Semester

I måndags kväll sa vi hej då till Charlies pappa Nicklas efter en trevlig middag utomhus i lekparken.
I tisdags åkte vi med ersättningsbussen till Västerhaninge med 2 stora rullväskor & annan packning, samt vagnen.

Tog tåget till Stockholm, därefter fick vi skynda oss upp, ut & tväsr över gatan till Cityterminalen för att ta flygbussen. De har gjort om rätt mkt där.. Hittade rätt kassa, men jag fixade en sak så Flisan stod kvar i kön & folk bara trängde sig förbi, så vi missade den flygbussen..

Nästa ick 10 min efter, så det var ingen fara. På bussen var det värre dock. INGEN hade lust att hjälpa till, det var en liten buss med lite förvaringsutrymme & det var inte lätt att få upp de  båda väskorna samt vagnen själv, bussen började köra medan jag försökte fixa vagnen, så jag höll på att ramla flera ggr, men till slut klarade jag det.

Kom fram till flygplatsen, checkade in väskorna, men var orolig att nån av väskorna skulle väga mer än 20kg..  På Norwegian som vi åkte med, kostar varje incheckad väska 50kr & man får ta med sig 2st per resenär. De får väga max 20kg per väska, därefter kostar väskan 74kr/kg utöver de 20kg.

Dumt & dyrt, men men. Vi låg en bra bit under, så det var skönt :)  Hämtade en plastpåse till vagnen & checkade in den på Specialgods & sen gick vi upp genom säkerhetsspärren till vår gate. Gick & åt på Max ,sen sprang jag iväg för att röka, men vimsade bort mig innan jag hittade rätt sen skyndade jag mkig att hämta barnen & så skyndade vi oss till vår gate, där vi tittade på när vårt plan taxade in & släppte av resenärer. Fick sen veta att det var tekniskt problem, så flyget blev försenat.

15min efter vi skulle flugit, fick vi veta att det var en ruta i planet som spruckit & det skulle ta för lång tid att laga, så de tog in ett nytt plan. Det skulle anända 30 min senare & vi skulle få flyga 1 timme senare.
Gick & lekte lite, gick ut så jag fick röka, gick på toa & sen äntligen fick vi gå ombord. Fick en flytväst & bälte till Charlie (som man öglar fast i sitt eget bälte) & sen fick vi taxa ut. Charlie var vid det laget trött, varm & tjurig, satte på fläkten, men när planet väl började varva motorerna & köra iväg, så blev han lugnare. När planet lyfte, somnade han ^^

Han sov i ca 50min, hann byta blöja på honom innan vi skulle spänna fast oss igen inför landningen.

Hade tur att få vagnen & väskrna inom 10 min, sen tog vi flygbussen till Umeå centrum (Vasaplan). Åkte med en supertrevlig chaufför :)  Bytte buss & åkte vidare mot Röbäck där mamma bor. Mamma & min kusin Mimmi stod & väntade på oss med mammas "nya" hund Hopi. En gammal Alaskan Husky/Pointer blandning, som är sååå lugn & snäll. Uppenbarligen är han van vid småbarn, för han har verkligen ett talamod som är beundransvärt när det gäller Charlie.  Dock är hunden tråkig :/

Charlie har jätteroligt här, vi har mest hållit oss på hemmaplan, men var iväg i förrgår & handlade mat.,han fick gå själv i Umeå centrum, så han kollade in allt, busade med folk & jagade duvor ^^ Eller jagade.. Han ville klappa  *S*

Igår var vi till en lekpark här i närheten en snabbis innan maten. Flisan fick smak för den.. (kors i taket)  Fläsklägg & rotmos :)

Hon var lite sur tidigare, så mamma fick för sig nåt när hon skulle bädda sängen.. Hon kom in i köket med påslakanet över sig, dvs, hon hade dragir det över huvudet & satt en keps på skallen & kom in i köket & dansade & larvade sig.  Vi skrattade så vi höll på att kissa på oss. Charlie undrade bara vad som pågick, så mamma gjorde om det efter en stund (jag filmade) & då visade hon Charlie att hon var därunder. Då tyckte han att det var roligare :)

Igår åskade det här till & från, för att sen på kvällen ösregna & tokåska. Långdragna muller & många blixtar i snabb följd :/  Dock var det inte rakt över oss & det är jag tacksam för :)

Nyss lagade jag mammas växlar på cykeln, fast det gic inte att laga helt, men hon kan cykla utan problem iaf. Flisan har sovmorgon & Charlie sover middag. Idag åker Charlies pappa hem till Thailand igen.




Kommentarer
Postat av: Milla

Hejsan!

Har ni olidligt varmt i Röbäck också? Här har vi haft mellan 27-30 grader i en vecka nu..Min migrän är verkligen triggad av värmen :-( så jag önskar lite svalare väder nu. Hur länge ska ni vara hos din mamma? Hoppas att ni har det trevligt och mår bra! /*KRAM*

2008-08-01 @ 10:57:31
Postat av: Elenore

Låter som ni har det bra där uppe!

2008-08-04 @ 07:46:08
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0