Släng er i väggen Idol-deltagare - här är nya sångfågeln *S*

De senaste veckorna har jag kunnat leka mer med Charlie & han älskar när jag sjunger, trots att jag är värdelös i andras öron  *S* 

Han har några favvisar som man bara behöver sjunga lite på & så börjar han tok-skratta :)  Ett tag var det bara en snutt ur en refräng, "That's the way aha aha that's the way i like it". Vet inte vad det är för låt, men den var poppis här iaf.

Just nu är det "En liten båt " som är bäst, men "I ett hus vid skogens slut"  är oxå poppis. Jag brukar hitta på egna sånger när han tex är otålig & jag är upptagen. Häromdagen smittade min lilla "blues-låt" av sig på storasyster & hennes namne & tillika klasskompis, så det var 3 olika versioner av "blues" här hemma   hahahaha!

Vi leker rull-leken, dvs jag rullar honom från sida till sida & låter honom ligga på sida en stund & det är omtyckt.
Att bli kittlad med förvarning, dvs att jag sätter ihop händerna & spretar med fingrarna, ungefär som en klättrande spindel för att sedan sänka händerna mot hans mage & säga Killikill, det får honom att skratta innan jag ens nuddat magen  :)

Jag hittar på lekar alltefter hans humör & det är såååå kul :D

Kommentarer
Postat av: Lindisen

vad mysigt det låter med sången och lekarna =)

2007-10-11 @ 08:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0