Kaffe med salt...

Stack iväg med Charlie till Willys för att köpa välling, hans hade tagit slut & jag glömde köpa tidigare idag.

Flisan var på väg hem från Haninge & skulle upp till morfar & momma som bor en liten bit ifrån, så tanken var att mötas & åka hem. Missade bussen & kom på att jag skulle möta Flisan, så jag messade henne & hon sa att jag skulle komma upp till morfar, så det gjorde jag.

Momma bjöd på kladdkaka som min syster bakat & kaffe. Tog för mig att kaffet, tog fram sockerbyttan (den såg lite annorlunda ut), hittade ett kryddmått & tänkte att det måste varit pappa som lagt i den, tog 2 teskedar socker, hällde i mjölk, satte mig vid bordet & tog en djup klunk.

FY FAAN VAD ÄCKLIGT!!!!!  Det var ju salt!!!  Snacka om hjärndöd :( Momma skrattade åt min klantighet, men men..  Kaffet var dessutom slut, men hon satte på nytt för min skull :)

Det var tur det, sen kom pappa ut & ville ha mera kaffe, men det var lite pinsamt måste jag erkänna...  Att jag inte reagerade på kryddmåttet hahahaha!

Kommentarer
Postat av: lollo

hahaha ja tur att man kan suga in magen, men ibland blir de jobbigt alltså..hahaha.

2008-06-12 @ 22:32:28
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: Elenore

Grejen med krupp är att det är lättare att andas när dom är ute och upp.

Dom ska helst sitta upprätt och vara ut när dom får sina "anfall" eftersom det lindrar och underlättar andningen.. Kombinerat med rätt medicin (vi har kört molipect) så hjälper det inom 1 dygn.

2008-06-13 @ 05:21:28
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elle

Molipect är luftrörsvidgande, inte slemlösande, sa dom till mig

2008-06-13 @ 18:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0