Skitvecka

Charlie var på dagis i måndags. Träffade en dagispappa som sa att det gick halsfluss på dagis, han själv var drabbad.

När jag hämtade honom sa fröken att han varit väldigt snorig. Tänkte visst, han är ju förkyld...

Kom hem & såg.. Snoret rann verkligen...  Sen fick han feber...  & ville inte äta.. Åkte ner till Nynäs Vård. Berättade om halsflussen på dagis, de tog snabbsänka & kollade öron & hals. Antagligen bara virus, lite röd & svullen i halsen, sänkn låg bara på 16.

Jahapp...  Bara att åka hem & vänta ut det då...

febern steg, han ville inte ha välling heller, skrek rakt ut nonstop då & då. han fick i stort sett leva på saft, saftsoppa, fruktsoppa & glass + alvedonsuppar. Han kunde inta suga på nappen...

I torsdags fick jag nog. Att han var sjuk var en sak, men när han fick sina skrikattacker & jag inte kunde göra annat än ge honom suppar, det kändes förjävligt! 

Ungen slutade andas i sömnen flera ggr, men kom igång av sig själv. Antagligen pga att han är så snorig, så jag har inte varit så orolig. Slutar ju själv andas i sömnen, men jag höll ett öga på honom & la honom på sidan osv då & då.

Åkte ner till Nynäs Akuten. Väntetid på mer än 1 timme. Fick äntligen komma in till läkaren som kollade & sa att han var slemmig i lungorna, har öroninflammation & halsfluss. Tack för den Nynäs Vård!!

Det var ju det jag misstänkte... Ska ringa dit på måndag & skälla på läkaren. Varför i helvete tog han inte halsprov?? *suck*

Ja ja. Nu har Charlie penecillin iaf. Upptäckte att han inte bara är svullen i tandköttet pga halsflussen..  Han börjar även på 2 tänder i överkäken.. 1 på vardera sida....  Vampyrtänderna ni vet  *S*

Meeeen.. Som om det inte var nog...

Var in till Haninge igår & hämtade min mobil som varit på service. Gick & kikade för att få lite julklappstips..  Åkte hem på eftermiddagen.

Kom hem, bryggde kaffe, var på toa, tog med kaffe ut på balkongen, tog en cigg & njöt av kaffet..  Charlie kom ut & busade lite..

Så fick han för sig att gå knasigt, så han går med böjda knän, men tappar balansen & far med ansiktet rakt in i ett stålband som är runt stupröret & är svetsat i en stålbalk..

Tar upp honom & kollar ev blod från mun eller näsa samt ev nya blåmärken på pannan...  Sen ser jag att han har utsmetat blod i pannan, så jag kollar ordentligare. Då ser jag ett långt jack precis nedanför ögonbrynet...

Tvättade av det & satte på plåster, men det såg djupt ut, så vi åkte ner på Nynäs Akuten där vi kom in på en gång. Samma sköterskor & läkare som igår ^^

De tvättade igen & limmade & varnade för blåtiran Sune, men han har inte fått nån faktiskt :) Är lite svullen ännu, men det är rätt fint faktiskt ändå :)

Han fick en klubba av doktorn & då blev han glad :)  Men det måste ha gjort ont när de tog bort plåstret :/

Han verkar nämligen inte tåla plåster..  Sist hade han ju ett rött märke efter klistret på plåstret i mer än 1 vecka...

Ska lägga in en bild sen på stackarn. :)

Kommentarer
Postat av: Christina

Jobbigt, min son är med förkyld och har antagligen halsfluss. läkaren kolla inte hans hals men hörde när han hosta, så han skrev ut host medicin. bad honom även kolla öronen, hade en öroninflammation på gång i ena örat så det var ju inte så trevligt. men nu har han börjat få feber och såna där skrik attacker så inget förvånar mig om hans öroninflammation har brytit ut. men som tur vara har vi ju pencillin i alla fall. hoppas din son är bättre och att pencillinet funkar. det är ett helvete när dom små är sjuka. kram

2008-09-27 @ 12:11:02
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Milla

Tänkte att du kanske haft fullt upp med en sjuk liten Charlie..men jag hoppades att det inte skulle vara så,utan att du bara haft annat för dig..men inte då :-(. Stackars stackars Charlie..och stackars stackars dig..Det är så hemskt när ens barn är sjuka,man känner sig så maktlös. Känner igen det där att man åker in och dom säger att det "inget är" men sen får man åka nån dag senare och då minnsan visa proverna att det är nåt..hmm.. man tycker att dom borde lyssna mer på mammorna vad dom säger än att bara följa sina provsvar..vi mammor känner ju våra barn bäst ju. Det brukar ta 3-4 dar efter att man fått ont i halsen innan provsvaren "visar nåt" dvs:att det är halsfluss..men man tycker att en mammas ord borde väga tyngre än ett provsvar i många fall. Nåja..tur att han äntligen fick penicillin. Men sicken otur han har stackarn..att han ramlade så det blev en tur till,till sjukhus..men skönt att det gick så bra trots allt. Ja då vet jag varför bloggen varit lite eftersatt.

Nu håller jag tummen för att du och Felicia inte blir smittade och att resten av helgen blir lugn./ STOR KRAM

2008-09-27 @ 12:59:42
Postat av: Helle

MILLA Tack :) Jag riskerar ingen halsfluss i halsen som tur är, jag opererade bort mina den 14.e september 2006, samtidigt som jag var gravid, fast det visste jag ju inte då ;)



Det brukar ta 1 vecka från att man mittats, men än har inte Flisan visat nåt tecken, så jag håller tummarna jag oxå :)



Hade läkaren tagit ett halsprov i måndags, så hade den visat på halsfluss & det är det som gör mig lite sur. Men nu fick min prutt gå igenom det värsta utan medicin :(



Har själv gjort det nån gång, när jag fått tillbaka flussen efter bara nån vecka efter avslutad kur, då fick jag inte ta mer penecillin eftersom pappa trodde att streptokokerna skulle bli resistenta.



Det var hemskt, men jag förstår honom & han hade ju iofs rätt. Men skoj var det inte :/



Jag är iaf glad att jag fick ta bort mandlarna, det var nåt djävulskt vad de svullnade... Kunde inte andas sista gången utan att böja bak huvudet & då var det bara vänster mandel som var svullen...



kramar

2008-09-27 @ 18:32:10
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

ni kommer ha egen ingång som jag har på akuten i gäöteborg =)

tur det gick bra iaf =) kramis

2008-09-27 @ 22:51:09
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0