Trött mamma..

Städade lite här idag. Flisan fick ett utbrott för att jag sa åt henne att städa hennes rum. För att göra en lång historia kort, hon städade, men inte förrens hon bråkat med sin morbror, kastat skurmoppen mot honom som missade men träffade lillebror i huvudet (han blev lite röd), fick mera utbrott, för att slutligen lugna sig när jag bad henne gå till grannen & säga att vi inte kom på kalaset vi var bjudna på, om hon inte skärpte sig.

Helt plötsligt var det en lugn & snäll Flisan hemma & städat på rummet hade hon oxå gjort :)

Gick till grannen & åt en god hembakad tårta, den högsta hembakade jag har sett. Tackade återigen för min fina bokhylla som jag fick igår.

brorsan ska hjälpa mig att möblera om & bära ner saker till förrådet, så snart har jag nog mera ordning här. Lite svårt för mig att göra det själv, så man får passa på när man kan få hjälpen.

Tänkte lägga ut 2 recept som jag hittat på till Charlie, dvs bebisversionen av "vuxen"maten. Det är en gryta som han var helt galen i & en enkel köttfärsvariant.Dock orkar jag inte nu, så jag gör det när jag har tid.

Idag fick min lille buse tugga på ett grymt saftigt päron, vilket var väldigt poppis. Tur det, eftersom han försökte tugga på min arm innan  :)

Han var så söt när han satt bredvid mig i soffan & gnagde så saften droppade från min hand hehe :)
Var tvungen att filma honom med mobilen. Han var tvungen att busa lite, så mellan sugandet & tuggandet på päronet, dansade han & fick skrattanfall osv ^^

Sen satt han & pussade mot storasyster, många snabba ggr, enbart för att påkalla hennes uppmärksamhet & när han lyckades.. Jisses vad lycklig han blev :)

Nu ska denna trötta mamma sova, har ont i huvudet som vanligt, men denna gång är det nog pga av glasögonen.. Skulle ju lämna in dom på justering i fredags, men optikern råkade spräcka min plastbåge... För att laga det var jag tvungen att lämna in dom, men då hade jag inte sett mkt, vilket hade gjort allt svårare.

Ska ner i morgon med ett par gamla glasögon, justera dom först & sen fixa dessa. Värsta är att dessa hann bara bli rejält böjda i skalmarna bakom öronen, så de är alldeles för tajta & små nu, så jag måste tilta fram dom...  Så jag har rätt ont bakom öronen oxå :(



Kommentarer
Postat av: lollo

hahaha ja men eller hur :P Han är verkligen en speciell person oxå..haha..helt störd typ..men sånt garvar man ju mest åt..

jodå de e bra..är i skolan å jag e skiiiitrött..hatar å börja 8.15..speciellt efter helgen..
själv då?

kram

2008-01-21 @ 10:12:17
URL: http://louise1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0