Gårdagen

Köpte med oss en ost & skinksallad & en margarita, men pizzan sparade vi tills vi kom hem...  Jag har ju fått för mig att jag inte blir mätt på sallader, men nu har jag överbevisat mig själv ^^

Vi åt vid lekparken, Charlie smakade på allt i salladen, men majsen åkte ut fortare än kvikt med ett fräsande spottljud ^^  Kokt majs är mumma, men inte konserverade tydligen *S*  Vi fick ett jättestort bröd med lite ost på till salladen, jättegott var det & när Charlie fick en bit sånt, så ratade han allt annat.. Han mumsade bröd som en tok ^^

Rutschkanan är tyvärr lite hög, det är ett rejält avstånd ner till marken där kanan tar slut, Charlie älskar kanor, men det var inte så roligt när han plötsligt "föll" & hamnade på marken.  Jag höll naturligtvis i honom, håller alltid i byxan eller jackans midja där bak, men även om jag kan bromsa honom, så blir ju det en läskig känsla iaf.

Han smarrade några sandkorn oxå & bet mig rejält i fingret 2 ggr, varje gång jag stoppade in lillfingret & skulle rensa bort sandkornen *S*  Så hårt har han aldrig bitit förut, så antingen trodde han väl att han tuggade på sand eller så gjorde han det för att hindra mig *S*

Han gungade på motorcykeln oxå, men den var lite svår, så vi gick till vad jag kallar "4gunga", det är ju som en 4sitsig gunghäst, fast ser ut som en fyrklöver mest.

Han grävde lite i sanden med nya sakerna, men spaden & krattan är nog lite för stora...  Ska titta om jag kan hitta lite mindre.

Igår somnade han i egen säng, jag hatar verkligen skrikmetoder & jag har alldeles för mkt hjärta för att kunna göra så mot barn, så jag körde en blandning av Anna Wahlgrens Buffa rumpan & att lägga ner honom varje gång han kravlade sig upp, stryka honom över huvudet & massera ryggen lite. Han var sååå trött, men knappt ett knyst kom från hans läppar.. Han bökade länge bara, jag la säkert ner honom närmare 100 ggr, men han somnade utan gråt & skrik & det kändes tryggt :)

HAn sover märkligt nog fortfarande.. Eller märkligt, han somnade ju sent igår, det tog ca 50min att natta honom, så 21.50 ca, då kunde jag gå ner & vara säker på att han verkligen sov.

Nu ska jag diska & dona lite en stund :)

Kommentarer
Postat av: emmelieee

sv: självklart :D

2008-04-22 @ 07:59:10
URL: http://emmsaan.webblogg.se
Postat av: Elenore

Men om du går förbi den å till höger om frissan så finns det ett 3våningshus man kan gå in bakom. Där finns en roligare lekpark.
Kanske kan gå ut till 9-10?

2008-04-22 @ 08:00:33
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Elenore

"Igår somnade han i egen säng, jag hatar verkligen skrikmetoder & jag har alldeles för mkt hjärta för att kunna göra så mot barn, så jag körde en blandning av Anna Wahlgrens Buffa rumpan & att lägga ner honom varje gång han kravlade sig upp, stryka honom över huvudet & massera ryggen lite. Han var sååå trött, men knappt ett knyst kom från hans läppar.. Han bökade länge bara, jag la säkert ner honom närmare 100 ggr, men han somnade utan gråt & skrik & det kändes tryggt :)" -
Härligt! Det är skönt när dom äntligen somnar som man vill.
Har äntligen fått in rutiner som fungerar på Tim. Han får sova max 1 gång/dag efter lunch å sen natti vid 19.30 typ. Sover 95% hela natten å vaknar typ 6.00 kanske..
Innan kunde han vara vaken till 21-23 ibland.. Uscha.

2008-04-22 @ 08:19:22
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Elenore

Ja, vi går ut till 9.30 så då ses vi där. =)

2008-04-22 @ 08:47:55
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Christina

Tack så mycket :)

2008-04-22 @ 09:19:47
URL: http://kicket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0