Full rulle

Igår gjorde vi inte så mkt. Var mest hemma & tog det lugnt. Flisan vägrade göra sin matteläxa igår, men hade gjort den på bussen på väg till skolan imorse, vilket var bra gjort ändå.

Jag åkte ner till Öppna förskolan & mötte Sofia & hennes Jolin. Förväntade mig att träffa lite fler man kände igen, men det var inte så många där idag. Ungarna hade rätt kul & Charlie dansade igen ^^

Efter Öppna gick vi & pratade på stan. Vi var osams & umgicks inte på några år, innan det var vi jättebra vänner, men det känns jättebra att vi har grävt ner stridsyxan. Folk förtjänar alltid en chans till,speciellt när man märker att de ändrat sig. Sen är det ju kul eftersom Charlie skulle varit 5 dagar äldre än Jolin, om han fått stanna kvar de 7 veckorna han är för tidig.

Hon åkte hem sen & jag vandrade omkring, Charlie har sovit mkt idag & inte ätit så mkt, så jag vet inte om det är förkylning på G eller tänder.

13.30 var jag till tandhygeinisten på Sluta röka kurs. Sen mötte jag upp Flisans pappa & farmor & pratade med dom. Flisan kom ner på stan efter skolan, vi skulle ha fikat med hennes pappa, men han var för rastlös & irriterad,så vi skippade det.

14.45 var vi till bvc för vägning & mätning innan vi träffade läkaren för 6månaders kontrollen.
Eftersom han börjat ta napp nu, så får han inte bröstet direkt efter att han har ätit + att han är mera rörlig nu,så han hade "bara" gått upp 500gr på 3 veckor, men det gör mig inget :)

Han är så himla rund & go ändå :) Han fick jättemkt beröm av läkaren för att han var så glad & tålig. Hon kollade lite extra på hans ögon,rygg & bakhuvud eftersom jag bad om det.

Ögonen för att han är lite grådaskig på sidorna, men det är tydligen vanligt bland prematura, ryggen för att jag tycker att ryggraden varit utstående vid ländryggen & vi har scolios i några generationer (jag,farmor & ev Felicia) & huvudet pga att han är lite platt, men det är ojämt platt.

Jag var orolig att det var av mitt fall i trappan då armen slogs ut så jag tappade honom, men hon trodde absolut att det kan vara ärftligt & pga att han legat så mkt på rygg.

Allt var iaf prima skinka, tack & lov :)

Innan vi gick därifrån tjatade Flisan om att få åka rutschkana med honom i bvc väntrum. Precis som jag trodde,så fattade han inget av åkturen ^^

Vi handlade hem Ost & broccolisoppa till mig, Flisan åt hellre nudlar med champinjonsmak (örrkkkk för nudlar).

Försökte vila när jag kom hem, men det var stört omöjligt.. Som vanligt ringde telefonerna & ungar plingade på dörren... *suck*

Har förberett Flisan på att vi antagligen måste avliva hennes katt & kanin ganska snart. Har ju försökt hitta nya hem till dom, men näää... Har inte hittat nåt på 8 månader.. Visserligen har vissa sagt att de kan ta katten, men de har vi tackat nej till. Vi kan inte ge djuren till vem som helst, de ska ju ha det bra oxå... Sen blir det ju jobbigt om de bor hos nån kompis till oss...

Men tusan vad dyrt det är att avliva! 1300 kostar det för båda 2,med kremering. 920 om vi tar hand om kropparna själv... Det sistnämda vågar nog inte jag... JAg kommer ha för mkt ångest & saknad, jag vill ju hellre att de får nya hem.

Dessvärre börjar det bli bråttom, Flisan har det jobbigt med astman nu :(

Ikväll har jag kikat på 4.an+, följer ju med spänning Johan & Annette, men hon åkte ju ur :( De är med i samma sajter som jag är,samt i Johans egna sajt, www.mediala.se

Missade Hemsökta hus & heroes, för jag fick ett ryck & skurade ur kylen som börjat läcka vatten & fryslådorna.
Ska ringa fastighetsskötaren om det där, för kylen tjuter & mullrar sen jag flyttade in. Misstänker att det är bla den som gett mig så himla hög elräkning.

Imorgon ska jag städa & tvätta. Har världens tvättberg, har tagit upp stickade tröjor från källaren, samt lite andra kläder. Saknar en del, men de ligger väl nerpackade nånstans. Sen ska jag rensa i Flisans garderob. Hon har en del kläder hon aldrig använder,men hon har vägrat göra sig av med dom :(

Sen ska jag skriva en inköpslista till fredagens storhandling. Lika bra att få det gjort. Sen ska jag räkna på om jag har råd att ta bort båda djuren eller bara ett denna månad,om de inte får nya hem inom 1 vecka... *ångest*


Kommentarer
Postat av: bebisnoja

Så söta barn du har!

2007-10-18 @ 10:37:37
URL: http://bebisnoja.blogg.se
Postat av: Momma

Hejsan.
Satt vid datan och såg att du hade en blogg,,,kul grej,,bra att få skriva av sig,,
men snälla du..... inte ska du skriva att din far har scolios som ej är sant.
Jag har varit ihop med honom i 32 år och har då ej märkt något fel på hans rygg.
Ha det så bra...............

2007-10-18 @ 11:16:57
Postat av: Mia

Tvättbergen blir bara högre!
Men jag är tvättgalen, nästan rycker av karln kläderna för jag ska få ihop till en maskin. *fniss*
det kasnke är övergående....

Fy vad jobbigt att behöva ta bort dem.
Har du satt ut annons eller hur har du gått till väga?
Lägg ut bilder på dem i din blogg, och om du inte satt ut på blocket, så gör det!
Kunde och fick jag skulle jag ta dom! ;-)
Men jag har två missar, och det är nog som det är nu.
Krigar gör dom varje dag.

2007-10-20 @ 10:31:07
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0