Du är som ett flipperspel , Tiltad..

I fredags städade jag som en tok för att det skulle vara respektablet här iom att min killkompis skulle dyka upp. Hann inte vila middag eller nånting, för att han sen hör av sig & inte kunde komma. Bestämde att vi skulle ha filmkvällen på lördagen istället.

Fick sovmorgon till 10 (!!). Charlie & Flisan sov rätt länge för att vara dom & sen gosade dom bredvid mig, innan Flisan tyckte att det var dags. Jag fortsatte städa det jag inte hann på fredagen.
Charlie har börjat få mat från 6 månader & igår fick han pasta & kyckling,vilket han smarrade i sig glatt.

Efter lunchen fick ha leka lite, tills han började gäspa & gnälla & ögonbrynen var alldeles röda. HAn fick nappen & en filt att krama & sen la jag honom i min famn & vaggade lite medan jag pussade på hans panna.

ögonen åkte ihop, för att sen spärras upp & så försökte han slingra sig, så jag reste mig & gick & vaggade. Tänkte att jag skulle prova om han klarade att somna själv i sin säng, så jag gick upp & la honom. Stod & strök hans panna & huvud en stund & han höll mig i handen. Jag strök mindre & mindre & efter 5 min stod jag bara bredvid spjälsängen & tittade på honom. Sen gick jag ner & diskade & dammsög.

Han vaknade efter ca 20 min & fick nappen, sen kunde jag gå ner & dammsuga klart. Allt som allt efter lunchen sov han 1 timme, vilket var jättebra för att vara första gången han somnade själv & dessutom första gången han sov middag i sängen :) *Stolt*

På em kom en annan kompis, Bullen. Han blev försenad pga broöppning vid Slussen, sen åkte pendeln hit 1 min före avgångstid på Centralen, så han missade den precis... Han fick vänta 1 timme på nästa tåg.
När han väl kom ner,så hämtade vi upp honom på bussen. Åkte & käkade pizza som han var så rar & bjöd oss på :) Sen handlade vi lite fika & hyrde en film till Flisan.Stod & väntade på bussen & Charlie började med sitt nya påhitt.. Att bara låta.. Typ gnällynk, fast långdraget.. vet inte om han bara gillar sin röst eller om det bara är skönt att ligga & låta i vagnen *S*
Han formade munnen så roligt, men när jag tog fram mobilen för att fota,så slutade han för att börja en liten stund senare, men då inte med samma miner.. Men han såg ut så här iaf ^^




Var tvungen att ta några kort på min skönhet Flisan oxå :)




Åkte hem & fikade & kacklade lite & Charlie flörtade in sig ^^ Klockan började närma sig när min andra kompis skulle dyka upp för filmkväll, men återigen kunde han inte. Det gjorde inte så mkt, jag var rätt trött.. Vi kollade på Förortsungar & Flisan tyckte den var jättebra...

kl blev mkt & jag skulle lämna Bullen vid tåget, han hittade inte, så vi fick ta passa in ett tåg innan Charlie somnade, för att väcka en bebis bara för att skynda iväg till tåget, låta honom somna igen för att sen väckas när han ska tas av kläder på, det är inte snällt...

Han missade tåget med 1 min IGEN! Hahahah! Så han fick sova kvar, han var ju själv trött, stackarn :)

Flisan kallade honom Bollen & han skulle hitta på smeknamn till henne, men kom inte på nåt.. Då kläcker jag ur mig : Flisan Flipperspel. Tiltad. Öhh... tur att hon inte hörde.. Jag kände mig sååå jävla dum :( Han & jag satt stumma en stund medans jag skämdes rumpan av mig.. Så sa jag : Hur fan tänkte jag? Hur kunde jag ens säga så? iofs,hon hörde inte, men Flipperspel & tiltad?

Så hörde jag hur han började fnissa & till slut satt vi bara & garvade så jag fick ont i magen. Snacka om trötta & hjärndöda..

Fast, det var lite kul sagt, fast inte till henne.. Jag är sååå glad att hon inte hörde, även om hon inte skulle fattat.

Bullen sov nere i vardagsrummet i bäddsoffan. Jag har en sån man drar ut underdelen på & den kan man ställa vart man vill. Gick & la mig & fick sovmorgon till 9.30. Då ringde min kompis Anna & påminde att vi skulle fika. Flisan skulle på kalas i närheten av Anna, så jag åkte samtidigt som henne iom att vi skulle köpa present oxå.

Gick upp & väckte alla & ammade, fixade iordning mig & Charlie, drack kaffe osv. Bullen vek ihop sängkläderna & fällde ihop bädden & sköt in den under soffan, medan jag satte på mig & Charlie ytterkläderna. Sen gick vi... Vi missade tåget, så vi skulle ta en buss en bit från där jag bor, vilken vi oxå missade... *suck*

Gick ner till stationen för att kolla andra bussar, men träffade min kompis & fd svågers mamma som väntade på tåget. Hon skulle jobba,så vi stannade & pratade & tog samma tåg. JAg & Flisan hoppade av efter 2 stationer & Bullen åkte hem.

Flisan köpte lego till sin kompis, han hade tydligen bara önskat sig det av alla & hon var den enda som gav honom det. vi slog in presenten på affären & la i en fryspåse för det regnade ute. flisan gick & köpte busskuponger,så hon kunde åka buss hem efter kalaset. Vi hade sällskap en bit & kom dit vi skulle skiljas åt,då jag upptäcker att hon inte har presenten med sig... Den hade hon glömt på affären...

Skyndade oss tillbaka & den låg kvar (!!). Sällskapade igen & skildes.

Var hos min kompis ett tag & fikade & pratade & gullade med ungarna. Fick några haklappar, bla en mjuk med ärmar, 2 barnskedar,en djup plasttallrik med sugkopp & en mugg, fast den lämnade jag kvar, för den ville hon diska.

Åkte hem, helt slut & försökte sova med Charlie, men idag har han varit jättekonstig när det gäller sovandet. Han har gnällt & vridit på sig, så jag vet inte om han kke börjar bli sjuk, har växtvärk eller om det kke är tänder som ställer till det.

Lagade fiskpinnar & potatismos, men jag hade ingen aptit. Ända sen min djupa depression & panikångest för 2 år sen, så har jag haft grymt svårt för " normal svensson kost" som tex fiskpinnar, fiskbullar, korv & makaroner osv. Vet inte varför, men lite lyxigare, gräddigare mat är det jag varit sugen på & det enda som fick mig att gå upp de kilona jag tappade när jag mådde som sämst.

Kul att man kan äta sånt igen, men jag hade föredragit min goda kalla sås jag gjorde förra gången till fiskpinnarna. (creme fraiche, majonäs,salt,peppar,citron,röd stenbitsrom,dill & rödlök)

Charlie fick gröt med äpple/aprikospuré till. (Fyndade en karta, 12 st, för 25kr på kvantum för ett tag sen).

Kvällen har gått fort... Har ammat, ammat,försökt söva,ammat,försökt söva,pratat med Flisan & försökt kolla på tv. BAra skit på dumburken. Satt & tjötade lite skit i hubbarna på DC, länge sen jag var in där & babblade. Det var inte så många inne som jag känner, vilket var trist.

Lyckades äntligen få in mina bilder på Charlie när han var exakt 14 dagar gammal. De har funnits på Flisans mobil, hon tog dom när hon hälsade på oss på sjukhuset. Då hade vi fått låna en vagn från Neo några ggr så jag kunde gå ut på området med honom. Att bara sitta inne höll på att ta knäcken på mig.

Så här liten & ynklig var han då... Till vänster 14dagar, sen 10 dagar, 6 dagar & till höger 14 dagar.




Första gången Flisan höll i honom

image47



& nu har han blivit så här stor

image48

& är ett matvrak
image49

& när man är så här stor kan man bli så här arg...
image50

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka söta barn!

2007-10-20 @ 10:32:07
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0