Resan till Apoteket

Bussresan tog som vanligt 1½ timme dit & 1½ timme hem. På resan dit var det en kärring med 2 jyckar som plötsligt skrek över hela bussen på busschuffören, så han saktade in för att stanna helt.
"Hur kör du egentligen? Du kör ju så man mår illa här bak!"

"Va, men alltså, jag kör i 70 som jag måste om jag ska kunna hålla tiden & jag kan inte göra nåt åt vägen, den är så här skumpig & krokig"

"Ja men hur kör du, du kör ju så man spyr här bak!"

Tänkte säga åt kärringen att dra igen brölådan, Charlie sov & jag blev jävligt irriterad, men höll tyst.. Annars hade det väl blivit ett jävla liv på henne... Vägen är väldigt kringelkrokig & skumpig med många backar & vi var redan försenade pga mkt trafik just utanför Nynäs + att det var fel på växellådan, så bussen lät som attans när han gasade,det lät typ som att han varvade som faan & höll på att köra slut på motorn. Kärringen fortsatte muttra & så satte hennes hundar igång.. Sånna där små viffviff... Då började hon höja rösten åt dom istället, men inte tystande dom för det...

Busschauffören tyckte att hon kunde kliva av & ta en annan buss om det var så att det inte gick att åka med honom, men det gjorde hon ju inte...

Hon fick iaf tyst på viffviffarna till sist & höll sen tyst själv & det blev lugnt igen, förutom att bussen lät så mkt då.

Kan bara säga att busschauffören körde bra... Hade han gasat/släppt på gasen/gasat7släppt på gasen, så bussen hackar sig fram eller om han kör ryckigt, det hade varit en annan sak...

Ja ja. På apoteket var det inget folk, så vi kom snabbt fram & fick hans mediciner. Över 200 kr kostade dom...

Det bidde en stor flaska mollipect & 2 små kåvepenin med fruktsmak. tur det, för Flisan höll alltid på att spy upp den med vaniljsmak.

Charlie tog medicinerna utan större protester som tur var :)

Var Hm & hittade en söt tröja & ett par mjuka sandaler. satte på honom tröjan på en gång, han verkade frysa lite & jag visste inte om jackan skulle räcka till m det blev kallare. HAde ju 2 timmar på oss innan bussen gick hemåt igen. Sandalerna passade när han satt i vagnen, men när han fick stå & peta på vagnen sen... *morr*

Det är länge sen jag köpte bebisskor på det här sättet... *harkel* De var nästintill små när han stod upp :( Det blir till att åka & byta imorgon, men då åker vi till Haninge istället... Imrogon går ersättningsbussarna oftare & bussen från V-H till Haninge oxå oftare.

Var till McDonalds igen. Värmde för första gången en hel burk med burkmat i micro, annars lägger jag alltid upp på tallrik först, men jag glömde talltriken hemma.

Micron var inställd på en lägre effekt, så jag drog på en minut & när jag öppnade dörren för att ta ut maten...

*skäms* Det hade liksom svällt över en del mat... Det var bara att torka... heheheh :)

Charlie fick en ballong av en utländsk flicka i 10 års åldern. En anställd hade samlat ihop alla ballonger som var knutna med snören (fanns inte med de klassiska pinnarna), men hon & hennes bror hade tydligen fått ta en varsin knippa med ca 5-6 ballonger var.

Först kom hon med en ballong utan snöre, så då tackade jag nej eftersom vi skulle åka buss långt hem sen.

Den goa ungen kom tillbaka 5 min senare med ballongen.. Då hade hon bett personalen om snöre & knutit fast :)

Jag tackade henne glatt, men den som blev ännu gladare var ju Charlie.. gud så han höll på med snöret & ballongen sen ^^

Tyvärr smällde ballongen på bussen när vi nästan var framme.. Han sov då som tur var & jag hade slumrat till..
Den måste ha klämts mellan framhjulet & fotstödet :(

Nu sover min sötis & jag sak göra potatis & broccolisoppa. till efterrätt blir det grädde & sylt ^^

Kommentarer
Postat av: lollo

världens äventyr på bussen ^^ :P

2008-05-04 @ 20:44:39
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Milla

Säger bara Puh..och läs min förra kommentar/kram!

2008-05-04 @ 21:10:23
Postat av: Elenore

Uscha lille pluttisen

2008-05-05 @ 05:25:14
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Elenore

Men usch, lilla gubben. Hoppas dom kollar ALLT här nere då..

2008-05-05 @ 09:15:41
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Jessica Anshagen

Hej,
hoppas du får en bra måndag :)
Kram

2008-05-05 @ 09:36:33
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Elenore

Vad bra. Hoppas som sagt ni får en bra läkare nu.

2008-05-05 @ 12:35:36
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Mahlin

Ojojoj... Vilka äventyr ni får lova att vara med om. Jag håller tummarna för att ni får en lugn vecka nu, och att ni får vila upp er ordentligt så ni piggnar till båda två (för jag kan bara gissa att du också är helt färdig av allt elände)

2008-05-05 @ 16:22:49
Postat av: blondiie

Det bästa/sämsta med barn är att man aldrig behöver oroa sig för att bara sitta hemma å vicka på stortån å pilla naveln en hel dag, utan att man jämt är med om massa eskapader. Kram Blondiie

2008-05-06 @ 09:26:14
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0