Påskafton

Den började bra, tills Flisan bestämde att hon inte skulle med & äta påsklunch hos kusinen..
Jag hoppade iaf på bussen, hann åka en hållplats, så kom Carro & Leo på , men det var fullt med vagnan, så andra brorsans ex som redan var på bussen fällde ihop sin vagn.. Mkt bök på kort tid.. Då Messar Flisan mig & vill att jag ska vänta... Bökar lite till & hoppar av, måttligt glad.

Står & väntar i busskuren på henne & matar Charlie med välling (nödlösning). Ingen Flisan kommer. Efter många om & men & några stelfrusna tår senare, så hoppade hon på bussen vid oss & förklarade att jag var på nästa hållplats, så hon slapp betala. Kommer på bussen, tror att vi bara ska åka iväg nu & handla påskägg & godis, men icke..

Flisan hade inga tröjor (katastrof!!) så det var bara att hoppa av på centrum & skynda in på Lindex. Då kommer hon på att hon inte vill gå knappt 1km till affären för att det var kallt, så vi fick nöja oss med dyrt, gammalt & hårt godis från en "godisaffär" (Gick på 97kr). påskäggen köptes på Konsum & var skitfula...

Charlie fick inget godis förståss, hade tänkt köpa bebiskritor, men hittade inga. Han fick nöja sig med en smarrig fruktsallad, banan, kiwi, vindruvor, mandarin & plommon. La småbitarna i en plastpåse i ägget & herregud som han mumsade :)

Köpte påskmust & potatis oxå, det hade glömts handlas därborta. Kom dit iaf & vi började med maten på en gång, jag var tok-hungrig!

Gjorde min gucka till äggen & dom gick åt mest...  Vi hade det ganska enkelt, köttbullar, prinskorv, potatis, legym & mimosasallad, gravad lax & ägghalvor med gucka..  (Gucka= Creme fraiche, majonäs, stenbitsrom,rödlök, dill, lite citron, salt & peppar)

Det var nästan så jag fick matkoma, men jag är ju en mästare på att sitta & äta länge, så jag slutade innan jag var riktigt mätt.. Ingen ville sitta kvar med mig ju :( 

Delade upp godiset i äggen & gömde i skafferiet, jag var helt slut, Camilla hade riktig matkoma & halvdvalade i soffan, emma kollade på tv & Flisan var ute med en kompis, så jag skippade skattjakten med ledtrådar.

Emma fick göra "Fågel, fisk eller mittemellan".

Glömde ta med kameran dit bort...  Hade tänkt göra en Påskgubbe hatt till Charlie, men hade inga fjädrar & lite tid, tänkte göra honom till påskkärring istället men hittade inte schalen....  Suck  *S*


Charlie är tok-förkyld...  HAn hatade mig i morse när jag var tvungen att droppa i näsdroppar & sen suga ur hans näsa, han kunde ju inte ens suga på nappen, stackarn :(  Sen blev han glad igen ;)

Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Godmorgon ;)

2008-03-23 @ 09:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0