Stulen & förstörd barnvagn...

Flisan åkte till sin kusin Emma för att sova där igår kväll. Hon bor 1 mil bort. Jag hade lovat Flisan lördagsgodis, men hade inga kontanter på mig, så jag lovade att åka & handla en påse till henne & sen ta bussen dit bort, lämna påsen, ta en snabb fika medan jag väntade på bussen hem & sen åka.

Så gjorde jag oxå... När jag kom till området Emma bor i mötte jag 2 mörkhåriga unga tonårstjejer med mörkt hår, svarta eller blå jackor, den ena var en bra bit kortare än den andra & den korta tjejen hade ljusa jeans, den andra mörka byxor. Tänkte att de nog hade väldigt tråkigt på kvällarna i det området, för de såg verkligen uttråkade ut..

Flisan fick sitt godis, hon & Emma lekte med Charlie & jag & Camilla fikade. Då hade vi varit där i ca 30 min. Tog en cigg på balkongen, hörde skrik & skratt från backen en bit därifrån, så jag tittade naturligtvis.

Såg 2 tjejer, en i en barnvagn som den andra körde upp på trottoaren, tänkte att det där är min vagn, men slog bort tanken lika fort.. Min vagn var ju i porten...

20min senare var jag & Charlie påklädda, liksom Flisan, som hade ätit för mkt godis & hade ont i magen & ville följa med hem. Jag gick före ner i porten & blev nog rätt förvirrad en stund. Vår vagn var borta!!! Istället stod där en annan vagn...

Jag sa till Flisan att springa upp till Camilla, som kom ner rusande med Emma i hälarna, Camilla kollade i källaren ifall nån lustigkurre ställt den där, men icke.

Jag sprang bakom huset med Charlie i famnen, förbi parkeringen, ner till backen, letade där jag sett tjejerna, gick upp mot grillen/kiosken precis bredvid området & ser nåt hängande över en stolpe med bussturerna på.

Där hängde åkpåsen,insektsskyddet,fotsacken, väskan till regnskyddet & regnskyddet som de slitit ur väskan...
De hade antagligen stått i busskuren & slitit ut allt innan deras lilla lek & förstörelse av vagnen...

Kom tillbaka till Camillas port, där hon stod med en granne. De sa att den andra vagnen inte tillhörde deras port, jag stod där utan vagn & hade missat bussen hem. Nästa gick inte förren 2 timmar senare, vid 22.10.

Jag kunde inte göra så mkt annat, så jag stoppade ner Charlie i åkpåsen i den andra vagnen & stoppade om honom med en filt grannen lånade ut & fotsacken. Charlie somnade ögonblickligen, han var helt slut stackarn.

Gick & frågade folk jag mötte i området om de sett tonårstjejerna med en svart vagn med silvriga detaljer, men det tog ett bra tag innan jag fick napp.

Camilla hade då gått upp till sin kompis,som skulle ringa till folk i det andra bostadsområdet en liten bit därifrån, i riktning där jag såg tjejerna leka med vagnen.

Träffade en kille, boendes i samma område som Camilla. Han berättade att hans mamma varit ute med hunden, stött på tjejerna & ropat att det var hennes vagn, varpå tjejerna hade släppt den & ropat att de inte gjort nåt.

Det hände nerför backen vid fotbollsplanen, dit jag & Camilla oxå gick. på väg nerför backen ser vi 2 tjejer, med mörkt hår, mörka jackor, den kortare med ljusa jeans, stå & stirra ut mot fotbollsplanen.

De får syn på oss, tittar på oss, vi börjar gå snabbare, de börjar gå mot det andra bostadsområdet, vi sneddar över vägen så vi kommer på samma sida som dom & fotbollsplanen, de tittar på oss igen & börjar sen springa som galningar.

De kände garanterat igen vagnen de stulit & bytt ut mot min, samt mig, som de mötte när jag kom dit 1 timme innan...  Jag skrek efter dom att jag skulle få reda på vilka de var, jag & andra hade ju sett dom..

När de sprang in mot bostadsområdet sprang de förbi en man i ljus jacka med en hund..

Kommer efterlysa tjejerna i lokalblaskan & folk där borta håller på att luska ut vilka tjejerna är.

Hittade vagnen på fotbollsplanen, där den låg slängd på sidan. Släpade upp den på trottoaren & försökte kolla igenom den så mkt som möjligt.

Förstörd har den blivit. Ena hjulet är skadat, ena bromsen, suffletten & sittdelen samt att vagnen är lite sned. Något i underredet är trasigt & allt detta kommer kosta mig flera hundra att reparera..

Charlies randiga fleecefilt med naturvit botten & mjuka färger samt spökreflexen är fortfarande borta, samt hans leksaks skallra som satt fast i en kamuflerad nyckelrem. Nyckelremmen samt en reflex hittade jag på väg upp till Camilla igen.

Jag kommer polisanmäla detta naturligtvis, lägga in en annons om den andra vagnen som uppebarligen är stulen, samt en tackannons till kvinnan med hunden som ropade åt dom, hennes son & Camillas granne som lånade ut en filt. Kommer oxå lägga ut en efterlysning om tjejerna, för flera har sett dom & de lär vara välkända både i Camillas område & det närliggande området..

När jag får reda på vad de heter & var de bor,så kommer jag kräva dom på ersättning för skadorna.. Trist för föräldrarna bara, men så är det....

Kommentarer
Postat av: Tant

Så trist med folk som inte skijer på ditt och mitt och dessutom måste paja saker

2008-03-16 @ 11:26:57
URL: http://www.fantasimamman.blogg.se
Postat av: Mingla ♥

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp i så fall :)

2008-03-16 @ 11:34:38
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Louise

men shit!!!! Fan va sur jag blir på sånt där, hur kan man..en barnvagn lixom :O:O Hoppas verkligen du får reda på vilka dom är..!! vilka svin!

2008-03-16 @ 11:48:07
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: RuRu

Polisanmäl!!!

2008-03-16 @ 19:33:02
Postat av: Anonym

Åh vad trist för dig.. blir både arg och ledsen..
Hur är dom uppfostrade kan man undra.Hoppas du får reda på vilka dom är och kan få ersättning,men med tanke på hur tjejerna är så undrar man ju hur föräldrarna är,risken är ju stor att dom är ännu värre :-(
Hoppas på det bästa för dig(önskar att jag vore rik, då hadde jag köpt en ny vagn åt er!)skickar en tröstkram iallafall..

2008-03-16 @ 20:56:26
Postat av: Milla

Det var jag som skrev vet ej varför namnet inte kom med..

2008-03-16 @ 20:58:17
Postat av: Sophia

Gud va tråkigt det är med folk som måste hålla på och förstöra :S Jävligt synd om er tycker jag iaf !

2008-05-07 @ 22:26:08
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0