Inför Dopdagen

Har massor att göra. Jag & Nicklas har handlat dopfikat samt tårtingredienserna mm. Flisan vill göra tårtorna & det får hon så gärna! hon är ju jätteduktig på sånt, sen blir det ju en sak mindre för mig att göra.

Jag har just dammsugit, klätt soffan & fåtöljen med nytvättade överdragen, plockat undan, skurat badrummet uppe & latat mig lite då & då. Nu ska jag fixa skurvatten, Flisan ska skura golven uppe & nere har hon sagt, jag ska skura toan nere & fortsätta plocka undan småsaker, bädda sängen (N var upp sist men glömde bädda, han har ju tjejer som gör sånt åt honom hemma i Thailand hehe ) , diska, torka bordet, ringa efter nyckeln till lokalen & springa iväg & handla middag. Sen ska jag försöka hinna brodera klart Charlies dopvepa...

Jag har nallen upptill att brodera, all text & datum, efterstygnen,kantstygnen, ska fålla & fransa upp nederdelen, tvinna snöret, stryka & paketera in i paket...

*Puh*   Har ont i hela kroppen...    I torsdags hade jag migrän & spänningshuvudvärk som vanligt som höll i sig till igår eftermiddag, så det har inte blivit mkt gjort under det dygnet...

Nicklas åkte iväg strax efter 14 för att ta ersättningsbussen till Sthlm & möta upp en kompis från jönköping som ska vara med på dopet. de skulle hoppa av i Haninge & skynda sig in på en elektronikbutik ör att köpa eladapter. Hans mobilladdare är ju Thailändsk, så den passar ju inte våra elkontakter...  Flisan får hit min kusins bonusdotter (Flisans klasskompis)som ska sova över & vara med på dopet.

Min ena bror ska sova här oxå, så vi blir 3 personer mer än tidigare. Hoppas bara min bror kan sova ordentligt inatt, han har råkat ut för en allergisk chock & svullnat upp i ansiktet & under ögonen :(  Näsan har varit tok-täppt för att sedan rinna som en trasig kran, så han har gått med papperstussar i näsborrarna :(

Nicklas skulle, om han nu kommer ihåg, köpa trimmer till Charlie oxå, ungens hår är ju långt & tjockt nu igen.. Han är verkligen rödhårig & blond min son  *S*

På sidorna är han blond, mitt på & bak är han rödhårig, men inte så kraftig att man ser det direkt, men alla kameror fångar upp det röda... 

Tanken är att han ska ha tuppkam, men vi får se.. Hade tänkt spejsa till det med blå spräyfärg på tuppkammen som matchar hans kostym, men så kom vi på att prästen Ulla ska ju hälla vatten på huvudet.. Ingen hit om färgen börjar rinna...

Nu ska jag fortsätta slava lite ;)





Sliten mamma



Kommentarer
Postat av: Blondiie

Nu kommer nyfikna jag igen =)

thailand?

varför bor han där? det lät spännande iaf =)

hoppas dopet blir bra!

Håller tummar å tår

kramis

2008-07-05 @ 21:43:36
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Elenore

Annars kan du säkert låna våran!

2008-07-06 @ 07:58:20
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elenore

trimmer alltså ;)

2008-07-06 @ 07:58:42
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: lollo

svar: jadå jag har haft en skön o rolig helg =) bilen går riktigt bra faktiskt :D Kul o ha egen bil. Men jag har märkt nu efter bara en vecka att det är ju sviiindyrt att åka. Den drar ju rätt mkt..så de blir nog mkt buss framöver, och bilen bara när jag måste =/ när är dopet då?

2008-07-06 @ 09:03:52
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: lollo

dopet va ju idag såklart :D hoppas allt gick bra iaf =)

2008-07-06 @ 21:56:43
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: Milla

Hoppas att dopet gick bra..Är Nicklas kvar? Eller har han åkt till Thailand igen? Berätta..jag är såå nyfiken av mig..ha ha../ *KRAM*

2008-07-08 @ 16:59:36
Postat av: Julia

Och där kom jaag och räddade er :D Jag hälpte till med Tårtorna mena jag x) haha xD skit samma ingen bryr sej x) Men de va faktiskt jätte skoj =) Att sva hos er OCH dopet:D<33

2008-07-25 @ 23:08:41
URL: http://barajuliiia.blogg.se/
Postat av: Julia

Och du jobbar skit bra med broderiet, skit snygg blir den =)

2008-07-25 @ 23:09:59
URL: http://barajuliiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och du jobbar skit bra med broderiet, skit snygg blir den =)

2008-07-25 @ 23:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0