Tröttmössor & ärftligt gummifejs

Jag & Charlie har varit jättetrötta under veckan. Flisan har varit pigg däremot.

Han har blivit småsnorig & smågnällig, så jag funderar på om det är tänderna kke..

Han tar nappen(som jag säkert redan berättat) sen 1 vecka tillbaka & talar nu om när han vill ha den :) Jätteskönt & han somnar själv i sin säng efter lunchen om vi inte tar en promenad då.

I onsdags var vi till bvc & träffade läkaren för 6 månaderskontrollen. Han hade inte gått upp så mkt på de 3 veckorna sen vi var på bvc sist, men han ligger kvar på normalkurvan. Nu vägde han 8125 & var 66 cm, så 510gr & 1,5 cm mer än förra gången.

Läkaren gav honom jättemkt beröm, för han var så glad & skrattade hur hon än klämde & kände på honom :)

Skumt nog ska vi inte till bvc förren om 2 månader.. Tycker att det är viktigt att hålla koll på prematurer,även om de går upp & växer bra, man vet ju aldrig :/

Köpte en vinteroverall till Charlie i torsdags begagnat på klädförmedlingen här för 100kr i stl 74.
I fredags var det sol,så den var ju för varm & den gamla är för liten.. åkte ner med sprängande huvudvärk & yrsel till Lindex & letade efter fleeceoverall, men de hade bara en ullig variant. Tog den i stl 68, men när vi provade den hemma såg jag att han inte hade mkt marginal mellan blöjan & overallskrevet.. Så jag får åka ner & byta till en 74... *typiskt*

Han gillade inte den begagnade så mkt på kvällen inomhus ^^



Vi hade kaos här sent på fredags em. Min dotter skulle på klassfest & hade duschat,jag letade efter halsband hon skulle ha,Charlie började gnälla & hon tog upp honom. Jag hörde honom skrika hysteriskt/panikslaget & sprang dit & frågade vad som hänt. Då började hon oxå gråta hysteriskt & sa att hon råkat skrämma honom på nåt sätt.

Försökte lugna honom, vilket lyckades till slut, hon lugnade sig, så jag gick till henne med honom, så han skulle få se att det var okej med henne oxå, han såg hennes tårar & började gråta hysteriskt igen & då började hon med. Så där höll det på säkert 30 min, innan jag testade att gå ner med honom en stund,så fick hon komma ner efter. Men hon var bra lessen & trodde att han var rädd för henne.. *puhh*

Han vaknade till sen på kvällen & var så där jättelessen igen, nappen dög inte, det hjälpte inte att ta upp honom eller nånting,så han fick bröstet & då lugnade han sig..

Grr vilka goa tjocka lår :)
image53

Igår kom en kompis hit från Köping. Vi åkte & handlade & han bjöd på tacos,som jag tillagade. Han fixade salladen dock. Jag gjorde en vitlökssås gjord på Cremé Fraiche,lite salt, svartpeppar & massor med vitlök... Råkade ha i lite för många klyftor,så det blev grymt drag i såsen *S* Man fick vara försiktig när man drack Cola till, lovar att kolsyran & vitlöken svedde tungan *S*

Flisan hade en övernattande kompis här. De var lagom busiga, men eftersom det var kompisens första övernattning här,så skötte de sig otroligt bra. Tror det blir värre nästa gång ^^

Charlie fick ett skrikanfall tidigt på kvällen. Inget hjälpte, så till slut klädde jag på honom vinteroverallen,tog med min kompis & gick på promenad med Charlie i vagnen. Kom bara utanför porten så slockande sötbebisen... Det måste ha varit för mkt ljud & rörelser som störde honom hemma. Vi tog en kort promenad, min kompis skulle åka hem & började bli trött,så vi gick hem & jag bryggde kaffe.

Min kompis skulle åka hem men åkte till affären innan & köpte Cola till oss. Flisan mötte upp honom nere vid porten & kom upp med påsen & sa att vi hade fått extra saker. Han hade köpt 2 flaskor Cola & en Pringles. Det var himla snällt av honom :)

Charlie somnade som en stock till slut vid bröstet & tjejerna skulle sova i bäddsoffan nere i vardagsrummet. Gissa vem som fick bädda åt dom... De somnade rätt fort medan jag satt här vid datorn en stund.

La ut en annons på Sindy imorse. I eftermiddags ringde en tjej om henne. Hon verkade intresserad,men de skulle flytta nästa helg,så vi får se om de vill komma & kolla på henne innan dess & om de då vill ta henne.
Sindy får busryck emellanåt & idag fjantade hon sig i trappen,så jag tänkte passa på att ta kort på henne...
image54

Det är inte lätt att få henne att fastna på bild ^^

En stund senare hör jag hur det dunsar i trappan, då har hon släpat sitt gosedjur som byte eller unge nerför i värsta farten,så det dånade *S*
image55

Hon är ju såååå tjusig,den kattfröken :) Känns vemodigt att vi måste hitta ett annat hem eller avliva henne :(
Hur det än blir kommer hon saknas grymt mkt!

Var till Sofia idag & fikade. Kul att se hur lika våra bebisar är i utvecklingen iom att det bara skulle skilja några dagar på dom om Charlie fötts vid BF 1.a juni. De är lika långa, men Jolin är smal & Charlie knubbig :)
De brydde sig inte så mkt om varandra förrens vi la dom bredvid varnadra. Då ville Charlie pilla Jolin i ansiktet & tog på henne, men annars var vi mammor mkt roligare *S*

Åt upp resterna av tacon från igår, Flisan & hennes kompis ville hellre ha köttsoppa till middag. Flisan blev utbjuden på bio, Rattaoille ( eller hur den stavas) av en killkompis som är förälskad i henne. Hon velade länge inna jag sa åt henne att följa med, hon kände sig väl dum eftersom hans känslor inte är besvarade, men det hade ju varit taskigt om hon inte följ med,när han fixat skjuts & gått med nerverna på helspänn & sett fram mot bion.

Han är så himla söt den grabben. Han hade köpt ett lila fluffigt kuddhjärta till henne för 2 veckor sen,lagt i fin presentpåse,skrivit hennes namn & hängt på vår ytterdörr ^^

De lekte några ggr när de var ca 2 år, första gången de träffades,så stapplade de fram över knagglig is i en park, möttes & tog varandras händer medans vi mammor bara stod & gapade *S* Sen bidde det nog en eller 2 pussar hemma i vår soffa när vi vuxna fikade *S*

Försökte ta lite nya bilder på Charlie,men han ville inte riktigt vara med.. Fast det kan berott på att han hade rätt mysigt & inte ville bli störd av blixtarna..


image57

image58

Tog några på oss båda, vilket inte blev så lyckat, men herrejösses... Mammas gummifejs (duktig på att göra fula miner & grimaser) går i arv Hahahahaha!
image59

Ska tvinga Flisan att vara hemma lite mera nu,så jag kan få mysa mera med henne samt ta mera bilder på henne.. Det är alltid nåt hon vill göra med olika kompisar :( När jag har mkt att göra, då vill hon minsann mysa eller bara vara med mig :(

Kommentarer
Postat av: Nina

Både katten och Charlie är ju jätte söta !!

2007-10-22 @ 11:18:37
URL: http://liiiiten.blogg.se
Postat av: Mia

Vilken liten sötnos, Charlie.
Katten är väldigt fin! Vore konstigt om ni inte hittade ett hem till henne.

2007-10-22 @ 13:22:59
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Louise

hahaha, vilken söt min han gör på sista kortet..wwiee!

2007-10-25 @ 07:44:33
URL: http://louise1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0