Städdag

Idag har vi städat hela lägenheten. Nicklas sov över, så när jag satte igång uppe, så passade han Charlie på nedervåningen. När jag hade plockat & dammat & dammsugit, svabbade Flisan. Sen gick Nicklas ut med Charlie så jag kunde få städa i fred på nedervåningen. De var ute ca 3 timmar (tror jag) & då sov Charlie mer än hälften av tiden.

Sen hade de lekt, åkt rutschkana & lekt med en mops.  Jag har jätteont i ryggen & axlarna nu & både jag & Flisan är utsvultna. Ska lyxa med en varsin sallad från pizzerian...

Märkte att jag glömt bort att skriva om lite saker..

Charlie har lärt sig en hel del på dessa 3 veckor som Nicklas varit här. Han har dessutom fått 2 hörntänder & 3.e tanden där nere. Märkligt nog har jag inte märkt av det så mkt..

Nu dregglar han iofs mkt & får perioder när han är sur.

I fredags fick han nya sandaler & går så himla mkt bättre i dom. När han ramlar har han börjat  hoppa jämnfota automatiskt.. Ser rätt lustigt ut, men det är väl kke nån reflex?

Han klättrar upp själv i rutschkanan utanför Tim & Elenore & kan vända sig & åka ner själv. ( Älskar att åka baklänges på mage).

Han har nyligen lärt sig att klättra upp på balkongstolarna.. Där ställer han sig & leker med utebelysningen :(

Idag lärde han sig att dricka ur sin pipmugg (han har inte fattat hur man gör förut) & han drack mjölk (jippie!) som en tok.

Han envisas med att upprepa nya saker om han inte lyckas klara dom på en gång. Han försöker & försöker tills han lyckas eller jag tar bort honom.

Han säger tydligt till eller visar tydligt om det är nåt han inte vill.

Han bänkar sig framför tv.n ibland, speciellt om det är reklam (!)..

Han försöker hjälpa till att ta av sig byxorna & försöker stoppa i armarna i ärmarna på tröjor eller bodys.

Hmm.. Vet att det är mera, men jag är så trött att jag har glömt ^^

I söndags snaggade jag honom igen.. Denna gång fick han behålla en liten tunn mohikan.. Kort kommer senare  :)

Flisans kort på långhårig lillebror...  1/1-08.


Dock syns det inte så bra att han hade ca 4cm långt hår.. Man kunde göra tofsar ^^

Kommentarer
Postat av: Blondiie

Om man ändå kunde göra tofsar på sitt barn =P



http://www.bergendahlsgruppen.se/citygross/StoreShow.aspx där fanns flera tex kungens kurva å bromma å lite andra ställen.



Skoj du å niklas umgås igen =)

kramis

2008-07-22 @ 19:43:52
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Elenore

Gud vad tiden går fort, vad han utvecklas!

2008-07-25 @ 08:50:48
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0