Jag blir så lessen

när jag läser om min bror Micke,Carro & Leo i Carros blogg. Carro skriver ofta om honom & Leo & ibland om hur dålig han är,vilket får hennes läsare att kasta skit på Micke & det gör riktigt ont i mitt storasyster hjärta. Inte kan han försvara sig där heller & jag tycker det är så himla trist alltihopa.

Jag är säker på att Leo är Mickes son, men jag kan förstå varför han känner tvivel, av både det han & Carro berättat för mig. Känner man bara en gnutta tvivel så ska man göra som Micke & Charlies pappa, kräva faderskapstest & inte skriva på innan det är fastställt, för möjligheten finns att det inte är deras barn & varför ska då killen stå som fader & betala underhåll till ett barn som inte har nåt blodsband till killen?

Det är synd att Carro inte berättar varför Micke känner som han gör & vad som hände i våras när Leo fötts, men å andra sidan så upplevde hon det antagligen inte som honom & hon skriver ju som hon upplever...

Sen är det så att många mammor, inklusive jag, blir egoistiska när det gäller ens barn. (Det bor nog en lejoninna i oss alla :)  )  I mitt fall är jag egoistisk när det gäller min son pga att hans far inte vill ha med honom att göra eller ens är lämplig att ha honom, vilket jag upptäckte precis innan jag fick veta att jag var gravid & efter. Jag kommer därför att kämpa med näbbar & klor för att Charlie ska slippa träffa sin pappa, innan pappan verkligen mår bra, allt för att få slippa massa bråk & därav otrygga barn.

Jag vet att Micke hälsar på Leo eftersom möjligheten att Leo är hans son är väääldigt stor & att han därför vill ha kontakt & att det varit lite struligt mellan honom & Carro , tog studenten,fick jobb & sen att han träffade Louise, allt inom kort tid.

Jag tycker det är fult att folk skriver riktigt elaka kommentarer om Micke när ingen känner honom eller vet mer om vad som hänt osv, att ingen tänker på att det enbart är Carros upplevelser som skrivs.

Jag tycker dock att Carro sköter det rätt bra ändå i bloggen, men att bara sitta & klaga på Micke hela tiden,men inte berätta vad hon själv gjort, det är dumt. Jag tycker om Carro, hon är en skön tjej, men jag tror att vetskapen om att hon bloggar illa om Micke,gör att han drar sig undan mer. Klart han mår dåligt av allt & att då läsa massa nedvärderande om honom & hans familj, det gör ju knappast saken bättre.

Att skylla på att det just nu är problem hemma hos honom, det förklarar inte varför han inte fått ha Leo innan. leos mormor fick ju ha honom tidigt, så det borde inte varit några problem egentligen. fast där tror jag att det där med egoismen kom in. Både jag & Carro vet att Micke är lugn & trygg med barn, han har passat både min dotter & vår brorson, så han vet ju hur man tar hand om bebisar & barn.

Leo är en trygg & glad bebis & Carro har gjort ett jättebra jobb, så att om de får gemensam vårdnad eller att Micke får umgängestider hemma med Leo, det tror jag inte blir några problem.

Problemet hemma hos Micke har bara hänt 2 ggr på ca 10 år & det är ingenting egentligen, så att skylla på det nu, är lite dumt, trots att jag förstår oron ändå.

Jag vet att det inte skulle hända när Leo är där & jag tror att det kommer dröja länge innan dom problemen uppstår igen. Men jag tror oxå att när Micke får svart på vitt att han är Leos pappa & det löser sig med umgänge/gemensam vårdnad att han kommer skaffa egen lägenhet rätt fort.

Jag tror att om jag varit Micke,så hade nog jag oxå gjort som honom, för om jag engagerat mig mer,om jag kunnat & det visat sig att jag inte var far till barnet som jag engagerat mig i så mkt & öppnat upp hjärtat för, då skulle jag knäckas helt & hållet. Hur skulle man kunna resa sig efter en sån smäll? hur skulle förhållandet till barnet bli?

Jag kan förstå att Carro retat sig på att han varit så himla seg med att kontakta familjerätten, men bättre sent än aldrig... Jag förstår mkt väl att hon vill ha det svart på vitt hon oxå,så att de kan planera mer för Leo & Leos framtid.

Jag vet att Micke vill ha en pappa/son relation till Leo & ha hand om honom & jag vet att det kommer gå skitbra :)
Funderar på att be någon fota när han byter blöja på Leo för första gången & rama in det :D

Det här är inte menat som nått "kasta skit på Carro"inlägg, så läs det inte som att det vore det. Jag var bara tvungen att skriva av mig,om hur lessen jag blir när Micke får så mkt skit hela tiden, han har ju inte ens fått vara pappa, inte ens när de var förlovade, såvitt jag förstår. Carro är en bra mamma & jag är jätteglad att hon har så många uppmuntrande fans, för det är inte lätt att vara ensam mamma, även om man har folk som hjälper en med diverse saker. Det är mkt man får göra själv ändå.

Det är ju ett heltidsjobb, men har barnet en pappa som vill ta del av barnets liv, var glad :) Det finns så många barn som aldrig blir accepterade eller älskade av sina fäder, så jag hoppas verkligen att det här löser sig :)

Ni som läser Carros blogg & kommenterar illa om Micke, tänk efter lite. Ni läser bara hennes sida av det hela, de är två om Leo & har upplevt allt detta olika. Sluta kasta så mkt skit på honom & var istället glada åt att det går framåt & att Leo är så himla söt & glad & trygg :)  Fortsätt stötta & muntra upp henne, men tänk lite på vad ni skriver.

Jag hoppas att det går fort nu, så jag blir fastställd som faster på papper nån gång & så att strulet lägger sig.


Min söta lillebror & Charlie :)
image92




Kommentarer
Postat av: Anna

*nyfiken* Vad hände i våras? Vad gjorde hon?
Förstår att de nog e privat, men kan inte låta bli att fråga ändå!
Ha de bra!

2007-11-07 @ 17:32:14
URL: http://annasdittodatt.blogg.se
Postat av: Lena

Tycker du verkar vara en bra storasyster, som verkligen vill lillebrors bästa! Och det förstår jag, bryr mig väldigt mycket om min bror med. Jag läser carros blogg flitigt och jag tycker att hon är en bra mamma. Men jag är ju så pass smart att jag fattar att det är en sida av sanningen som kommer fram när hon skriver. Tycker det är märkligt att flera av hennes läsare inte tycks fatta det. Tycker iaf att det är kanon att de äntligen har tagit ett dna-test, för jag tror att Micke kommer att engagera sig och jobba mer för att få en bra relation med Leo efter att det har klarlagts att han är pappan!

2007-11-07 @ 18:49:31
Postat av: Lena

Vill även säga att du har två verkligt söta ungar som du ska vara stolt över!

2007-11-07 @ 18:50:40
Postat av: lovisan

lägger man ner mer tid på sin flickvän än son så verkar ju något rätt konstigt och illa, så jag tycker carro har all rätt i värden att kasta lite skit ibland på micke så som han beter sig. Han tar ju inte precis ansvar, han betalar väll inte heller ett öra till leo..

2007-11-07 @ 19:37:07
URL: http://lovisaarkenlund.blogg.se
Postat av: lovisan

Saken är ju den att det handlar inte bara om att betala underhåll, han ger inte leo något, som en vilken annan pappa gör, han agerar ju inte precis som en pappa varför ska då hon se honom som leos pappa?:S Det är ju han själv som väljer.

2007-11-07 @ 21:17:29
URL: http://lovisaarkenlund.blogg.se
Postat av: Helle

Tack Lena :)
Mm, jag tror oxå att han engagerar sig mer när han har det svart på vitt, då behöver han ju inte oroa sig mera för det :)

2007-11-07 @ 21:47:12
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: therese

förstår dig helt och fullt ut,men även carro. det är lixom hennes barn pappa och hon vill naturligtvis att M skall träffa leo och verkligen bry sig om att M har honom oftare och hälsar på och att han sover över hos M och M köper blöjor och har säng till leo osv som man
behöver,dels har jag bara hört carros version utav allt detta,men då carro har skrivit att M hälsat på är inte speciellt ofta, det är väldigt tråkigt att läsa då en liten bebis som har en pappa och en som bryr sig men inte riktigt verkar lägga tillräckligt med energi på leo,och det med faderskapsprov,det är klart han kan göra,så han får svart på vitt och att det blri bekräftat att leo har en pappa i papprena,men förstår dock inte varför M inte besvärat sig med att ordna med dem papprena ännu, leo är ju trots allt väldigt stor nu, och att han inte ordnat så att leo kan sova över hos honom m.m. det är väldigt tråkigt alltihopa! hoppas att det ordnar sig så bra för carro,M och framförallt leos skull! jag hade oxå haft väldigt svårt och blivit ledsen om alla kasta skit på min bror, men det är väldigt svårt att inte bli förbannad och irriterad då man läser carros blogg och märker att M inte hälsar på så ofta och inte ens gjort faderskapstest eller leo sovit över hos M,men det är ju som sagt carros version,M ser det förmodlingen inte ens på det sättet. men utav ren nyfikenhet så vad är det som hänt egentligen? har man ett barn tillsammans borde man kunna lösa när båda parterna får träffa leo osv, och ordna med övernattningen utan att hänga ut någon på ens blogg på internet så alla får läsa om det, något måste ju ha hänt eftersom det blivit som det blivit?
ha det bra! tack för en bra blogg!

2007-11-08 @ 12:00:32
URL: http://metrobloggen.se/leonasmamma
Postat av: Micke

tack syster att du försöker få folk att förstå... men det gör de tydligen inte riktigt ändå... men det är snällt att du försökt.. och att du finns för mig...:D
älskar dig syster yster!! puss

2007-11-09 @ 13:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0