon fick stå i gången med sin vagn & busschauffören körde rätt häftigt.. Tanten med rullatorn klagade på att han körde som en dåre & jag kan hålla med om att han fick inte mig att känna mig trygg..

Spände upp suffletten & lutade ner Charlie,så han skulle vara ganska skyddad inne i vagnen Ifall vi åkte av vägen...

När vi var framme vid vår busshållsplats, var det fortfarande oplogat på den sidan av vägen... Varför kan inte plogbilarna ploga vid alla busshållsplatser??

Skit samma om de inte plogar på båda trottoarerna, men vid bussarna för tusan!! JAkobs mamma kom ut, men fick jobba hårt för att flytta sin vagn så jag kunde komma ut, flyttade mig så tanten med rullatorn kunde komma ut, som tur var hjälpte hennes dotter henne ner & ut på trottoaren med rullatorn, annars hade hon nog ramlat...

Det är ju så himla mkt värre för de äldre nu, men tänk de stackare som inte klarar att slita rullatorn genom snön??

vi kunde inte göra så mkt nån av oss mer än att vänta på att bussen med den hetsiga cahuffören skulle åka iväg, så vi kunde skynda oss rakt över vägen. Dumt att kämpa mer än nödvändigt....

Sjukaste är, att under min tidigare promenad såg jag ju plogbilen, den var kke 30m norr om busshålsplatsen. Tänkte gå & säga till om busshållsplatserna, men tänkte, ähh, de fixar det nog snart.. MEn icke då.. De kke bara har en hjärhalva att tänka med & därför glömmer bort att ploga på andra sidan?

Så här såg det ut i morse, där gångvägarna möts på väg mot affären... Jag trodde nån samlat ihop nedfallna grenar i en hög eller kapat, men icke.. De hade fallit rakt ner från en stor tall, precis där folk går & där vägarna möts...




Syns inte så bra, men vissa grenar var tjocka, en var som mitt lår....

Kul att få en sån i huvudet.. Det där hade hänt nu på förmiddagen. En karl som var inne i affären sa att det inte var så i morse när han var ute med hunden.

Men men.. Jag tycker att det är så vackert nu, så jag ska inte klaga. Dessutom är jag tacksam att jag inte var en av dom som satt fast i bilköerna på 73.an i ca 10 timmar igår, säkert var det några som kom hem från köerna för att upptäcka att de hade strömavbrott....

Hörde att folk suttit fast hela natten på 225.an, vår andra väg.. Kuuuul!

Stackars alla som hade småbarn osv...

CHarlie sover.. Ska nog väcka honom snart, vi var så trötta så vi somnade efter lekar i sängen, men det är inte bra att sova så här sent..

Kommentarer
Postat av: Louise

hoppas skorna passade =) nu märker jag att jag oxå borde köpa varma skor..suck :P så jobbigt å köpa skor, som e snygga o sköna..

2007-11-14 @ 23:07:34
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Louise

Jaha, men de va ju tur :)

2007-11-15 @ 07:48:24
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Mia

Det är så skönt att ha egen bil under vintern!
Men att dom alltid ska vara så dålig på att ta rätt på snön vid busshållsplatser förstår jag inte.

Skor behöver jag med. Går i gympaskor, men börjar bli kallt om tårna det nu.

2007-11-15 @ 12:08:00
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Nina

Köpte nya vinterskor idag ;) Nejfan, i sådant snöoväder ska man inte vara ute alls, lika bra att krypa ner under täcket igen! =)

2007-11-15 @ 14:23:21
URL: http://liiiiten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0