Tandfén

Igår lyckades Flisan vrida & slita bort en lös hörntand & jag blev stolt över henne, just för att den & en precis bredvid har vägrat lossna, tänderna under har vuxit fram & i det här fallet, tryckt undan mjölktanden, så den hamnat i gommen.

Den andra tanden liskom klänger sig på den nya, så den sitter lägre än de andra, på sniskan. KAn oxå vara en del i varför hon haft så mkt huvudvärk, det behöver ju inte bara vara översyntheten som orsakat värken.

Iaf. Jag stod bredvid henne i badrummet & när hon dragit ut tanden så fick jag titta i tandköttet. hon trodde att det skulle vara värsta hålet, men det var bara ett yttepytte hål, precis bredvid de nya tänderna. Däremot hade hon tandkött som nästan påminde om en liiiiiiten snopp som stack ner från tandraden...  Lite dum benämning kke, men det var det enda jag kom på.

Ska kolla den där med jämna mellanrum för att se om den försvinner av sig själv, annars får vi vända oss till tandläkaren, så får dom skära bort den.

Förhoppningsvis lyckas hon dra ut den andra tanden ikväll.

Hon har berättat att många kompisar tycker att hon sett äcklig ut i munnen pga tänderna, men hallå, mjölktänderna har ju knappt synts!!  Det är ju inte så att tänderna suttit huller om buller......

Hon fick iaf för sig att lägga tanden i en glas, Så får vi se om Tandfén kommer då, hihihi!   Precis som för några år sen när hon tappade en tand, så har jag ingen guldtia i plånboken...
Min dåvarande pojkvän tömde myntfacket i sin plånbok & la i glaset, så hon fick en jäkla massa pengar för tanden!

Jag hade inte så mkt pengar, men 10 enkronor iaf ^^

Charlie ligger & sover, han somnade sent igår, vid 22 ca, & vi försov oss, så han får ligga & sova tills han vaknar, av sig själv eller av nån av oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0