Om Micke...

För 8½ månad sen när Leo föddes gick Micke i skolan. Han jobbade i somras tills nu för nån månad sen.

Det är många som inte fattat riktigt.. Alla människor kan inte må toppen jämt. Jag tänker inte dra upp vårt liv eller Mickes barndom, men visst.. Han kunde ha träffat Leo mer & längre stunder & det vet han själv, men han har oxå förklarat varför i sin blogg. 

Ja, jag är omogen för min ålder & jag är stolt över det. Ja, ni läste rätt, jag är stolt :)

Jag tar hand om mina barn helt själv dygnet runt & har gjort så hela min dotters liv, utom en kort period när hennes far fanns med i bilden eller de korta perioder när jag haft barnvakt. Jag har ingen annan hjälp från någon & att försvara nån som inte kan eller får försvara sig själv är knappast omoget. Nu kan Micke försvara sig i sin blogg & jag har försvarat Carro många ggr mot idioter som jävlats. är det oxå omoget?

Nää.. Jag försvarar de som utsätts för orättvisor & som jag bryr mig om. likaså hjälper jag de jag tycker om när de behöver min hjälp.

Jag förstår inte varför vissa envisas med att skriva massa skit eller ens skriva ut sina egna tolkningar om vad jag skrivit, det är ju bara fånigt.

Jag tror inte Carro mått så jävla tiptop varje gång hon skrivit i bloggen & därav kan man läsa resultatet, men hur hon än skrivit så har hon sett till att Micke fått träffa Leo & det är beundransvärt & det vet hon.

Det blev ett himla hallå när Micke skaffade sig en blogg för att försvara sig, men jag tror att både han & Carro fått sig en tankeställare.

Istället för att kasta skit på nån av dom, håll tyst eller stötta dom :)

Nu ska jag torka bort resterna av majskrokarna som Charlie mofflat i sig & smetat ner på skrivbordsunderlägget ^^

det är ett tips jag har till bebisföräldrar, Majskrokar :)  inget salt, lite fett, stora,greppvänliga & jättegoda :)  Fast de är dyra :(

En sista sak om dravlet, jag har aldrig hört talas om att en kille kan bli nåns låtsaspappa utan att vara ihop med barnets mamma & tvärtom... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skrive att alla ska sluta lägga sig i ändå komenterar du hela tiden och skriver ya inälgg om det, känns lte som om du är ute efter en hög besökssiffra, alltså många besökare. Rätt patetiskt.

2007-11-28 @ 22:28:02
Postat av: Camilla

Så du menar att man måste vara tillsammans med, sambo eller gift med den person som barnet ser som sin låtsatspappa/mamma? Vilken värld lever du i?? Vem som helst som står mamman (eller pappan) väldigt nära (någon som man träffar i stort sett varje dag, utan att för den skull leva med varandra) kan vara barnets låtsatspappa/mamma. Om barnet i fråga, sällan eller aldrig, träffar sin biologiska pappa, finns ju inte så många val? Om man inte ens kan ta sig till arbetsförmedlingen på egen hand, hur ska man då kunna ta hand om ett barn??
Jag hoppas,trots allt, att detta drama ordnar upp sig och att Leo kan ha tillgång till TVÅ närvarande föräldrar.

2007-11-28 @ 22:30:24
Postat av: Sarah

Alltså, som jag skrivit i tidigare inlägg har jag provat lite olika grejer. Nån Menthol/aloevera gegga som kändes som tigerbalsam typ. Alltså det blev kallt och brände typ. men det hjälpte inte, sen hittade jag nåt annat. Ormsalva tror jag det hette :S det hjälpte lite bättre!! Bara det att där jag har ont har jag lixom..hår. Alltså väldigt långt upp i nacken precis nedan för "skallbenet" eller vad man ska säga, så det är lite svårt att smörja. Har även spenderat dagen med min vetekudde, det hjälper inte alls måste jag säga, det är bara mysigt för att det är varmt :). Testade även isbitar i en påse inlindat i en handduk men det gav inte så stor effekt det heller så jag tog en Ibumetin tablett. Det har hjälpt lite. kan vrida på huvudet bättre, men jag vill ha bort det onda.. NU!!! :(. Det gör verkligen jätteont. Får kanske ta en tripp till apoteket imorn och rådfråga dem.. det är ju inte så långt ^^.. ca 100 m fågelvägen sett.. hehe.

2007-11-28 @ 22:32:30
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Louise

Till du här ovanför...Helle vet iaf vad hon pratar om till skillnad från massa okända folk..Hon är ju trots allt Mickes syster och vet nog rätt mycket om sanningar hit o dit eftersom hon känner personerna det handlar om..

Men iaf, bra skrivet igen..Fast, om Carro mår jättedåligt av att få elaka kommentarer borde hon ju inte skriva nån blogg =/ För det är väl därifrån det mesta skitsnacket kommer!? Men som sagt tycker jag oxå att det är så onödigt om "vi närstående" ska bli osams med varandra..Jag vill hellre kunna prata normalt med carro, som vi gjort tidigare, än att gå runt å tycka illa om varandra, det gör bara hela saken värre..I framtiden o allting liksom..sen är det ju klart att jag fått en viss bild av henne av allt jag hört från Micke..Men jag försöker ändå att se från hennes håll oxå..Och som du skriver förstår jag att man vill hålla hårt om sitt barn..Det borde ju du om nån veta =D

Krams!

2007-11-28 @ 22:36:30
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Louise

jag menade inte till hon ovanför mej..utan till den anonyma som skrev första inlägget :P Folk va snabba å hann emellan..

2007-11-28 @ 22:37:17
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller verkligen med hon som skrev om de med låtsaspappor, klart som tusan att mamman inte behöver vara tsm, Leo ser J som sin pappa, det kan ingen ändra på, verkligen inte du bara för du skriver att så kan det inte vara blablabla.

2007-11-28 @ 22:57:01
Postat av: Louise

jaha :) mysigt..Långt å åka bara..har charlie rest så långt? =D

2007-11-28 @ 23:19:03
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Ellen

Hej där! jag lider av myafaciell muskelfästesinflamation eller fibromylgi, diagnosen är inte färdig. *kramen*

2007-11-28 @ 23:51:33
URL: http://toobas.blogg.se
Postat av: Jenny

Camilla skrev vad jag tänkte.

2007-11-29 @ 20:35:08
Postat av: millan

hej! majskrokar...var i affären (vilken avdelning) hittar man dessa? skulle bli jätteglad om du kan svara i en kommentar i min blogg. trevlig kväll:)

2007-11-30 @ 17:40:46
URL: http://mammamillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0