hemlagat & barnmat

Har letat efter bra barnmatsrecept som en tok de senaste dagarna & har hittat en del bra, så idag gjorde jag middag som även Charlie kunde äta.

Dock var jag så trött & glömde skriva inköpslista,så jag improviserade, men det blev gott, torts att min mat var så kall att det dansade isbjörnar på den... Matade ju Charlie,så då fick min mat snällt vänta..

Det bidde iaf kokta laxkotletter (köp inte det om du ska göra lax till bebisar,mkt ben), kall sås & kokt potatis.
Kokade Charlies lax i osaltat vatten,liksom potatisen & hans grönsaker,ärtor/majs& paprika.
Sen fick jag smula sönder laxen i jakten efter ben & ta bort skinnet.
Hans sås bestod av lite cremé fraiche, en klick majonäs, dill, nån droppe citron, några svartpepparkorn & några torkade basilikaflagor som jag smulade sönder. Mosade potatisen, mixade grönsakerna & blandade ihop.

Sen gjorde jag vår sås gjord på Cremé fraiche,majonäs, röd lök, röd stenbitsrom,lite citron,dill & svartpeppar. *Mumma*

Fick "snilleblixten" att pressa lite röd lök till Charlie i vitlökspressen, men det skulle jag inte gjort.. De få dropparna blev lite för genomträngande i smaken tror jag & sen fick han för lite sås överhuvudtaget, så det blev lite torrt.. Spädde med lite margarin & mjölk & det uppskattades mkt, men det var fortfarande lite för klibbigt, så jag skippade den rätten & värmde burkmat..

Sparade resten av laxen som blev över av hans bit, den lär räcka till 2 portioner, så imorgon ska han få igen, men med lösare konsistens & utan lök ^^

Han är fortfarande lite gnällig & hostig, men i övrigt verkar han må bra. Han har inte spytt lika mkt idag heller vilket är skönt.

Köpte en flaska för några dagar sen, en liten en med handtag. Den älskar han, han kan ju hålla själv :)

Var ner på stan idag för att köpa nya byxor, hans 62or är ju alldeles för små, så det bidde några 68.or. Skulle få kläder av Leos mamma efter leo, men hon har inte sagt nåt mer om dom,så hon kanske ångrade sig :(

Var tvungen att ta med ett par av hans försmå byxor, Lindex har ju så konstiga storlekar :( Vissa bodys i 68 är för små, andra lagom medan andra är för stora. Jag trodde att han redan börjat få stl 74 pga detta, så förra månaden köpte jag glatt tröjor & bodys i stl 74 från HM, men dom är ju för stora :(

Ett annat ex... Charlies randiga Lindex mössa med älgen på, den är i stl 46/48 & en aning för stor. Modellen är tokig,så när han vrider på huvudet,vrids mössan & till sluta har han öronlappen rakt över ansiktet 6 då ser han ingenting alls... Han ser ofta ut som en pirat pga detta.. Köpte därför en annan mössa från Lindex idag, en mörkblå, grå & vitrandig toppig sak med knyt under hakan, oxå den i stl 46/48. den sitter tajt... Var tvungen att töja den lite, men måste nog fukta den & sen töja mera... Märkligt att de inte har samma mått i Lindex fabriker...

Jag kommer iaf fortsätta ta med kläder & ta upp i affärerna så jag kan mäta direkt med de plagg jag funderar på att köpa. Vill inte köpa för litet..

Nu ska jag fortsätta zappa mellan kanalerna eller så kikar jag på nån av mina missade Heroesavsnitt.. Vet inte vad jag orkar.. Jag vill iaf äta lite godis.. Ligga i soffan kan jag inte, där ligger mina barn & sover. Charlie ska bäras upp, men flisan får gå upp själv.. Mamman är klen & orkar inte bära 40kg ^^

Charlie sötnos


Charlie dricker själv


Orkar inte bry mig att bilderna är kassa, de är tagna med mobilen.. & den duger...

Kommentarer
Postat av: Mia

Tasteline brukar ha rätt bra barnmatsrecept om jag inte minns helt galet!

2007-11-24 @ 09:18:13
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Sarah

Nejmen usch, det är verkligen en av anledningarna till att jag inte vill bo på estö men annars är det fint där ute faktiskt. En sak är att du har nära till SUSHIBAR *avis*!!
Angående davids beteende så vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. känner mig helt maktlös, det är bara att stå och ta emot skit i princip för annars blir allt 3209 ggr värre, och jag som är så dålig på att hålla käft..

2007-11-25 @ 16:34:22
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Sara

Ja det där med stl har jag oxå märkt. Men efter att kommit upp i stl 74 och nu 80 så tycker jag inte att skillnaderna är så stora längre. :-)

2007-11-26 @ 07:54:50
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Louise

hej hopp!
du har skrivit några inlägg sen sist ja va inne :P duktig du är som kämpar o står i hela dagarna :)
Läste du i min blogg att jag o M åkte till haninge i fredags? Åkte dit för att gå på arbetsförmedlingen, kanske va lite "onödigt" att tvinga honom, men ville bara hans bästa ju..Sen sa Jonny nått i telen när vi va påväg dit, som gjorde att M fick panik o inte ville gå dit..MORR!! Va de inte lite taskigt o skrämma M, när vi äääntligen kommit dit? =(

2007-11-26 @ 18:06:11
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Viola

SÅ SÖTA BILDER!!!

2007-11-26 @ 18:14:52
URL: http://viola1.blogg.se
Postat av: Sarah

Haha, men jagf hade ju en massa glass, grädde och sylt på oxå ^^. Blir lite mäktigt.
Tänkte unna mig lite sushibar nångång i veckan, för jag är "rik" en liten stund ^^. fast denna gång blir det nog nån wok :P. MUMS!!

2007-11-26 @ 23:04:10
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Sarah

Tigerungen eller rävungen kanske? De handlar om samma flicka (inte så vanligt i hennes böcker att de handlar mest om EN person) hon hette typ Sheila om jag inte minns fel :). Men som sagt, nästan alla hennes böcker är grymma! hon har skrivit två böcker osm inte alls är som de andra, dom handlar inte om henne (torey) utan om helt andra saker, inte lika bra då man är helt insnöad på hennes otroliga berättelser om barnen..

2007-11-26 @ 23:07:24
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Sarah

nej, det kan jag väl inte påstå.. det är inte ofta man behöver fylla hans matskål om man säger så. Men viist äter han i små portioner.. jag brukar låta maten stå fram,e hela dagen numera.

varför har du legat på sjukhus :O?

2007-11-26 @ 23:42:56
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Louise

hihi tack så mkt :) Den är från Gamla Stan i helgen när vi va där med min mamma..hehe!

Nej då, jag ska inte va fööör snäll, men mina barn ska bli föööör snälla mot mig (hopppas, hoppas) hahaha..men det får man väl bara drömma om..på vilket sätt va du för snäll då, så att du får lida för det nu?

2007-11-27 @ 08:51:22
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Louise

asså att folk orkar..Tycker synd om Micke..fast det är ju många som är "på hans sida" oxå..Carro accepterar ju aldrig några positiva kommentarer om Micke i hennes blogg..det är ju verkligen bevisat nu..Hon accepterar inte ens min kommentar när jag skrev "va söt leo är" eller nått liknande..Hon vill väl inte att folk ska se att jag är en person som stöttar Micke eller nått!?

2007-11-27 @ 19:37:35
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Louise

jo verkligen, man blir ju så less på allt detta..det börjar gå till överdrift..Du borde ju sitta å gapa åt allting, du som är vuxen o mogen och mamma dessutom :P Såhär som M o C håller på tror jag inte man gör om man är runt 30 bast..eller? :P

2007-11-27 @ 20:55:32
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Micke

tack syster att du finns.. ta mobbarna i örat:P älskar er.. puss:D

2007-11-27 @ 23:09:03
URL: http://osynligpappa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0