Oturs fredag

Åkte iväg & badade igen i fredags. Min bror skulle följt med, men han kunde inte,så då ringde vi & bjöd med hans yngsta dotter E istället.

Vi hade jätteroligt, E & Charlie tokade sig som bara den :)  Hon sa "Charlie tycker mest om mig av alla flickor"  JAsså varför tror du det sa jag & flinade.  "Varför tittar han på mig så mycket då?"  HAhaha, hon är så söt :)

Jag tog några bilder när dom badade & Flisan tog 2 på mig & Charlie, men de vart inge bra...  Filmade E & Carlie oxå, men jag lägger inte ut bilderna där hon syns eller filmen förrens hennes mamma har sett & godkänt.

På vissa bilder när Charlie äter, då vägrar han öppna ögonen  *S*  Han stannade en mamma som kom bärande på sin bebis i bärsele, genom att stirra på henne, le & sträcka ut armen & vinka.

När vi stod i duscharna hände nåt som höll på att få mig att flippa ur... JAg hade tvättat Charlie, han låg på en handduk framför mig som han brukar, jag hade schampoonerat in håret & skulle just skölja ur då jag ser att Charlie vridit sig,så han fick vatten i ansiktet, men då hade jag redan börjat duscha. JAg bad Flisan lägga honom så han hade ryggen emot mig.

Av nån anledning fick hon för sig att sätta honom upp, så hon ställde honom upp & tog en hand mellan hans ben. Tyvärr hade hon nog tvål kvar på händerna & Charlie böjde sig framåt vilket fick henne att tappa greppet, så han lyftes väl upp i luften. Av nån anledning öppnade jag ögonen bara för att se honom i luften med framsidan av kroppen neråt & sen slå i kakelgolvet så det ekade!!

Flisan skrek, CHarlie skrek, jag skyndade mig att ta upp honom, men schampoot rann i ögonen på mig,så jag såg inte ett smack. JAg var helt säker på att han blödde i hela ansiktet & hade slagit sönder hela skallen.

Flisan hämtade en handduk så jag kunde torka ur ögonen & kolla hur det var med honom. Det stod en mamma i duschen mittemot & jag förväntade mig att hon skulle hjälpa till, men icke. Hon fortsatte glo & duscha...

Charlie lugnade ner sig när flisan hade blött ner en bit av sin handduk med kallt vatten som jag la på hans panna, där var det enda märket jag såg. HAn blödde inget, tänderna var hela osv. Efter ca 10 min satte jag på honom handduken & satt på en bänk med honom i knät & då först såg jag hans vänstra knä...  Det var ilsket rött, med ett blålila märke i mitten, stort som en 5krona & då förstod jag hur han kunde klarat huvudet & ansiktet så bra.. 

Knät tog emot smällen...  HAn mådde iaf bra & var pigg & glad, men jag blev ju skärrad & orolig.. HAn är ju prematura, trots att det inte syns längre & han har ju fått en allvarlig smäll i bakhuvudet i somras då vi ramlade i trappen.

Frågade personalen där vad jag skulle uppmärksamma efter att jag berättat vad som hänt. Kvinnan jag pratade med verkade inte ta det jag sa på allvar eller så brydde hon sig inte. Hade det varit jag,så hade jag frågat om hon ville att jag skulle ringa ambulans eller så iaf...

Åkte hem & pratade mkt med Flisan om det som hänt. Hon tog på sig skulden & jag förklarade att det var en olyckshändelse, hon hade visserligen inte behövt lyfta honom, men å andra sidan så hade han kke kunnat lega kvar & få vatten i ansiktet medan jag sköljde ur schampoot...

Vi ringde sjukvårdsupplysningen när vi kom hem & hon trodde inte det var nåt alls & lugnade mig.. jag började juhelt plötsligt se nya märken i hans ansikte, fast han kke hade haft dom innan, men jag uppmärksammade dom först efter.. JAg frågade om symptomen på sprucket skallben & hjärnblödning osv var, men det var som med hjärnskakning.

Skulle lysa honom i ögonen var 30 min & vaka över honom helt enkelt, ifall han började kräkas häftigt eller började sova mer & blev svårväckt.

HAn sov när vi kom hem men vaknade rätt snart & var som vanligt igen.


Nu har han ett redigt blåmärke på knät & ett i pannan.

Vi har blivit förkylda båda 2...  Första gången jag är det på 1½år & första gången för honom ^^

Charlie genomgår nån fas nu. Han skriker & blir arg när han ska sova, inte alltid,men ibland & han vaknar ibland upp & bara vrålar rakt ut, nästan hysterisk. Då gäller det att man är snabb,så han får nappen & så får man luta sig mot honom & lägga armen tätt intill,så han vet att man är där.



image148

I badhuset under fikastunden
image149

Ja, jg vet att kameran är fel inställd på datumet ^^
image150

Flisan som har tagit bilden..Dock fick Charlie lite väl mkt blixt på sig ^^
image151

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag ska ha en intervju på min blogg om Maja som är mamma som 14 åring. Tänkte samla in massor av frågor till detta. Har du några frågor om henne eller hennes liv med sonen Max? Skriv frågan som en kommentar på min blogg så lägger jag in det bland de andra frågorna. Hela intervjuen får ni se ikväll, eller i morgon!
Min blogg ? aaaannie.blogg.se
Majas blogg ? viungamammor.blogg.se

2008-02-25 @ 16:24:31
URL: http://aaaannie.blogg.se
Postat av: Christina

Söta ni är på kortet :)

2008-02-25 @ 23:23:58
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: L

Hoppas du haft en bra dag! :)

2008-02-26 @ 18:33:13
URL: http://onemoretry.blogg.se
Postat av: Louise

Mysigt o bada :D:D

2008-02-27 @ 22:05:16
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Lena

Vilken fin bild på dig och charlie. :)

2008-03-02 @ 13:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0