Inga krigslekar i mitt hus!!

nicklas kom hit tidigt imorse, han glömde ge tillbaka mina nycklar igår, så han kom några timmar tidigare, vilket var snällt.

Charlie lekte med Flisans gamla dockvagn på balkongen & jag sa att jag ska kolla efter en liten vagn åt honom, en sån som Flisan hade från 1-3 års ålder. Pratade lite om det, att pojkar & flickor ska få leka lika, inte bara könsbestämda lekar osv.

Kom in på att jag aldrig köpte någon form av krigsleksaker eller vapen till min yngsta bror, hur mkt han än tjatade eller till Flisan. Vattenpistol är okej, de sprutar vatten & de ska enbart användas för att spruta vatten. Då menade Nicklas att han skulle köpa massa leksaksvapen bla bla, vilket jag blev förbannad för.

Talade om att JAG bestämmer, det är JAG som uppfostrar Charlie & här kommer det inte in vapen & han ska inte leka krig, punkt slut. Han blev skitsur så jag sa som det var. Köper han sånt skit, då kastar jag det. Då skulle han ha sakerna hos sin pappa så Charlie fick leka med dom där. Talade om att det finns så mkt människor som lider av krig, så mina barn ska fan inte leka sånna lekar. Han upprepade att Charlie skulle få leka med sånt hos sin farfar, men han missar poängen...

Charlie ska INTE ha vapen alls, varken här eller hos någon annan.  Om han sen bygger en pistol på dagis & leker, helst inte, men det kan jag inte förhindra heller när jag inte är med. Barn blir påverkade av andra barn, men ju äldre han blir, desto mer kommer han få förklarat för sig.




Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet tycker jag.

2008-07-23 @ 18:50:41
Postat av: Blondiie

Sånt e svårt, jag var med emot i början men har fått ge med mig lite, det började när vi var i high chaparall och cowboysen had epickadoller, men han får inte sikta mot någon då tar jag den direkt, och är det dumma lekar åker dom, men vanliga cowboy lekar får han leka, det stimulerar ju utvecklingen säger dom, och han älskar å leka mamma pappa barn med syrran =P

2008-07-23 @ 20:19:01
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min Eeze är inte receptbelagd. Eeze säljs receptfritt på apoteket!!

2008-07-24 @ 15:45:56
Postat av: Miah

Det var jag som postade förra inlägget.

2008-07-24 @ 15:46:35
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Elenore

Jag håller med, vill inte heller ha krigslekar men sen tror jag som blondiie att jag kommer vika mig något så länge som det är lek.

2008-07-25 @ 08:53:02
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Anonym

All medicin går att få utskrivet på recept men de är fortfarande desamma som den du köper receptfritt.

2008-07-27 @ 09:03:23
Postat av: Christina

Tack så mycket :)

2008-07-28 @ 19:56:59
URL: http://kicket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0