Min 12 åriga dotter har mordhotats av en 40+ morsa...

Vad är det för fel på folk, som sprider skitsnack till andra vuxna men även till sina barn??!!

Folk här snackar skit om mig & min dotter, men främst om henne. Hon fick tidigt lära sig att ge svar på tal för att kunna stå upp för sig själv, just pga att vuxna tryckte ner henne, barnen tog efter & det förnekades & sopades under mattan.

Jag pratar om när hon börjat skolan..Det hände ofta att hon kom nån min försent, fröken var snabb & skällde ut henne inför HELA klassen, som snabbt tog efter & snart gapade FÖRSENAD! då hon kom försent.

Felicia fick ont i magen & ville inte gå om jag vaknat försent eller om hon strulat på morgonen. Värst var det när hon gick i 2an & jag hade min depression.

Ändå ringde jag skolan & förklarade, vi hade nätverksmöten med soc & psyk, som jag blandat in.
Fröken nekade & därför trodde inte rektorn på oss. Detta spred sig senare till andra klasser.
 I 4an fick de en ny lärare & en elevassist till en pojke i klassen. Läraren var bra, men märkte inte allt. Assistenten hackade gärna på bla Felicia, som alltid haft svårt för matte. Lyckades hon jobba på bra, så gnällde han att hon skrev slarvigt & jag förstod inte varför när hon visade mig matteboken. INte ens läraren gnällde ju..

Assistenten käftade gärna med Felicia, som var duktig att svara.
Felicia hade nu börjat skolka. Det var omöjligt att få iväg henne & jag visste inte hur jag skulle hantera hennes utbrott.
Ungarna började mobba henne för det oxå & det hade nu spridit sig till andra skolor.

I 5an var det ännu värre. Vi började få hjälp av Skolteamet på morgnarna på vårterminen, men ofta hjälpte det inte.
Felicia mobbades nu via internet & via sms av ungar i kommunen, men även i andra kommuner.

Hon började själv jävlas mer & mer med folk.
Att hon är duktig på att käfta & hennes problem bla i skolan, har lett till att föräldrarna här snackar skit med varandra & sina barn om oss, men framförallt Felicia...

För några dagar sen ringde Felicia på kvällen till mig. Hon hade just blivit mordhotad av en kvinna i 40+ åldern & som är ett känt ansikte i området pga sin arbetsplats som kassörska.

Felicia sa inte då vad hon gjort själv, men att få höra min dotter upprepa  " Ett ord till & jag trycker ner ditt huvud i sanden så du slutar andas" & "jag varnar bara en gång", det gjorde mig vansinnig.

Tog med Charlie & åkte dit. frågade Felicia vad hon gjort eller sagt för att kvinnan skulle hoppa på henne.
Hon berättade att kvinnans dotter alltid brukar fråga henne "Ska inte du hem & sova"?, så Felicia sa detsamma & la till "ska du inte visa fittan lite mer"?.  Frågade vad hon menade med det sista & Felicia förklarade att tjejen har en vit bikini som blir genomskinlig när hon badar, så hon ville säga det, men orden kom ut på helt annat sätt än hon tänkt & hon visste inte varför hon inte bad om ursäkt & rättade sig.

Sa som jag tyckte, att det var jävligt fult & korkat uttryckt & sa till henne att be tjejen om ursäkt & säga till henne som hon sagt till mig & så gick vi dit.

Plingade på, tjejen öppnade. Bad att få prata med hennes mamma, som kom & verkade näst intill hysterisk.
Pratade med henne, frågade vad som hänt & hon sa "fråga Felicia"
Sa att jag redan pratat med henne men ville höra kvinnans version, men hon flackade bara med blicken & började komma med konstiga undanflykter & ville inte svara på mina frågor först, så jag fick helt enkelt fråga henne OM hon mordhotat Felicia genom att säga att hon skulle trycka ner huvudet i sanden så hon slutatde andas & VARFÖR.

"ja.Det är det enda som biter på sånna ungar"    Frågade vad hon menade med sånna ungar & hon svarade: "stöddiga. Hela skolan pratar om henne & vet hur stöddig hon är"

& iom att hon blandade in skolan så började jag tala om hur dåligt det var av en så "gammal" kvinna att lyssna på skitsnack & sen sprida runt & dessutom mordhota, istället för att prata allvar, utan att vara otrevlig, som jag tycker de flesta föräldrar lyckas med, vare sig det är mitt barn de pratar med eller ej.  (Det är iofs sällan nån förälder pratar med Felicia eller med mig, det är väl tryggare att uppmuntra barnen till skitsnack & mobbning)

Då började hon försöka trycka ner mig som mamma istället, jag skulle minsann ha reda på mitt barn, vad gjorde Felicia ute vid 22.30 på en skoldag??!!   Hon hade minsann sett henne vid pendelstationen nån gång när hon slutat jobbet.

Jaa, hon var väl på väg hem. Hon kan ju ha missat ett tåg innan?
Vart bor ni då ? frågade hon  & jag svarade På Estö. Hon brukar ta tåget hem.

Då hade hon inget mer att säga utan börjader svamla & fortsätta hota Felicia, mitt framför mig.
"Ett ord till, sen blir det inte roligt, jag varnar bara en gång".    "Du ska passa dig jävligt noga, jag är inte att leka med".

Tufft & moget att hota ett barn... "barn? Hur gammal är hon då?"  Ja, hon är 12 år & därför fortfarande ett barn svarade jag.
Fortsätt att hota henne du så polisanmäler jag dig.  "Gör det då" svarade hon...

Hennes egna barn har enligt henne aldrig gjort något mot nån annan.. Nääädå...  Klart att hennes barn är änglar..  *harkel*

Nånstans i "diskussionen" stoltserade hon över hur rädd Felicia blivit när hon vrålat på henne, innan hon kom fram & hotade.  Skulle oxå bli osäker om nån vrålade mitt namn argt & jag inte såg vem det var & om det var nån som var mkt större än mig....

Men jag skulle nog gjort som Felicia, jag skulle vänt taggarna utåt & försökt försvara mig, även om jag gjort fel innan. Aldrig att det skulle gått att prata vett med mig om nån attackerade mig...

Till slut rusade mitt adrenalin för mycket & jag var tvungen att gå därifrån, innan jag gjorde nåt dumt & onödigt, som att sänka mig till kvinnans nivå.

Fick strax efter reda på att hon skvallrat för sin son som går i samma skola som Felicia, att jg vid ett tillfälle inte hade tillräckligt med pengar på kortet, så jag hade fått lägga tillbaka nån tablettask...

Så Felicia blev retad för FATTIGLAPP.. Vi var ju så fattiga, så vi hade inte ens råd med tablettask...

URSÄKTA???!!!  Om vi nu vore SÅ fattiga, är det vad man ska lära barnen?  Att man ska mobba de fattiga eller på nån annat sätt utsatta???!!!  Ska man sparka på den som ligger??!!


Det var ju inte så att jag ville köpa en tablettask ENBART!!! Jävla kärring!

Ska man inte ens kunna gå & handla utan att det ska skvallras vad man köpt & inte haft råd med?!

Skickade ett mail till hennes chef & klagade. Han har inte svarat, så jag hoppas för deras ryktets skull att han är på semester, men tar tag i det snart...  Jag tänker fan inte släppa det här..

Ska polisanmäla henne oxå, har väntat på det andra vittnets efternamn & adress, men nu orkar jag inte vänta längre. JAg anmäler & kompletterar efternamnet & adressen senare...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag blir mållös... Denna kvinna måste ha stora problem. Du gör helt rätt som polisanmäler henne. Med tanke på hennes yrke borde hon verkligen vara försiktig! Och jag blir glad för Felicias skull att hon har en mamma som ställer sig bakom henne! Sträck på dig!

Vad jag har förstått har ni flyttat. Kanske kan det hjälpa er?



Många styrkekramar!

2009-07-26 @ 12:51:34
Postat av: M

usch va hemskt. Bra att du gör en anmälan för de är inte OK. kram!

2009-07-26 @ 13:06:13
Postat av: Razzie

åh herregud va fan e de för pantade idioter

te föräldrar i dagens samhälle :O

asså ja blir ta me fan mållös av ilska :S

lycka te me polisanmälningen å resten!

jag håller en tumme för dig att du fixar detta



mvh Rasmus

2009-07-26 @ 13:11:47
URL: http://razziewebb.myhood.se
Postat av: Helle

Tack snälla ni :)



Camilla Nä inte än, vi är på G. Blir på fredag eller lördag, beroende på när de nuvarande hyresgästerna flyttar ut. Så det är mkt att göra nu :)

2009-07-26 @ 17:38:45
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: 18åriga fru Sofia

HUR kan man bete sig såhär?? Det är som min mans förra familj (som vi nu säger, hans mamma pappa bror syster) som hotat mig, trakasserat oss för att han flyttade hit till mig, gift sig med mig.. Det är vuxna människor vi pratar om!



helt jävla otroligt vart världen är på väg, polisanmäl! ge dom vad dom tål.

2009-07-27 @ 16:15:33
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Jennica

Men herregud! Vilka jävla människor! Du gör helt rätt, polisanmäl kärringen. Stackars din dotter och behöva bli bemött på det sättet! Kram

2009-07-28 @ 13:37:52
URL: http://www.goddessiduna.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag förstår verkligen att du har att göra! :) Men jag hoppas att du inte har så mycket att göra att du inte hinner polisanmäla. Det Felicia råkade ut för är verkligen INTE acceptabelt!

Kram!

2009-07-28 @ 13:54:57
Postat av: Helle

Hon är polisanmäld :)

2009-07-29 @ 19:39:20
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Elenore

Helt stört!

Tänlte på en grej ang tablettasken.. Så många gånger som det hänt mig att man står men allt man vill/ska köpa å så saknas det typ 10-20kr eller nått..

inte faan är jag fattig för det, det blev bara dyrare än jag trodde.. Det är bara att lägga tillbaka en sak å gå vidare, OCH? Big deal..

2009-07-30 @ 15:22:54
Postat av: Lena

Orkade inte riktigt läsa allt! Skall göra det lite senare. Dömer heller inte. Felicia har nog inte haft det lätt alla gånger. Tyvärr har hon nog fått lära sig att bli hård, arg och ledsen. Jag har också känt av hennes ilska. Har barn som helt enkelt inte alls tycker om henne. "Hon är en elak bitch"! Men de har inte alls med henne att göra egentligen. Förmodligen för att de själva valt att de INTE vill. Kommer hon, så går de! Hon är otrevlig och inte alls rolig. Jag tror inte att hon egentligen har något emot dem... det är bara det att orden spottas ut, utan någon egentlig tankeverksamhet bakom. Det är synd. Det är då det blir så här. Folk tror på rykten, ser själva... och dömer sedan ut ett barn, som förlorar alla chanser till att växa upp som en respekterad vuxen. Du behöver hjälp med Felicia. Jag tror inte att du kommer att kunna styra upp hennes beteende själv. Grunden är lagd när hon var så ung, att det nu är svårt att göra något åt! Hon måste lära sig respekt mot andra människor. Hon måste också lära sig att alla inte vill henne illa (vilket kan vara svårt i nuläget, när grunden till allas ilska redan är lagd, människan har svårt att glömma). Hon måste också hitta en kanal där hon kan få ut sin frustration och ilska på ett sätt sominte förstör för henne och skadar andra...

Dömer, som sagt inte, men jag förstår att hon hamnar i klistret mellan varven. Det är jättetrist att se. Man har god lust att ta henne i handen och vandra in i skogen... Sätta sig ner och fråga hur hon EGENTLIGEN mår! Lycka till!

2009-08-01 @ 08:54:56
Postat av: Camilla

Lena:

Du som verkar så pedagogisk och förstående, varför pratar du då inte med dina barn "som helt enkelt inte alls tycker om henne"? Det kunde ju vara en bit på vägen för att hjälpa Felicia...

2009-08-01 @ 12:05:37
Postat av: Lena

Jag behöver inte prata med mina barn. De mobbar henne inte, de fryser inte ut henne. De lever på sidan av henne. De gör ingenting för att göra hennes liv surare... De träffas på fritids ibland, de ser henne och hennes kompisar på stan ibland!

Vad jag förstår av den kommentaren, så är du kanske just en sådan mamma som anser att ditt barn inte gör något fel. Mina barn kan inte göra något alls för Felicia... Men det kan DU! Jag kan heller ingenting göra... men det kan DU! Så... Vad jag gör, är att tala om för mina barn... Att har man inte haft det så roligt i sitt liv, under uppväxten, är det lätt att man behandlar människor omkring sig fel. Så när hon säger elaka saker så skall de inte ta åt sig. Hon är förmodligen ilsken på någon annan, inte på dom. Men ibland får sig de som är i närheten en känga. Som egentligen inte alls skulle riktas mot dom... Så vad kan VI göra? Acceptera att Felicia har problem, och att hon inte mår bra och att hon ibland beter sig som en idiot som klivit något för tidigt in i puberteten!!! Å hålla sig en bit på avstånd, och störa henne så lite som möjligt! De kan försöka att undvika att deras vägar korsas alltför mycket. Kanske ÄR hon i puberteten sedan ett-två år tillbaka? Kanske går det över av sig själv om ett par år?



Nevertheless:



Felicia behöver stöd och hjälp... så är det. Eller så umgås hon helt enkelt med fel kompisar, som drar in henne i ständiga konflikter, och som beter sig så att Felicia får ett dåligt rykte! Jag tror att det är en jätterar tjej, som inte riktigt vet hur hon skall hantera sina känslor, eller kanske inte klarar av att säga nej till kompisarna när det spårar ur! Man behöver inte vara så pedagogisk och förstående för att se att det är så. Å jag säger det inte för att vara elak, utan för att jag hoppas att hon verkligen får hjälp. Av en UTBILDAD och pedagogisk person... Ibland kan man som förälder inte alls nå fram till sitt barn. Det kan behövas en utomstående som lyssnar och lär ut "Facts of life". Felicia är inte den första och heller inte den sista 12 åring som behöver hjälp från någon utanför familjen. Familjen måste bara förstå att det är dags att be om den hjälpen, för det tar förmodligen lång tid innan samhället tar önskemålet på allvar! Å det kan hinna spåra ur rejält innan hjälpen når fram.



Allt det där med mordhot var trist. Det var helt fel mamma som blev drabbad. En annan hade kanske tagit Felicia åt sidan och helt enkelt bett henne om en förklaring. Utan elaka kommentarer och idiotbeetende. Då hade det nog slutat annorlunda. Men till syven och sist har faktiskt även barnen ett ansvar att behandla andra barn väl. Att mamman blev arg kan jag förstå, men inte hennes reaktion. Men sedan kan jag också tycka att din reaktion är lite märklig. Inte att du blir arg och polisanmäler, utan att du inte tar problemen på allvar och känner att det på något vis ligger på DIG att Felicia nu måste få lite bättre hjälp och stöd.



Man får de barn man uppfostrar, man kan inte skylla på att alla andra är idioter. Spårar våra barn ur, så måste vi tänka tillbaka. Vad gick fel? Vad gjorde JAG för fel... och sedan försöka rätta till det så gott man kan!



I det här fallet känns det som om du anser att ni är drabbade... helt och hållet drabbade. Så är inte fallet. Faktiskt. Felicia har en gång i tiden fått signaler som lärt henne att det är helt ok att bete sig så här! Det är dags att hon får signaler som visar att det faktiskt inte är så okej att kuta runt på stan å gadda ihop sig med sina kompisar för att kalla andra barn för ganska fula saker, vara kaxig och styv i korken utan anledning! För det är tyvärr så verkligheten ser ut... dessvärre! Många hårda ord... ur en så söt tjej!

2009-08-01 @ 14:13:59
Postat av: Camilla

Lena:

Jag vet inte hur jag ska tolka din kommentar när du skriver att JAG kan göra något för Felicia. Det tror jag nämligen inte att jag kan, och jag förstår inte vad du syftar på. Kanske tror du att du vet vem jag är? För övrigt kan jag säga att jag INTE är en mamma som tror att mina barn aldrig gör fel!



Min kommentar var absolut inte meningen att tolkas "provocerande", eller hur du nu uppfattande den . Jag tyckte, helt ärligt, att du verkar kunna resonera och se saker ur olika perspektiv och att du därför kanske skulle kunna bidra med ett strå till stacken. Det var helt enkelt en spontan tanke som dök upp, och som kanske blev dåligt formulerad!

2009-08-01 @ 20:31:16
Postat av: Lena

Uppe i ottan en söndag!

Nynäshamn är en mycket liten stad. Jag har sett Felicia växa upp... Jag lyssnar inte på skvaller, utan bildar mig själv en uppfattning. Detta förmodligen för att jag själv är från annan ort. Det Nynäshamska skvallret har aldrig varit något för mig, jag känner ju inte de som baktalas. Har själv haft en brokig uppväxt, dock med två föräldrar och ett tryggt hem. Detta hem har däremot förflyttats hit och dit mellan Norrland och Småland.



Jag känner inte dig, det är alldeles rätt. Jag känner inte heller Felicia. Det är en tjej jag sett på håll pga "gemensamma" vänner, och att jag funnits i närheten av er bostad (inte för att snoka ;-)! Därför vet jag också vem hon är när jag ser henne på stan. Rent generellt sett så är det vi föräldrar som i första hand kan hjälpa våra barn (därav kommentaren DU), men när de inte klarar av att hantera detta (inte alltid för att de är dåliga föräldrar, vill jag påpeka) så måste man be om hjälp! Kommunen kan då bistå. Eller kanske en vän till familjen eller kanske en farmor och farfar! Tyvärr finns det för få vuxna som vill, eller kanske skall man säga klarar av att, stödja unga när de har det jobbigt. Man arbetar inte heller gärna idéellt! Ofta har man inte heller kunskapen om hur man skall nå de unga för att skapa ett förtroende. De kliver in som förståndiga vuxna och ger pekpinnar. Ungarna sätter sig direkt på tvären.



Ja... hur som helst så har de här inläggen inte gjorts för att sparka på varken dig eller Felicia. När jag läste din blogg (som jag en gång hittat när jag googlade Nynäshamn) så kände jag bara att jag förstod varför Felicia hamnat i klistret, efter det jag själv kommit i kontakt med.



Felicia diskuteras inte alls här hemma. Att jag vet vad mina barn tycker, är för att jag skulle släppa av barnen nere på stan en gång. De vrålade rätt ut när jag skulle stanna bilen. - Nej inte här... Vi vill inte kliva av här!!! När jag undrade varför, så var det för att Felicia och två kompisar var just där, och de ville INTE bli avsläppta på samma ställe. Så vi åkte en bit till... Trist men sant. Därav kommentarer som att hon är elak osv. Min kommentar är väl att mina ungar får lära sig att sparka tillbaka... men det är svårt när man aldrig har behövt slåss för sin sak. Å EGENTLIGEN så vill man ju inte lära sina barn att bli ilskna och elaka... Det vill ju ingen.



Jag vet att Felicia är jättesöt och jag tror att hon är en jättego tjej som helt enkelt har tappat greppet lite. Livet är som en vågskål. Lagom av allt för en bra balans. Just nu har hon alldeles för mycket av ilska och negativitet... som hon tyvärr visar mot andra ungar... Vilket resulterar i ett dåligt rykte. Ungar är kategoriska. De väger inte in bakgrunder och sinnestillstånd. Är man arg och dum, så är man. Vi vuxna (en del av oss) har lärt oss att se bakom allt det där. Att se vad som är orsaken. Då har man också större tolerans och kan hantera situationer på ett annat sätt. Där har JAG som förälder ett jätteansvar. Att lära mina ungar att se allt som finns bakom, att lära dom att man inte kan döma folk varken efter utseende, nationalitet eller beteende! En STOR del av det vi kallar uppfostran!



Så vi gör så gott vi kan, du och jag. Å hoppas på att de Vuxna som skall styra Nynäshamn om 20 år, är förståndiga och kloka medborgare avv ett bra samhälle!

2009-08-02 @ 08:02:29
Postat av: Camilla

Och jag förstår fortfarande inte hur jag kan tilltalas DU för att du Lena har "funnits i närheten av er bostad". Jag bor liksom 70 mil från Nynäshamn... Så att jag, Helene och Felicia kopplas ihop med hjälp av bostad känns ganska omöjligt!

2009-08-02 @ 11:34:24
Postat av: Lena

Ha ha ha... näe, det kan jag förstå... läste inte namnet överst ;-)! Men då får ni nog ta å tänka till lite när ni läser... å tänka på det felande sätt som jag gjorde! Annars blir det ju helt riktigt totalt obegripligt!

2009-08-02 @ 16:30:32
Postat av: Camilla

Jag började ana hur det hela gått till, men tänkte att det kunde vara "nyttigt" att du själv upptäckte det! Jag tror jag kan lova att du kommer att vara mycket noggrann nästa gång du svarar på en kommentar :) Och lite lustigt blev det allt med tanke på att jag sitter här i min lilla håla nere i Skåne, vilket känns som en evighet från Nynäshamn (där jag för övrigt aldrig har varit!)



Helene: Förlåt om jag bombaderat ditt kommentarsfält! Jag antar att du och din lilla familj har flyttat nu. Jag hoppas det blir bra och att du snart hinner uppdatera din blogg! Kramar!



2009-08-02 @ 16:48:45
Postat av: Lena

Man är så inkörd på att det är "bloggisten" som har privilegiet att svarar på kommentarerna till bloggen, eftersom dom är ställda till denne... så man slappnar av för mycket. Tillräckligt mycket för att nästan hamna i koma tydligen! Ingen fara på taket ;-)!

2009-08-03 @ 09:01:28
Postat av: Anonym

Man är så inkörd på att det är "bloggisten" som har privilegiet att svarar på kommentarerna till bloggen, eftersom dom är ställda till denne... så man slappnar av för mycket. Tillräckligt mycket för att nästan hamna i koma tydligen! Ingen fara på taket ;-)!

2009-08-03 @ 09:02:06
Postat av: Helle

LENA JAg vet mycket väl att min dotter inte är en ängel. Det har jag vetat sen hon fick egen vilja & kunde meddela sig via talet ;) Inget barn är en ängel jämt...



Men du har rätt. HOn mår inte speciellt bra & har inte gjort det sen min depressionskrasch för 4 år sen. Eller jo, hon började må bättre när jag gjorde detsamma, men under tiden har det hänt saker runt om som jag inte orkat ta itu med eller som jag helt enkelt stått maktlös inför. Hon har tex blivit "övergiven" av släktingar & det har hon haft svårt att acceptera.

Mobbningen i skolan & runt om är en annan sak jag inte kan göra så hemskt mycket åt.



Men nej, jag har inte uppfostrat henne att ta till fula ord eller jiddra med folk. Den biten handlar snarare om att jag inte orkade ta itu med sånt då när hon började.



Tvärtom har jag försökt uppfostra henne till att ha lagom skinn på näsan för att kunna stå upp för sig själv & att hjälpa andra. Det gick bra tills folk från skolan spridit runt rykten, ungar från högstadiet kom ner för att trycka ner henne om hennes skolk, ungar från andra skolor tryckte ner henne på nätet osv.



För mig bev det för mycket & hon ville inte berätta flera gånger för mig, för det blev bara värre då eftersom jag ville ta itu med mobbningen..



Jag vet mycket väl att hon kan vara en jävla pisspotta rent ut sagt, men det vore bra om föräldrarna hörde av sig till mig när det är nåt, så man kan försökta göra nåt åt problemet tillsammans.. För jag vet att det är sällan Felicia bråkar med nån som absolut inte gjort eller sagt nåt...



Men föräldrar har väldigt lätt att säga att deras barn är oskyldiga & mitt barn är skyldigt... Det finns tom en förälder som ringde mig när det var ett bråk & hittade på massa strunt. Jag bad föräldern maila över "sina bevis" & & det skulle h*n, men inte fick jag "några bevis". Försökte oxå prata med denne om vad våra barn gjort & sagt & hur bråket uppstod, men det intresserade inte denne....



MEn hur som, jag har redan hjälp med Felicia. Det har jag haft sen min krasvch, men det har inte blivit några resultat förrens nu, när vi bytte familjepedagog & fick hjälp av skolteamet. Jag gör iaf vad jag kan, men jag står & stampar på samma fläck ibland, när saker händer om jag inte kan göra nåt åt & som gör Felicia illa... NU har jag inte tid att skriva mera, fortsätter senare :)

2009-08-04 @ 08:13:12
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Helle

LENA Jag tog bort dina kommentarer just för att jag inte tycker att det passar sig att diskutera min dotter på det sättet på nätet. Hon tog väldigt illa vid sig...

2009-08-06 @ 09:31:49
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag förstår det. Det var klokt gjort! Nackdelen med att vara offentlig på internet!

Jag förstår också ditt svar. Det blir nog bra vad det lider. Alla kan vi glädjas åt att våra barn blir större, mognare och till sist klokare!

Lycka till!

2009-08-06 @ 12:22:29
Postat av: Helle

Tack Lena :)

2009-08-07 @ 06:57:15
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Frida

Fy fan...



Jag har jobbat i butik i 7 år och vet att det är absolut förbjudet att prata om kunder så som hon gjorde. Du gjorde rätt att klaga hos hennes chef, om han inte svarar ska du anmäla till kedjan butiken tillhör (COOP,ICA, Hemköp) för de ser väldigt allvarligt på sådant. Att sitta i kassan och hantera pengar och kunder är ett förtroende.

Bra att du står på dig! Tänk om fler kunde vara som du och försvara sina barn och kräva sin rätt :-)

2009-11-05 @ 18:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0