Men suck..

Fick just en anonym kommentar..

"Du skrive att alla ska sluta lägga sig i ändå komenterar du hela tiden och skriver ya inälgg om det, känns lte som om du är ute efter en hög besökssiffra, alltså många besökare. Rätt patetiskt."


Hmm.. Jag har inte skrivit att alla ska sluta lägga sig i, jag har skrivit att jag tycker att det är åt helvete att många kastar skit på Micke, Carro & Lollo, i en snabb sammanfattning.

Att jag reagerat på inlägg från Carro & kommentarer från många av hennes läsare är väl ändå inte så konstigt?

Att jag reagerat på fula & ibland riktigt jävla elaka kommentarer till Carro är väl inte heller så konstigt?

Att jag försvarat Micke,Carro,Leo,Lollo & även Jonis, vad fan har det med besökssiffror att göra?? Jag skiter fullkomligt i besökssiffrorna, jag har alltid försvarat de som utsätts för orättvisor & som jag bryr mig om & jag kommer alltid göra det!   Jag har tom hamnat i situationer där jag blivit osams med ena parten jag försvarat, men liksförbannat bryr jag mig & vill den människan väl, även om personen inte fattar det själv.

Så har det även varit i det här tjafset, men jag tror att Carro vet att jag bryr mig osv trots att vi har olika åsikter om vissa saker & samma åsikter om andra saker.

Jag tror att du har missat hela poängen. Carro har skrivit av sig om sin version av vad som hänt & händer & fått medstadels reaktioner till sin fördel, men Micke ska inte få berätta sin version?  Jag har försvarat honom när han inte kunnat själv, för alla elaka kommentarer om honom har skapat mer osämja mellan honom & Carro, vilket inte många förstår.

Jag har även försvarat Carro när folk skrivit elaka kommentarer till henne om henne, hur hon är som mamma eller om Leo & dom skitkommentarerna var just anledningen till att jag från början läste hennes blogg & blev inspirerad av henne att skaffade mig egen blogg.

Jag är så stolt över Carro & Micke, att de inte startade värsta bloggkriget trots massa hets i vissas kommentarer, utan att de försöker hitta den bästa lösningen för dom :)  (Jag var faktiskt rädd att det skulle urarta)

Nu tänker jag inte kommentera mer om sörjan, Jag håller med Carro, det är dags att släppa taget om skiten & gå framåt, för Leos skull.


Det här inlägget tillhör nu det förgångna & jag ser fram mot en ny dag & är förväntansfull över morgondagens möte mellan Carro & Micke :)

image101

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Helle och tack för din kommentar.
Vi vill inte att någon ska lida med oss, det räcker med att folk läser och förstår och börjar kanske engagera sig i ämnet, meningen med allt detta är att vi vill börja skapa debatt om stamcellsforskningen och göra frågan större så man kan eventuellt börja bota dessa neurologiska sjukdomar sommånga lider av.
Det skrivs inte, det pratas inte, det kommer knappt in pengar till hjärnfonden eller mindre organisationer, botemedlet är bara 5miljarder bort.
hur svårt ska det vara att skrapa ihop 5miljarder med majoritetens och statens hjälp?
När man lade ner ett regemente i norrland så sparade gud vet hur många miljoner. varför kan inte dessa pengar gå till vården?

Tack för att du hittade till bloggen sköt om dig.

2007-11-29 @ 01:29:54
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Lena

Helene, ta inte åt dig av all skit. De som kommenterar elakt och utan insikt är förmodligen ganska unga, omogna personer som mår dåligt. Annars ser man ingen vits med att göra på det viset. Problemet är ju att de får ny energi av att få sina kommentarer uppmärksammade av dig, micke, carro och louise och det bästa är nog att bara låta det vara eller som carro gör, inte acceptera dem.

Jag har följt den här "pajkastningen" från början till slut och har alltid uppfattat dina inlägg och kommentarer som mogna och objektiva. Så låt all annan skit passera. Nu håller vi alla tummarna för en ljus framtid för Leo och hans föräldrar!

2007-11-29 @ 07:56:00
Postat av: Anna

Ja det kan nog stämma! Vi har inte bytt batterier på väldigt länge! =)

2007-11-29 @ 08:56:31
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Helle

LENA
Tack :) Du har så himla rätt, jag har egentligen inte tänkt på varför de förmodligen fortsätter & det är ju klart att vi fallit i deras gropar när det gäller nåt så känsligt som detta är.

*kram*

2007-11-29 @ 11:35:42
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Sara

Jag har inte kommenterat om just det här tidigare tror jag. JAg tycker bara så synd om Leo som måste växa upp i den här pajkastningen. Tycker åtminstone att dom ska sluta skriva om det på internet. Vad vet vi, en dag när Leo är lite större så kommer han kanske få se eller höra talas om
vad som har skrivtis. Undrar vad det kommer göra för hans självkänsla...

2007-11-29 @ 14:03:14
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Nina

Heja Helle friskt humör ;)

2007-11-29 @ 14:23:20
URL: http://liiiiten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0