Spruträdsla

Var tvungen att följa med Flisan till skolan idag. De skulle ta stelkrampsspruta på morgonen & hon är lite fjompig när det gäller läkare eller tandläkare eller andra som kan skapa obehag, så Jag kastade på mig & Charlie kläder.. Dock missade vi de första bussarna, de går med 5 min mellanrum, så vi stod ute i regnet & huttrade lite.

Kom till skolan, hon gick in i klassrummet medan jag skulle sitta utanför & amma Charlie & vänta på hennes tur att går till skolsyster..

Ut kommer hon rätt fort & har tårar i ögonen. De hade läxförhör på engelskan som hon bara gjort slarvigt & hon skämdes väl för att hon inte gjort den ordentligt. BRA! Skämmas ska hon om hon tramsar eller helt enkelt struntar i läxan.

Sen hade hon fått reda på att de inte skulle få sprutorna förrens på eftermiddagen, men inte varför det skjutits upp, så hon blev skraj & bad mig stanna där hela dagen, vilket jag inte skulle orkat, dessutom tog jag inte med nån mat eller så till Charlies lunch & äta i skolmatsal igen med en nyfiken liten tjockis & massa barn som glor & skriker? Näää tack :)

Vi var förbi skolsyster som berättade att leveransen var försenad, men det gjorde inget, för idag var de 3 sköterskor ^^

Lovade Flisan att försöka ta mig dit efter lunchen & så, men jag får se om hon ringer.. Annars får jag väl åka dit ändå, fast jag tycker att det är på tiden att hon klarar sånt själv...


Hon är så liten,men ändå så stor :)

image102

Kommentarer
Postat av: Louise

Micke skulle väl åka till Carro o Leo idag..så jag hoppas dom sätter sig ner å försöker få bukt på de här nu :) Typ planera när o hur Micke ska få träffa Leo..

Oj, Huddinge va ju en "lång" resa ;) haha! Men ska ni åka nattåg till Umeå då lr? då förstår jag om de e jobbigt o sitta upp..Men jag hoppas de går bra för er :)

2007-11-29 @ 12:29:18
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Emelie

taack så mycket :).. kanske du heter Höglund eller hur kommer de sig att du tycker de?

2007-11-29 @ 20:32:17
URL: http://eimeli.blogg.se
Postat av: Louise

ååhh, va mysigt..man blir så glad av all julkänsla..julpyssel e så mysigt..vad ska du göra för eget julpynt?? Några tips? haha

Jag har typ bara två elljusstakar jag tog hemmifrån som jag ska sätta upp i helgen..julgardiner orkar jag verkligen inte pyssla med..men det är ju så mysigt, men känns lite onödigt endå..som student liksom..sen har jag en porslinstomte oxå..yeaah! haha...

2007-11-30 @ 00:10:12
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Louise

mysigt med julpyssel..ännu mysigare om man har barn som både uppskattar det och kan hjälpa till o pyssla..Micke är nog inte lika pigg på å pyssla med mej kan jag tänka mej..fan då :P haha!

Hoppas vagnen passar och att det löser sig med den..segt när man lånar ut saker å inte får tillbaka dom :P

Jag ska nog oxå städa undan lite, sätta upp julsaker kankse..sen ska ja till en kompis o julbaka, sen kommer nog Micke nångång =D

2007-11-30 @ 09:37:21
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Mia

Hoppas det gick bra med sprutan.

2007-11-30 @ 13:03:58
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Louise

dom VA supergoda oxå..haha..aslätt att baka så jag kanske ska testa nån dag =) Funderade även på att göra Fudge-godis eftersom Micke älskar sånna :D Men får se om de blir av..haha..

2007-11-30 @ 21:42:39
URL: http://louise1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0