Just nu

är Charlie piggare. Han har halvsovit i ca 2 timmar & han har druckit rätt bra hittils idag :) Han drack ca 140ml välling på morgonen & sen smakade han lite yogurt av mig, så jag är nöjd :)

Ska ner på stan & köpa Alvedon suppar snart, vill inte plåga i honom den flytande mera eller riskera att han börjar hosta så mkt att han kräks igen.

Jag är riktigt trött. Det tär mer än vad man tror på att ha en sjuk bebis :(   Annat är det ju när Flisan är sjuk, hon väcker mig ju & säger vad som är galet.

Appropå henne.. Hon hade 2 läxor i matte till idag, 2 kapitel á 2 sidor vardera. Hon gjorde bara ena sidan på den första läxan igår, sen skulle hon "bara gå upp till toan uppe & kissa" & sen komma ner & göra resten av läxorna..
Jo tjena... Hon hade gått direkt upp & lagt sig i min säng, men jag kunde inte göra så mkt åt det när jag väl kunde lämna Charlie nere & gå upp & titta till Flisan.

Imorse gjorde hon klart första läxan, vilket i sig är en stor seger för mig :D  Ringde läraren & berättade & han blev glad :) Förhoppningsvis berömmer han henne mkt & inte skäller så mkt. MEn det kommer bli hårda bud nu, hon måste göra klart de gamla läxorna & hänga med i de nya.. Om hon sen inte kan leka med kompisar på 1 vecka, det skiner jag i...  Nu får det fasiken vara nog...

Btw, jag fick tom krama & pussa på henne imorse när jag väckte henne, det är inte nåt man får göra ofta ;)

Kommentarer
Postat av: Elenore

Dom har sina ljusa tiden dom med! :)
Håller med, en av oss är alltid nykter!
Å ingen full, kanske påverkad..

2008-04-30 @ 12:43:52
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Mahlin

Skönt att lillkillen är på bättringsvägen. Jättejobbigt när de små är sjuka ju... De kan ju inte berätta hur de mår heller. Låter bra att tjejen kommit igång med läxorna. *Håller tummarna för att hon fortsätter i samma stil*
Förstår att du är trött. Jag hoppas ni haft en lugn och skön valborg, och att ni får en god natts sömn :)

2008-04-30 @ 23:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0