Kaos

Charlie vaknade strax efter 00. Gick upp & gav honom nappen & strök honom eöver huvudet & kände att han var varm, väldigt varm..

Han låg & tittade en bra stund på mig, men sa inget & låg kvar, jag kunde tom gå ner & hämta termometern utan att han sa nåt eller ställde sig upp.

Han protesterade inte när jag stoppade tempen i hans armhåla, annars brukar det bli liv i luckan. Stackarn hade 39,1, kinderna var röda & jag tyckte så synd om honom.

Han fick följa med ner & få alvedon, men han protesterade mot den & vatten, ville inte ha bebisjuice heller eller kex.
Efter ca 40 min tog han ett kex & drack bebisjuice. efter ytterligare 20 min växlade han mellan pigg & jättetrött.
Efter 40 min till hade han hunnit med att busa lite, prata, fått ny blöja & hamnat i min säng, mellan mig & Flisan.

Kl var då 01.30 ca. Han blev helt begeistrad i lampan på sängbordet, så jag var tvungen att släcka den.

Sen började han hosta rätt mkt. Det verkde som han fick upp slem eller uppstötningar & så där höll det på i ca 30 min. Jag var så trött, men vågade inte somna.

När jag till slut trodde att han snart skulle somna, då spydde han i min säng. Det var inte mkt & det var bara kexet & juicen som kommit upp, men ändå.Flisan vaknade till, hämtade en torr & en blöt handduk. Tvättade av honom, torkade i sängen & la en handduk över.  Äckligt kke några av er tycker, men nä. Om det hade luktat så hade det varit äckligt.
Efter en lång tids lyssnande på hans växlande snabba & långsamma andning, så somnade även jag.

Vet inte vad kl var när jag somnade. Jag vet bara att jag legat i samma ställning under natten, så nu har jag sträckt min vänstra höft på nåt sätt.

Jag ville inte upp när klockorna ringde...  Charlie sov, så jag bar in honom till hans säng & gjorde iordning frukost till Flisan & kaffe till mig. Förberedde en vällingflaska till Charlie, visste ju inte hur han skulle må när han vaknade.

Flisan sölade som vanligt, missade första bussen, började gapa & skrika att det var mitt fel (det var ju hon som borstade håret länge, speglade sig osv..), hon sparkade av sig skorna så de flög åt 2 olika håll & jag hette både det ena & det andra. Sen sprang hon upp & skrek & smällde igen toadörren. Då vaknade Charlie & jag började koka..

I sånna lägen önskar jag att jag kunde knöckla ihop henne till en boll & kasta in henne i en garderob eller nåt.
Att lillebror vaknat pga henne & att han var sjuk, det struntade hon i.

Sen skulle hon inte till skolan, men jag övertalade henne att ta bussen (det går 2 st med 5 min mellanrum precis innan 8 ). Hon bråkade om den oxå, jag gick ut & såg att det satt nån där, så hon skulle ut efter många om & men. Då missade hon den oxå...

Då kastade hon väskan & jackan nerför loftgången på asfalten & skrek, skorna sparkade hon av sig & jag sa åt henne att helt enkelt gå till skolan. Jag skiter i att det är 2 km, jag hade längre att gå än så till skolan.

Sen gick jag in. hon kom & bråkade lite till, jag ringde läraren & då plingade det på dörren. Det var en grannpojke som sa att Flisan fick åka med dom, så hon gav sig iväg....  *lättnad*

Jag hatar den här jävla förpuberteten!!!  Hon har fan inte varit gullig när hon fått utbrott förut , men det här är ju extremt! Det räcker med om man tittar fel på henne på tex bussen...Eller om kläderna helt plötsligt bara är såå fel...

Herrejösses..  Tur att man har Familjeliv att ta hjälp av...Det är skönt att veta att helylleSvenssons oxå får sina älskade ungar utbytta mot älskade monster...


Kommentarer
Postat av: Elenore

Låter som en rolig morgon...

2008-04-29 @ 08:37:04
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: blondiie

skrattar så jag gråter, jag ser mig själv sååååå tydligt.
Alex får med vredes utbrott och väcker emelie, men de ger han ju fan i, sen när han sakll se på tv får man inte ens prata i tele för "jag hööööör inte, kan du lägga av eller?" han kastar med skor och beter ssig knepigt, tja, man skäms nästan för så skulle mina ungar ALDRIG göra*host*
längtar INTE till varken förpubertet eller puberteten. man själv var ju sååå snäll jämt så =P
å du, jag brukar med tänka tanken på att knöckla ihop dom, jag ser bilderna framför mig sååååå fint... sen så somnar dom i sin säng när man skickat in dom på rummet, å dörrar smälts, så när man sklal gå å prata vett med dom sover dom som änglar å man vet ite ens varför man vart arg!
Kram på dej

2008-04-29 @ 16:31:18
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0