Stoppa tiden nån!!!

tog upp mina sommarkläder igår, dvs kjolar & annat krams.... Hittade en fin papppåse från Lindex. Kikade ner & fick hjärtsnurp!

Där låg Charlies fina vita kofta, som min kompis dåvarandes kompis stickat med tillhörande mössa. Det var den större, den vita med blåa fina band i... Hittade även den första stl på hans blöjor från Neo, har sparat en åt honom som minne... Nu har han stl 7-16 i Coopblöjorna..

Så här ser de ut bredvid varandra...
image287

Det finns en lite större prematurastl som går att köpa på tex apoteket, men nån sån blöja har jag inte sparat, om det nu inte är den jag har.. kommer inte ihåg :(


Hittade även en av hans sommarbodys... En 50.a
image288

Man får vara snabb om man ska fota Charlie ^^ Väldigt suddigt, men det syns ju iaf... Sist han hade den var nån gång i slutet av augusti. Då vägde han ca 5kg & var säkert 4 månader redan.


1½mån. Skulle varit exakt 1 vecka gammal på bilden.
image290

Med mormor, 2 månader senare, 3½mån gammal.
image291


Orkade inte redigera ögonen ^^ Extremt lik sin far. Nästan 4 mån.
image292

Bara för att Charlie varit sjuk så har jag glömt berätta vad som hände för exakt 1 år sen den 2maj kl 18.00 ca. Charlie skulle få i sig 45ml bröstmjölk varje måltid. Vi hade just haft besök av Flisan & min bror & Flisan fick för första gången hålla lillebror, fast Neo personalen visste inte det.. Var ju ute med vagnen jag berättat om...

När han sen skulle äta igen på avd lyckades han amma i sig 30ml, dvs 3/4 av det han skulle. Sköterskan tyckte att vi skulle strunta i att sonda restrerande 15ml. Nästa mål åt han lika, sen sov han för natten. Den 3.e åt han hela mängden varje mål & sonden plockades bort, efter att jag undervisats i lungräddning. Tanken var att vi skulle hem den 4.e med hemsjukvård & han fortsätta ha sond, därav lungräddning, men så blev det ju inte :)

Det var en sån lyckokänsla, att han klarade att amma allt :) Storasyster måste ha gett honom extra krafter ;)

Den 4.e maj fick vi åka hem. Flisan skulle egentligen kommit till sjukan, men så blev det inte. Berättar mer dom det sen & min överraskning som sprack ^^


Grattis älskde Sindy på 2års dagen 1maj, i efterskott :)
image293

Sötkatten är saknad, men jag vet att hon behandlas som en prinsessa hos sin nya mamma :)

Nu ska jag fortsätta med tvättstugan.. Måste klura ut hur jag ska göra med Charlie bara. han sover i balkongvagnen & den kan jag inte ta ner...

*inlägget redigerat, då jag såg fel i stl på bodyn*

Kommentarer
Postat av: Elenore

Ja precis, har dock pratat med honom 2ggr sen dess, coollugn är han.

2008-05-07 @ 12:20:06
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Milla

Jag håller tummen så den vitnar,nu måtte det väl förhoppningsvis vända så att ni får lite balans i vardagen igen:-)...och hoppas nu att det stämmer det läkaren säger!!och här kommer lite nya kramar*S*

2008-05-07 @ 13:12:18
Postat av: Louise

gud vilka söta små kläder o blöja..va liten han va :P

så är det alltid, att det blir bra när man väl är framme hos läkaren :P

2008-05-07 @ 16:34:35
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: mezzie

Meen åååh grattis till pissen i efterskott roligt vår lille blev 3 år den 1maj han ;-)
Och vad liiiten han var min stora tös hon hade med de dära pytte blöjorna när hon föddes hon var inte såå liten men hade sååå smal midja att vi fick ha dem istället för de inte skulle ramla av... hon vägde 3120 och gick ner till 2800ca...
Men har med sparat en sån till henne som minne,
sen hennes första kläder i 46 småå dock kläder såg dem ut som...
Och så nu när lilleman kom så växtes 50/56 ut rätt fort... och B som kom i dem först vid 2 månaders ålder... Vad konstigt det kan vara så annorlunda mellan sina barn allså...

2008-05-07 @ 21:56:03
URL: http://motherhood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0