Otrevlig & korkad busschaufför

Äntligen funkar blogg.se igen :)  Har haft lite abstinens  *S*

I söndags var vi på min brorsdotters 5års kalas. Charlies kompis Jolin var oxå där med sin mamma.
Emma var jättesöt i en ljusblå prinsessklänning som hon hade fått av en kompis i present, ganska stor på henne, men då har hon nåt att växa i :)

När vi hade varit där en stund gick hon undan, hon hade tydligen slagit i huvudet & var lessen. Det blev rätt uppenbart att hon var väldigt trött oxå & när hennes mamma skulle trösta henne, bad hon mig känna om Emma hade feber.

Det hade den stackaren :(   Hennes mamma berättade att hon inte ätit tårta, enbart nån kaka...  Fattar inte varitfrån hon fick energin till att leka & stoja bara innan, men då när vi upptäckte att hon hade feber, då försvann hennes energi. Hon bäddades ner i mammans säng & jag & Sofia, jolins mamma, väntade på att vår buss skulle gå hem.

Båda våra barn var väldigt trötta & förkylda, så de var inte så roliga längre. Vi var 3 vagnar som klev på, den 3.e var en kvinna med en paraplysulky (utan barn) som skulle åka & handla. JAg ställde mig längst in, mot busschauffören, Sofia i mitten & kvinnan på andra sidan.

Som vanligt sänkte jag ner handtaget så mkt det gick (teleskophandtag).

Både Charlie & Jolin hade halvt ryggläge, meningen var att de skulle somna & alla som varit förkylda vet hur svårt det kan vara att andas med snorig näsa. Tänk då nappbarn som måste snutta...

När vi nästan var framme, så säger den kvinnliga busschauffören plötsligt till oss att dra in vagnarna mer, varpå jag svarar att vi inte kan dra in vagnarna mer. Sofia hade dessutom ett singelsäte vid handtaget på sin vagn, som alltså gjorde att hennes vagn stod ut ca 13 cm mer än min, men hennes var ju precis mitt emot dörrarna, min vagn var däremot mot gången.

Kvinnan fortsätter säga att vi ska dra in dom & jag säger återigen att vi inte kan dra in dom mer. Det ska vara fri passage i gången säger hon. Ja, men ser vagnarna ut så här nu för tiden ( sen mer än 20 år) säger jag & syftar på storleken på våra vagnar (båda har kombivagnar, men använder bara sittdelen) Min vagn kke stod ut lite i vid suffletten, iom att ryggläget är där.

Nä, Det VET jag att de inte gör säger hon surt.  Jo, tänk för att de gör det...  Ligg & sittvagnar med fullt ryggläge är lite större...

kommer inte ihåg så mkt mer av vad vi sa, men jag började bli förbannad. Vad fan ville hon??  Att vi skulle fälla ihop vagnarna & släppa ner våra bebisar på golvet???

Charlie må fylla 1 år den 18.e, men han är fortfarande bara 11 månader på pappret, inte till kropp & själ. till kropp & själ är han bara 10 månader & det går inte att komma ifrån. (verkar dock som om folk tror att han ska vara som en snart 1åring i utvecklingen & tror att han är efterbliven eller nåt när han fortfarande följer "sin" egentliga utvecklingskurva)

Till slut blev jag så jävla irriterad att jag sa, Men visst, Fint, & drog upp Charlie & ryggstödet i sittläge samt slet upp suffletten nerifrån & pressade den uppåt, så vagnen blev alldeles rak & platt där. Tyvärr kunde jag inte göra något åt shoppingkorgen,hjulen eller resten av underredet... SATKÄRRING!!!!!

Jag har iaf bestäm att jag ska skriva & klaga till områdeschefen. Sånt där bemötande ska man fa inte få uppleva!

Det har hänt 1 gång förut att en manlig chaufför gnällt på min vagn när den stått längst in, men vad fan ska man göra när vagnsutrymmena inte är större??  De får väl för fan skaffa bussar efter behoven då!

Innan vi klev av, så bad jag kvinnan att komma bak & kolla själv hur vagnarna stod, just eftersom hon menat på att jag ljög. Hon glodde bara surt i backspegeln & vred sen bort huvudet, så då klev jag av.

Kan lova att adrenalinet flödade sen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0