Rymling

Flisan har rymt hemifrån.. Även om det bara är några timmar. känns inte bra alls.. Hon vill inte hjälpa till att städa eller ens ta
hand om sina saker eller gå ut med Charlie så jag får städa i lugn & ro.

Idag hände dessutom en sak, som hon säkerligen skäms väldigt mkt för, men som får väldiga konsekvenser för hennes del. Tyckte att vi skulle diskutera det hela är jag lugnat ner mig, men hon stack iväg & vägrar säga var hon är.

Nu har hon datorförbud plus att hon kommer få gå ur vissa communitys samt ev får msnförbud, beroende på hur hon uppför sig när hon kommer hem & om det går att diskutera med henne. Hon ska inte tro att hon kan göra som hon vill, så här hemma kommer det bli liv i luckan misstänker jag..

Ja ja..

Charlie fortsätter lära sig gå, det går sakta men säkert. Han lär sig nya saker samtidigt, så nu är det full fart här hemma  *S*

Han har lärt sig gå,
 dansa utan att hålla i sig,
göra saker samtidigt som han går, tex klappa händerna,
resa sig upp från sittande på rumpan,
rita på papper med kritor,
öppna kylskåpsdörren,
Klättra upp & ner i soffan (hög soffa),
gå upp & ner för små backar ute,
lärt sig själv att lampknappar på väggar hör i hop med lampor i taket,
visar med teckenspråk tydligt vad han vill ha eller säga,(tex på bussen när han visade att pojken bredvid åt kaka, då han visade att pojken höll den i handen & sen gjorde tuggrörelser & pekade på pojken)
klättra ner från min säng,
att när vi går in i porten så är vi hemma, eller mma som Charlie säger,
vilket håll vi brukar gå åt när vi ska leka med Tim.

Vet ite om jag missat nåt  *S*

Häromdagen hittade jag en verktygslåda i plast med verktyg, precis en sån jag letat efter till Charlie. HAn blev överlycklig (jag med, kostade bara 49) & nu är han överallt & mekar. Han mekar med vagnar, skåp, bilar, mamma, kex osv.

En anan rolig lek är med hans nycklar... HAn försöker låsa upp allt som har ett hål. Tex vardagsrumsbordet.

Tog in gamla vagnen på balkongen igår tanken är att han ska ha den att sova ute i, Emmaljungan ska klädseln av & ges till min kompis, chassit ska kastas (hon har redan fått luftdäcken). Flisan satte sig i brion på skoj & Charlie tog tag i handtaget & började köra henne där ute på balkongen. Han skrattade så mkt så han knappt kunde hålla i sig, den söta trollungen :) Tur att Flisan hade fötterna på golvet & hjälpte till i smyg ;)

Här ska iaf fortsätta städas. Har städat på nedervåningen & ska strax börja med övervåningen. Ska fixa plats i skrubben under trappen sen så Nicklas har bra förvaring till sina väskor. Han är väl på flyget när som helst nu :)

Ska ta många bilder på far & son sen tänkte jag.



Kommentarer
Postat av: Milla

Ja nog kunde man tro att Flisan redan vore tonåring, av sättet att döma..men puberteten infaller ju tidigt för somliga,kanske är det så i Flisans fall? Hoppas ni kan prata och reda ut det mesta iallafall!

Förstår att det måste kännas lite pirrigt att träffa Nicklas..va ju ett tag sen har jag förstått.

Hoppas att det går bra mellan Charlie och Nicklas och mellan dig och Nicklas också förstås :-)/ *KRAM*

2008-06-30 @ 17:06:47
Postat av: Helle

Hahaha tack Milla :) Hon är med all säkerhet i förpuberteten :/ Bara att hoppas att hon inte blir värre i puberteten.. Det kommer nog bli väldigt bra mellan Charlie & Nicklas & han & jag kommer nog fortsätta vara bra vänner, om vi inte är osams förståss S

2008-06-30 @ 18:13:38
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Helle

Glömde skicka med en kram ^^ KRAM

2008-06-30 @ 18:14:08
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: lollo

svar: jo kanske det..hihi..hoppas den håller oxå :) för jag kan INGET om bilar om den skulle gå sönder^^

2008-06-30 @ 22:47:53
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: Elenore

Oj vad duktig han är, stora killen.

Hur gick det med Flisan igår då?

Bestämd ung dam, hehe

2008-07-01 @ 05:42:33
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Milla

Hoppas att Flisan har kommit hem,och att ni kunde prata utan att det blev fullständig kaos..

När är dopet? Hoppas att det blir ett fint dop!

*Kram*

2008-07-01 @ 17:46:58
Postat av: Blondiie

Va duktig han är lillprinsen!

Kramis

2008-07-04 @ 20:14:46
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0