Sjukhusbesöket

Det tog nästan 2 timmar med 2 bussar härifrån till Handens sjukhus.. Det ska ta kortare tid, men jag ville inte betala för tåget, så jag valde bussen, vilket jag ångrade snabbt.. Tåget åkte & jag fick vänta på bussen i ca 25 min, den hade gått precis innan vi kom fram till V-H.. *typiskt*

På båda bussarna var det kvinnor som uttryckte sitt medlidande & önskade Charlie lycka till & krya på sig.

på första bussen fick han gröt på burk & den slank ner fortare än kvickt :) lika bra att ge honom nåt så han inte skulle sitta & svälta i väntan på läkaren..

När vi väl kommit fram & anmälde oss i luckan, så sa sköterskan att "Oj, har ni åkt ända från Nynäs? ni skulle ringt & bokat tid. Vad gör ni om ni inte får nån tid nu?"

Jaaa.. Hade vi inte kunnat träffa läkaren där så hade jag fått sätta mig på tåget & betalat för att åka till Sachsska Barnsjukhus. Inget jag såg fram mot, men det hade ju varit nödvändigt..

Fick vänta en stund innan sköterskan ropade & sa att vi hade fått en tid kl 19.00. Det var lite mindre än 2 timmar kvar, så jag sa att vi skulle gå till Haninge centrum & kika i affärerna. (Haninge & Handen är samma sak)

Affärerna hade stängt kl 17, så det blev McDonalds, där jag åt & Charlie fick en fruktpåse. Träffade på min lillebror Micke & en kompis till honom, så vi fick sällskap.

Fick vänta en stund i sjukhusets väntrum sen, in till läkaren som kollade hans hals & lyssnade på lungorna & sa att han ville ta en snabbsänka & halsprov, sen kikade han i öronen & utbrast "Aha, han har inflammation i mellanörat. Jamen då så, då struntar vi i de andra proverna".

jaha, men hostan & kräkningarna samt utslagen då? "Hostan & kräkningarna är av inflammationen i örat."

jaha, men utslagen då? "jaaa, det kan orsakats av nåt virus" Roligaste är att han inte kollade utslagen, men de kändes inte så viktigt heller..

Fick Mollipect & kåvepenin utskrivet på E-recept. Skulle tillbaka till Hanninge & hämta på apoteket sa han, men just då kom en sköterska in & förklarade att apoteket i Haninge haft problem sen i torsdags & hade det fortfarande med E-recept. Ingen fick ut nåt av nån anledning..

Såååå.. Jag fick välja mellan pest eller kolera... Dvs Södertälje eller Farsta... Till Södertälje reser jag på 1½ timme med en & samma buss & dessutom gratis pga barnvagnen, till Farsta vet jag inte hur lång tid det tar & tåget kostar...

Känner mig ju mera hemma i S-tälje, så dit ska vi snart åka. Tar 12 bussen, sen blir det bådis om jag ska hinna med bussen hem, annars får vi vänta ca 1½ timme- 2 timmar...

Charlie låter ansträngd idag när han andas, men jag hoppas att han inte drabbats av förkylningsastma,, som Flisan.. Astma ligger ju i släkten...

Det värsta nu är att han börjat äta lite sämre...

Nu ska jag kasta på mig kläder & sticka iväg.

Tack Milla :)

Kommentarer
Postat av: mezzie

Men usch vilken läkare då hoppas lillen blir bättre nu!
Håller tummarna att det går över efter kåvepeninen nu då!

2008-05-04 @ 14:14:41
URL: http://motherhood.blogg.se
Postat av: jessica

men stackare!!!
vilak restider? har du inga som kan hjälpa dig med bil?
lycka till å få i lillen mollipect, bäge mina barn fräser som fan å blir skogstokiga, samma med kåvepenin.
kan du inte be att få hem nebunette? det har jag till emelie som har tok förkylningsastma.
krya på er,
kram

2008-05-04 @ 19:31:02
URL: http://blondiies.blogg.se
Postat av: Milla

Usch vilken nonchalant läkare..Bara för att Charlie har öroninflammation så kan han ju inte utesluta att han har nåt mer "fel"Tex:nåt med lungorna..han har ju kanske barn/förkylningsastma,och kanske skulle behöva bricanyl eller dyligt..Och att han inte ens tittade på utslagen???
Tänker jättemycket på dig..alla dessa långa resor med ett litet sjukt barn..och väntan och oron..Du kommer ju vara TOTALT slut efter dom här dagarna (för att inte tala om hur ditt huvud ska må)
Önskar att jag kunde göra nåt för dig..men jag sänder dig varma tankar,och en kram iallafall**

2008-05-04 @ 20:00:04
Postat av: Helle

Tack Milla :)
Du har så rätt angående att vara slut ^^
Igår på vägen hem, så hoppade Elenore, Tim & Jocke på bussen i VH. Framme vid en av stationerna i Nynäs, så tänkte jag hoppa av & gå hem, varpå Elenore såg frågande ut & då kom jag på att bussen fortsatte en station till, dvs närmare oss ^^
tur att hon var med, annars hade det blivit en lång promenad hem
*S*
Jag var så trött igår, så jag orkade knappt kolla på tv ens *s*

Tack för tankarna & kramen :)
*kram*

2008-05-04 @ 22:46:47
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Mahlin

Usch, vilka idioter till doktorer det finns. Man kan ju verkligen undra hur vissa fått sin legitimation egentligen...
Hoppas att lillkillen blir bättre av medicinen, och att utslagen och kräkningarna/hostan ger med sig. Skickar en varm kram till er alla, och hoppas det lindrar lite :)

2008-05-05 @ 16:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0