Lite uppdatering

Vi åkte iväg & badade igår. tyvärr har simhallen tagit bort leksakerna i bebispoolen, förut fanns bla vattenkannor & båtar, men nu finns iställer Flytankor med sittplats där det är remmar som håller barnet på plats.

Charlie blev rädd för dom de första 2 ggr jag provade att sätta honom där, men efter en massa busande i vattnet, både i bebispoolen & i mellan bassängen & lite fika,så gick det att sätta ner honom.

Den var ungefär som en gåstol när vi hade den i bebispoolen & han hade så roligt med den :)  Det tog ett tag innan  jag vågade släppa honom med den, höll i honom,sen i ankan & sen gick jag bara bredvid.

Flisan lekte med sina klasskompisar & hade superskoj. 

Ett stort minus dock är att de bytt sida på omklädningsrummen, att det är öppet, alltså ingen dörr från badhuset in till duschrummen (det går att se rakt in i herrduschen tydligen),så det blir rätt kallt & sen för att det ekade så förskräckligt mkt,både i duschrummet & i själva simhallen.

Jag bad Flisan ta lite kort på mig & Charlie,men framför allt på honom, men hon skulle bara bada lite till... Nästa gång jag frågade skulle hon bada lite till igen, men då orkade jag inte vänta mera. Vi hade badat länge & Charlie började li trött,så han & jag gick & duschade. 

Flisan skulle komma rätt snart & passa honom så jag skulle få basta en stund. Jag såg verkligen fram mot det, men vi hann bli klara, sen klädde jag på oss.

Då först kom hon,men då var det för sent. HAn var så himla trött. HAn var inte gnällig eller så, men han var alldeles röd runt ögonen & vinglade lite när han satt.Hon fick skynda sig på & jag satte Charlie i vagnen & gick ut & väntade. tog en cigg & Flisan kom. Hade då stått ute i ca 1 min.. Charlie sov redan ^^

Var till optikern idag. Fick låna hem 2 bågar eftersom jag inte kunde välja...  Eftersom jag inte har råd med glasögon själv,så betalar soc & då får man ett billigt paket, vilket betyder att utbudet inte är det bästa...

Ska kolla igenom deras utbud imorgon igen då jag ska lämna tillbaka provbågarna.

Synd att optikern hade sönder mina bågar för några veckor sen, annars hade jag kunnat haft kvar dom...

Var på Flisans skolas Öppet hus. Flisans klass hade Vikingaåldern som tema. De hade bla tipspromenad som handlade om Vikingatiden med 12 frågor. JAg fick 11 rätt :) Av alla som tävlade var vi bara 6 st som hade så många poäng, så de fick dra en lott om vem som skulle vinna. Det blev en tjej i 6.an :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

jamen precis, mina vänner som har barn blir helt galna när tänderna kommer haha.

2008-02-22 @ 01:14:19
URL: http://sooulie.blogg.se
Postat av: Josiee

Godmorgon:) Äntligen Äntligen fredag;)

2008-02-22 @ 11:00:14
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Christina

vad skoj, längtar till min son vinkar med till alla som går. men det dröjer nog ett tag till =/

2008-02-22 @ 12:27:17
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Lowe

Det är sådana som du som lever på staten så vi får det sämre som faktiskt jobbar, man måste ha hög skatt pågrund av sådana som dig. Jag tycker mäktigt synd om dina barn. Få inte barn om du inte klarar av de.

2008-02-22 @ 16:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0