Magsjuk..

Igår åt vi thaimat från vår lillathaitakeaway i närheten & jag testade sushi för första gången.. Det hade säkert varit godare om det inte vore för den äckliga vitkålssalladen indränkt med nån marinad som kladdade av sig på sushin...

Annars var det lika smarrigt som vanligt. Pratade lite med ägaren om thaiölen de säljer, Chang & en till som börjar på S. Jag & Micklas (Charlies pappa,boende i Thailand) pratade om thaiölen för kke 2 veckor sen & han trodde inte att en av ölsorterna såldes i thaitakeawayen eller i Sverige, för den är på 6,4 i Thailand. Men jo då, de säljs i Sverige, fast som 5,0 ^^

Han tyckte det var jättekul att Nicklas är mer förkyld än vad jag är, fast han bor i ett så varmt land *S*  Fast det beror tydligen på AC:n på kontoret eller nåt ^^ (Skruva ner eller jobba i badet)

Charlie var iaf helt faschinerad av thaitjorren som den oxå kallas..  De har en sjukt vacker tygtavla i olika mjuka bruna toner, guld & lite paljetter.. föreställer en otroligt vacker elefant i mitten.. Den började Charlie flina upp sig mot ^^

De har typ som trädgrenar med blad i taket & på dom har de gröna & blå små lampor, ser nästan ut som körsbär, fast i fel färg då  *S*

JAg satt & åt i säkert 2 timmar igår & bara njöt av maten, matade Charlie med nudlar & mumsade i mig maten med ätpinnarna. Charlie tyckte dom var så intressanta så han fick ett eget par att leka med bredvid mig i soffan.

Riset var slut, så det bidde som sagt nudlar till. Jättegoda när man blandade dom med köttgrytan, annars smakade de lika lite som spagetti. Det var det som gjorde att jag lät Charlie smaka & han blev helt tokig  *S*

I morse mådde jag inte lika bra... Gick upp & kände mig konstig. Hade planerat att städa idag,så jag tänkte att det vore typiskt om jag började få huvudvärk... La mig igen,men då ville inte Charlie sova längre.. kollade klockan & den var 8.30. tyckte det var konstigt att jag mådde som jag gjorde, men gick upp & satte på kaffe. Drack det medans jag satt i soffan & kollade på tv..

Sen började magknipen......  Dessa skarpa hugg överallt i magen & ut i ryggen....  Fy fan...  Räcker att jag fött 2 barn tänkte jag..  sen blev det värre...  Började känna igen smärtan.. Hade så för några år sen, när Flisan var ca 2½-3 år.. Fast då var det flera ggr värre.. Dessutom kom jag inte upp ur sängen utan att gråta & hade ingen att ringa till då pengarna var slut på luren.. Var nära att ringa ambulans men avstod då jag kände mig dum.. Flisan passade på att leka sjuksköterska, vilket passade mig perfekt..

Idag har hon hjälpt till med Charlie, gjort välling & matat, klätt på honom & gått ut en sväng, så jag fick vila..  JAg har sprungit skytteltrafik till toa, men nu har magkramperna lugnat sig liksom rsten av magen. Febern däremot har stigit, vilket jag känner i knäna & höfterna...  Får alltid ledvärk när jag har feber..

Flisan är med sin kille, så nu får jag klara mig själv ett par timmar.

Lyckades dricka avslagen cola för ett tag sen, men drack försiktigt,så inte smärtorna skulle bli värre. Var iväg till lilla affären här för att köpa burkmat till Charlie, jag orkar inte laga nåt idag. Fick gå sakta, men dit var det nerförsbackar, hem värsta uppförsbackarna..

Åt lite yogurt när vi kom hem, Charlie fick smaka lite. Visserligen inte bra med sockret för hans tänder, men idag är ett undantag.

Nu ska jag byta bajsblöja & se om han vill äta nåt..


Kommentarer
Postat av: Milla

Låter inget vidare,din stackare..kan det ha varit maten igår??Hoppas att du kryar på dig,det är aldrig roligt att va sjuk,och definitivt inte när man har småbarn som man måste ta hand om / Kram!

2008-04-05 @ 16:38:02
Postat av: Louise

krya på dig!!

2008-04-05 @ 17:53:06
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: KalleN

Men gud vad mna blir hungring.. hihihi*ler glatt*
ja jag har alldrig testat
shusi själv..
det måste jag göra.. antäknar det på att göra lista *ler*

2008-04-07 @ 13:29:15
Postat av: KalleN

sen vad skönt en då efter utränsningarna,, jag
gick igenom utränsning själv för ett halvårsedan guuuuuud vad underbart det känns efteråt..
så nu hoppas vi på att det dröjer länge
tills nästa gång.. ..

2008-04-07 @ 13:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0