Godmorgongrus, babycafé & kvartsamtal

Är så himlans trött. Hade ingen lust att gå upp alls, men men. Charlie sov till 7.50, sen låg han & tröttknorrade i sängen i några minuter medan jag tog fram kläder till honom. Han har lyckats flytta sig i sömnen 2 ggr, så han hamnat nedanför kudden, med huvudet tryckt mot långsidans spjälor & resten av kroppen i en båge...  Lilla ostbågen :)

Tänkte att han ska hinna med ett bröst till,så han är mätt när vi åker till babycafét, annars missar han ju sångerna om han ska tuttas då.

Får se om Carro & Leo kommer idag.

På em är det ännu ett kvartsamtal, förra veckan hann vi bara ta upp problemen hon kommit hem & berättat om som hon får sån magvärk av, tex att vissa killar slår henne,speciellt i magen, men de har oxå hoppat på henne 4 3st på en gång. Jag har redan pratat med dom,liksom vissa lärare, men blir det ingen förbättring... 

Passade på att klaga på elevassistenten hennes nya klasskompis har + en av lärarna.  Att sitta inför klassen & trycka ner elever på olika sätt, så de andra hör, det skapar bara mobbning & skolan är berömd för att jobba MOT mobbning... Helt obegripligt hur vuxna kan uppföra sig som de har gjort.

Hennes förra kf gjorde likadant de första 2 åren, innan jag tog tag i det & blandade in henne i mina nätverkssamtal, som jag hade med bla psyk, när jag var så depreimerad. Efter det blev det bättre, men jag tycker det verkar konstigt att nya lärare inte verkar få info från de gamla om eleverna.. Den andra läraren har Flisan dessutom haft i några år nu, hon har bla No med klassen..

Men idag ska det väl vara info om hur det går med ämnena & så. Ska bli kul att höra om hon fortfarande sköter sig i övrigt. Många som känner oss IRL vet att min dotter kan vara lite väl rapp i käften & att hon kan käfta med vuxna & att hon gärna ställer upp för sina väner som inte vågar säga vissa saker & därför tror oxå många att hon är bråkig i skolan & att det är därför hon blivit mobbad & utanför till & från. FEL... Hon har faktiskt varit den som försökt avstyra bråk & medlat oftast, men naturligtvis har det hänt att hon bråkat oxå, fast de ggr är väldigt få. Rätt skönt att veta faktiskt :)

Usch.. Helst skulle jag bara vilja krypa ner i sängen :/

Avslutar med att önska alla en härlig måndag :)

Kommentarer
Postat av: Sara och Miro

Babycafé eller familjecafé som det heter här har jag imorgon..veckans ljuspunkt :-)

Jag var oxå otroligt rapp i käften i skolan - inte lärarens favorit precis eftersom jag alltid kunde ge svar på tal. hehe

2007-10-15 @ 11:58:11
Postat av: Nina

Finfint =) Hälsa Flisan!!

2007-10-16 @ 13:48:49
URL: http://liiiiten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0