GodmorgonSpya & Nytt liv på jorden

Inatt sov Flisans kompis här igen. Hon hade ont i magen så de kunde inte somna i tid. Det slutade med att jag fick lägga mig i sängen med Charlie & trängas med tjejerna. Sen upptäckte kompisen att hon hade problem med lilltånageln. Det visade sig att den var lös,så den var på vippen att lossna.

Fick gå in med henne i badrummet & låta hennes fot ligga en stund i varmt vatten medan vi pratade lite om problemen hon har hemma som gör att hon får ont i magen.

Nageln satt fast lite i ena kanten på nagelbandet, så vi klippte bort den så gott det gick, men hon fick klippa bort det mesta, jag var rädd att göra illa henne. Det slutade med att hela nageln lossnade utan smärta.

Varför den lossnade vet jag inte, hon hade inte gjort illa den eller så.. Mysko..

Sen kunde de iaf somna.

kl 6 imorse ringde mobilens larm, vilket jag stängde av för att snooza en stund. Plötsligt kom en annan signal från luren, så jag kollade vad det var. Det visade sig att det var en mmsbild på en bebis.. Kände inte igen nr, men såg att bebben var lik nån jag kände  & den låg i en plastbalja från bb...  Inte så svårt att lista ut att det var min vänninas son vi väntat på ^^

Väldigt lik sin far var han, fast en mörkare & tjockare variant :) Emil vägde 4370gr & var 55 cm lång.. En stor bebbe med andra ord :)

La mig ner igen & Flisan sa Gud vad skönt att vi ska snooza en stund. Jag höll med, sen hörde jag nån röra sig i sängen, Flisan frågade Vadär det Bella..  Sen hörde jag kräkljud..

Frågade om hon kräktes,men hon sa inget. Ljuden hördes återigen & jag tände lampan & såg ungen sitta med händerna under hakan & samla ihop spyan samtidigt som blicken flackade, som om hon försökte lista ut hur hon skulle ta sig ur  min säng & skynda sig till toaletten.

Jag hämtade en liten handduk & virade runt händerna på henne & höll en flik under hennes mun samtidigt som jag hjälpte henne till toan. Stackars unge! Hon visste inte ens att man skulle ställa sig på knä & kräkas, för att minska att det kom överallt... Sa till henne det & gick för att ta bort sängkläderna. När hon var klar sa jag till henne att tvätta sig, hon stod bara handfallen i badrummet. Jag är säker på att hon skämdes samtidigt som hon kanske fick lite panik. Hjälpte henne av med pyjamasjackan sen fick hon tvätta sig så gott hon kunde medan jag torkade bort kräk från toaringen & badrumsväggen.Hon sa att hennes mamma trodde att hon var magsjuk eftersom hon tydligen haft ont i magen i några dagar.. Tack.. Då tillåter man att barnet går hem till nån med bebis hemma :(

När hon var klar fick hon ringa sin mamma som sa till henne att komma hem, dörren skulle vara öppen.
Jag blev lite förvånad, jag trodde ungen iaf skulle bli hämtad, men jag klädde på mig & sa att jag skulle följa med henne de ca 60 m hem till henne. Jag visste ju inte hur sjuk ungen var, hon kunde ju lika kräkas ute på gatan eller svimma osv.

Hon ringde på sin dörr, men ingen öppnade. Då kom hon på att dörren var öppen, men ingen mötte henne i hallen heller..  tyckte lite synd om henne, men hennes mamma tog hand om henne iaf fick jag veta för ett tag sen då Bella ringde & sa att hon rakpermanetat sitt hår under dagen. Flisan tyckte det var konstigt att hon fick gå till frisören när hon var magsjuk. Hon kräktes hemma oxå. Skit samma, hon mår bättre nu iaf.

Skickade ett grattismess till min kompis & hennes man på hennes lur vid 7 tiden. Efter ca 10 min ringde det & jag svarade Grattis mamma, Tack hördes det med mörk röst. Då var det hennes man som ringde & berättade att emil förlösts med akut kejsarsnitt vid 4 imorse. min kompis hade börjat krysta, men Emils hjärtljud hade sjunkit drastisk, sen hade allt gått blixtfort. Hon hade blivit nersövd & han fick vänta i korridoren.

De hade kommit ut med Emil till honom sen & han var så stolt när jag pratade med honom :) Emil skrek lite i bakgrunden & Pelle tyckte synd om honom, för pappa hade ju ingen tutte till honom.. JAg förklarade att Emil klarar sig, det finns bebisar som inte får äta alls på flera dagar om de är så pass sjuka när de föds,så de måste genomgå värsta undersökningarna, de kan bli sjukare annars.

Han blev iaf lättad, men var orolig för sin fru. de hade sagt att hon skulle vaknat till & så vid 6, alltså 2 timmar efter snittet, men när vi pratade hade det gått 3 timmar.

Jag sa att det kunde blivit komplikationer tex när de skulle sy igen eller så var hon så himla dåsig fortfarande. Han skulle iaf leta reda på personal & fråga.

Jag hoppas att de mår bra iaf. Hon har inte ringt nåt, men det förstår jag att hon inte orkar. Hon får väl inte ens gå upp än heller. Jobbigt läge för henne som är rökare...

Kommentarer
Postat av: Louise

ja gör det receptet..riktigt gott å rätt enkelt :)

mjo de finns de säkert men micke e inte den som frivilligt går å snackar med nån..ja har typ sagt att han borde göra det här hemma när han mår dåligt, vilket han gjort endel..men de skulle aldrig falla han in sa han..aja..upp till han såfall..men idag fick ja iaf ett lite gladare sms att de varit roligare idag o att dom asgarvat massa..vet inte vad dom garvat så mkt åt, jag frågade men mina sms kommer inte fram..fast hans sms till mej kommer fram konstigt nog..skumt :P aja, tur att han lever :D

2008-01-29 @ 18:21:37
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Miah

Stackars unge! Blev lite upprörd när jag läste att mamman bland annat inte kom och hämtade henne osv...

2008-01-30 @ 21:24:39
URL: http://forsalebymiah.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0