Trött torsdag

Idag har både jag & Charlie varit ovanligt trötta. Han har sovit flera ggr & jag joinade honom 2 ggr.
Skulle till optikern, men en halvtimme där på en synundersökning innan vi skulle till Bvc.. Det var lite väl optimistiskt tänkt när jag tackade ja till Bvctiden igår...

Ringde till Synsam & bokade om tiden & åkte ner till Bvc. tog av Charlie ytterkläderna i lekrummet & då fick han syn på en jättefin trämobil med små färgglada bulliga bilar. Han skrattade & pratade med dom & försökte få tag i dom & blev arg när han inte lyckades ^^

Eftersom han gillade att åka rutschkana ute igår så fick han åka deras lilla, men den var inget vidare. Jag fick syn på en gammeldags läragåvagn, så jag ställde honom framför den, bara för att testa. Han fattade hur han skulle göra direkt & började gå med den, men då blev det nog lite läskigt, så han släppte taget en stund. Han stod & hängde mot mina armar & började pilla på mina händer som fortfarande höll om handtaget på vagnen. jag satte dit hans händer oxå & så gick han med mig igen, men just då kom Bvcsköterskan.

Han lös upp som en sol & det såg ut som om han skulle spricka av stolthet & han skrattade mot henne :)
Vi gick in, jag klädde av honom & la upp honom på skötbordet, plockade av honom blöjan & la honom på vågen,men den verkade han tycka var läskig, för han fick en lite rädd min.

La honom så hon kunde mäta honom, men jag tycker han såg så hoptryckt ut, hans hals syntes inte alls, så jag tror mätningen blev tokig..  Strunt samma ^^

Enligt henne var han 72cm lång, men han har vuxit ur en del 74 bodys, så.. njaaa... 73cm skulle jag tippa på..
Lillskrutt har gått upp till 10,670, men hon skrev 10,3...  Hon måste varit trött ^^  Jag såg det nu först, att hon skrivit annorlunda mot vad vågen visade.

Märkligt nog har jag inte varit speciellt hungrig idag. När Flisan kom hem hade jag just lagt mig med Charlie för att vila, men då hjon kom in genom dörren, då först kände jag hur hungrig jag var. Gjorde te & leverpastejssmörgåsar till mig & Charlie som just vaknat. Flisan gjorde till sig, för hon blev så sugen.

Sen satt vi där i soffan framför tv.n alla 3 & kollade på Kalle Blomkvist på 1.an & mumsade på smörgås.

Flisan fick besök av sin killkompis & jag var säker på att hon skulle få en Alla hjärtans dag present, han brukar alltid ge henne nåt när det är nåt speciellt eller när han dyker upp överhuvudtaget. Fast de gick upåp på hennes rum, så jag vet inte om hon fick nåt, jag har tom glömt fråga...

Han är så charmig & omtänksam, hennes kompis.. För några månader sen skulle hon ut med nån kompis & stängde ytterdörren. Jag badade Charlie i baljan & så öppnade hon badrumsdörren & visade upp en fin presentpåse med en lapp på som det stod Flisan på med fin skrivstil. Hon såg både förvånad & glad ut & visade vad som fanns i. Det var en mjuk lila fluffig kudde,formad som ett hjärta  :)
hon berättade att den bara hängde på handtaget på utsidan ^^ 

När Flisan kom ner med hennes kompis, han skulle iväg & träna nån kampsport,såg jag att hon sminkat sig. Hon var jättefin, det var nog bara ögonen hon hade sminkat,med mascara,ögonskugga & kajal, men det var jättefint gjort. Inte för mkt, men ändå så det syntes lite. hon har rätt mörka ögonfransar & de är långa & fina, å det kan se ut som hon är sminkad ibland fast hon inte är det.

Det har hon inte ärvt av mig iaf...  Måste vara pappagenerna ^^

Fy bubblan vad kallt & hårt det har blåst här idag! nu på kvällen, tog en liten tur till Ica, då var det nästan likadant som i morse, men skillnaden var att det kommit yttepytte snö & att vänta på bussen hem, det var inte kul...  Här är det en fuktig & rå kyla, vilken kryper in i kläderna & sätter sig i benmärgen.. Nästan. För första gången denna vinter frös jag så mkt om fötterna att det kändes som om jag höll på att tappa känseln i tårna.

Mina barn sover & jag ska skutta i säng strax. Imorgon ska vi till öppna förskolan & leka kl 9 :)


image145

Kommentarer
Postat av: Christina

Okej, men det är ändå kul att man få göra sånt själv. får man även bygga om lite och sånt eller? okej, sånt är dyrt men man kan få det precis hur man vill ha det själv. om man nu ska satsa på och bo där ett tag dvs. jo, det är svin dyrt med färg. jag har köpt två färg brukar själv till 8 garderober som ska målas om. färgen gick på över 300 kr. helt jävla sjukt. då ska du se vilket renoveringsobjekt jag bor i. sant. tak över huvudet är i stort sätt allt jag begär. det andra får vänta fast det inte är kul.

okej, sägs ju att nästan alla går övertiden med första barnet. men en del gör ju inte det. vilket jag tycker är tur. hade helst inte gått över tiden själv om jag fick bestämma. din dotter var längre än min son men vägde mindre :P min son var 52 cm lång och vägde 4380gr. gött att det inte hände din son nått när han kom för tidigt i alla fall.

Gött att du slapp, kuvös och sånt. min son hade problem med andningen från början så vi fick ligga inne ett tag men han slapp också allt det där. han hade bara nån apparat på sej som kolla hjärtljud och syre.

Jag var beräknad till den 19/7-07. men fick 27/7. men redan den 10/7 hade jag värkar som hette duga men inget vatten gick och hade inte öppnat mej nått.
men till slut åkte vi in till förlossningen. dom kolla min sons hjärtljud och dom pändla så dom sa att dom var tvungena och sätta igång mej för att det kunde vart farligt för barnet annars och jag var glad för det, men 20 timmars besvär för och få ut min son var jobbigt. han låg fel och kom därför inte ut fortare. därför jag hade haft värkar och det innan sa dom. men jag är så glad att han kom den dagen han gjorde fast han gick över tiden. men var glad att du slapp denna gången i alla fall ;)

2008-02-15 @ 09:10:32
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Anonym

Hur fan rent ut sagt kan man låta sin TIOåriga dotter sminka sig?? Hon är ju bara barnet? Jag blir helt upprörd för hon kommer sluta som dig, få barn jättetidigt,ingen hög tbildning, leva fattigt! Du borde faktiskt skämmas!

2008-02-22 @ 16:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0