Fan om det ska bloggkrigas :(

tycker det är skitbra att min lillebror Micke äntligen skaffat blogg, där han kan få berätta sin version osv när det gäller Carro & Leo. Det är aldrig en persons fel när två träter...

Jag tycker bra om Carro även om jag blivit lessen & ibland förbannad över vad hon eller hennes läsare skriver om Micke, hon skriver väldigt bra & förståndiga saker ibland, men det händer att hon kastar lite väl mkt skit på Micke & "mörkar" saker & ting, vilket är trist. Att hänga ut honom i bloggen, men att själv inte berätta vad hon kke gjort för att han ska göra som han gjort osv, det är fel.

Jag tycker att det är jättebra att hon & Jonis har blivit sånna grymt bra kompisar & att han vill & kan hjälpa henne med Leo & att hon kunde flytta hem igen & även få hjälp därifrån.

Att vara ensamstående är verkligen ingen dans på rosor, det är jävligt tufft emellanåt, det ska gudarna veta!  Både jag & Carro har ju sluppit kolikbarn, stackars de ensamstående som har kolikbarn säger jag bara... & lycko oss :)

Jag förstår hur Carro har tänkt & kännt, av det jag läst i hennes blogg & jag förstår hur min bror känner & har tänkt.

Jag tycker han har gjort rätt som krävt faderskapstest, alla män som någonsin känner ett gnutta tvivel om blodsband till barn,ska kunna göra faderskapstest, utan massa skit!

I min brors fall kan jag förstår gnuttan med tvivel, även om varken han eller jag tror att det är så, men tvivlet finns där & då är det bästa att få det svart på vitt, så tvivlet försvinner för gott.

Min sons pappa resonerade precis som Micke. Han visste att Charlie är hans barn, MEN, det kunde lika gärna ha varit som så att tvivlet var en gnutta sant. iofs så fanns det ingen möjlighet att någon annan var Charlies pappa, men han hade absolut rätten att få det svart på vitt.

Det är så lätt för folk att säga "Gör si & så bla bla" Men det många inte förstår är att om man inte mår riktigt jävla bra, då tar vissa saker emot. Micke & Carro fick en fnurra på tråden som säkert sitter lite i vägen nu oxå, men de kommer säkerligen lösa det, det tror jag :)

Jag vet att Micke känner sig osäker som pappa, han blev ju undanknuffad i deras föhållande som pappa, Carro tyckte att det var bättre han gjorde som hon gjorde, han ville göra på sitt sätt eller försöka själv bara.

Jag klandrar inte Carro för det, jag har själv gjort så många ggr & kan göra det fortfarande, men jag har lärt mig att man måste låta folk försöka på sitt sätt först. Märker man att resultatet inte blir bra eller att det av nån annan anledning inte funkar, då kan man tipsa om hur det underlättar, men man måste låta folk försöka själva oxå.

Ex: När min mamma var här & var så söt & diskade efter maten kunde jag reta mig på hur hon diskade & hur hon ställde besticken i besticklådan i diskstället, MEN, jag var tacksam för att hon diskade & att det blev rent, så jag lät henne diska & dona på sitt sätt...

tyvärr låter det ibland som om Micke bara var avelstjuren, även om det inte var så. Men Micke fick knappt ta i Leo när de var tillsammmans, ändå kände han Leo då, men nu skyller hon på andra saker & det är lite trist. Men där kommer nog oxå egomamman in,som jag förklarat om i nåt tidigare inlägg.

Jag förstår dom båda, båda vill ha "sin" rätt till Leo & vill hans bästa, men Leo's rätt måste komma i första hand & jag tror att de kan lösa det om alla kan sluta skriva så jävla elaka kommentarer om de båda & de jobbar på det.

Jag kan förstå om Carro är lite bitter, det var väl ingen & knappast hon, som trodde att micke skulle hitta en ny kärlek så fort, men nu blev det ju så. Jag skulle själv blivit bitter om jag befann mig i samma situation, ärligt.

Jag vet att Jonis gör både Leo & Carro mkt gott & jag är glad att de har varandra. Han är en klippa för henne på alla möjliga vis. Men Jonis är inte Leo's pappa eller låtsaspappa, han är mammas bästa vän.

Jag är oxå glad att Micke har Lollo, hon är verkligen en klippa i all sörja & hon har fått så mkt skit av Carros läsare, bara för att hon är Mickes tjej...  Hon har aldrig krävt nåt av Carro eller klampat in & försökt ta över mammarollen osv. Hon är hans tjej punkt slut, inte ens Leo's låstasmamma & hon vill bara att allt ska sluta väl i den här soppan.

Hon har sparkat Micke i rumpan många ggr när det tagit emot för honom.

Jag hoppas bara att det inte blir nåt bloggkrig av detta nu, för det är det sista Micke & Carro behöver egentligen.
Tyvärr kan jag inte skriva några kommentarer till henne, eftersom hon inte godkänner dom längre, hon blev nog stött när jag skrev en sak av välmening & det var inte det som var meningen.

Btw, Charlie kan sitta upp själv kortare stunder nu & han försöker sätta sig upp själv ^^



& till de från Nynäs, som Carro nämt i sin blogg, hon är inte dum i huvudet.  Ingen människa är perfekt, alla har vi fel & brister, varav en del vi inte är medvetna om, medans det finns det vi är medvetna om..

& man är inte samma människa idag som man var för några år sen...

Kommentarer
Postat av: Louise

detta va bra skrivet..skulle nog inte kunna skriva det bättre...Jag har ingen lust o sitta o skriva så mkt mer om det här, försvara hit o dit..så jag länkar till dig så får folk läsa detta inlägg :) för det va så bra..=) hoppas det är ok!? =)

2007-11-28 @ 09:05:04
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Lena

Ja, det här var verkligen bra skrivet! Jag ser fel och brister i både carro och mickes agerande och det tror jag de flesta någorlunda objektiva människor gör! Men å andra sidan var båda ganska unga när de blev föräldrar och kanske kan man inte förvänta sig att de skulle kunna hantera hela situationen på ett moget sätt i alla lägen. Viktigast tycker jag är att bägge kan se sina egna brister, och försöka börja om från ruta ett igen. För allas skull, men framför allt för Leos!

2007-11-28 @ 10:52:07
Postat av: Viola

BRA SKRIVET!!!!!!

2007-11-28 @ 10:59:49
URL: http://viola1.blogg.se
Postat av: Lena

En annan sak gällande faderskapstest! Jag har full förståelse för att killar vill göra det, till skillnad från oss tjejer kan de ju aldrig var 100% säkra på att de är pappan till barnet. Jag skulle helt ärligt inte ta illa upp det minsta om pappan till mina framtida barn ville göra ett sånt om vi av någon anledning gjort slut eller hade andra tillitsproblem. Jag förstår faktiskt inte varför Carro tar så illa upp över det, så slående lika är faktiskt inte Leo och Micke, han är ju mest lik mamma tycker jag. Fast vad vet jag som inte är mamma egentligen, men det här är min tanke kring det hela just nu iaf!

2007-11-28 @ 11:01:08
Postat av: Sarah

Jag lidr av depression och panikångest sen 12 år tillbaka så jag är hos läkaren regelbundet.

2007-11-28 @ 11:39:38
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: ' CAROLIN

Alltså jag förstår inte vad ni har fått att Micke inte fick ta i Leo från, det fick han visst. Man måste ta för sig också, inte bara sitta där som ett fån som han har sagt till mig. Han hade likväl som jag kunnat ta Leo, byta hans blöja, eller gå och göra i ordning mat eller liknande, jag vet att jag inte ALLTID var snäll, det förnekar jag inte heller, men även HAN hade SINA fel och brister, men det erkänner han INGENSTANS. Det är BARA jag som är "DEN HEMSKA EGOMAMMAN" därför måste jag stå till försvar i princip varje inlägg jag skriver.

Jag tycker inte illa om dig Helene, och jag tycker inte att vi ska bråka på grund av det här mellan mig och M, men det var faktiskt inte mitt fel att han inte tog för sig mer av Leo. Jag vet att jag ville vad jag har gjort för dumt, och det finns publicerat överallt nu, men kan ni inte ta fram MICKES brister också? Han har inte erkänt någonstans att HAN faktiskt inte heller ALLTID var snäll, det är fult, väldigt fult!

2007-11-28 @ 12:18:45
URL: http://leosmamma.se
Postat av: Mercedes

Det där var riktigt bra skrivet måste jag säga!
Jag tycker oxå att det har helthelt rätt att han gjorde faderskaps test och jag skulle inte ens bli arg om jag hamnade i den situationen när jag får barn om pappan vill göra test. Jag tycker snarare att det visar ärlighet och att han vill det bästa för barnet eftersom barnet har rätt att veta vem den bilogiska pappan är. Även om mamman är helt säker så förstår jag männen. Menar vem säger att mamman inte ljuger? ja nu har det inte hänt i detta fall men jag hoppas du förstår vad jag menar! Att Micke träffade louise så snabbt tycker jag inte ens man ska diskutera, kärlek vid första ögonkastet! han var sårad och kände trygghet som utvecklades i kärlek vem vet? det är upp till dom =)
Folk i blogg världen är extremy bra på att dela ut skit hit och dit, och hela det här konceptet blogg börjar gå lite över styr. hur som helst hoppas jag det löser sig! =)

2007-11-28 @ 13:04:39
URL: http://wendelicious.blogg.se
Postat av: Cassie

Hemskt va alla bryr sej om deras bråk ^^,
Känns som det står publicerat på allas bloggar nu om att Carro&Micke bråkar.
Ha de bra iaf :)

2007-11-28 @ 13:09:56
URL: http://cassie92.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag känner ingen, men jag går ändå emot strömmen. Jag tycker inte att din inlägg var speciellt välforumlerat. Och jag ska förklara varför.

Jag vet inte hur gammal Leo är, jag har fått fört mig att han är 9 eller 11 månader. Det tar alltså nästan ett år att fastställa faderskapet?

Du skriver också att Micke knappt fick hålla i Leo. Och det anser jag väl befogat, som mamma och ända föräldern har Carolin LAGLIG RÄTT att hindra Micke att ens peta på Leo. Att Leos mamma faktiskt försökt få igång en relation mellan barn och fader TROTS att fadern förnekat faderskap, ja, det tycker jag är starkt. För det skulle jag defintivt inte göra.

Sen undrar jag också varför inte Micke ställde sig som far, men om han nu var så tveksam, ine begärde ett faderskapstest samtidigt? Det är för tråkigt att de ska födas barn i världen med "okänd fader", alla har rätt till båda. Och uppger mamman fadern (och det faktiskt är så realistiskt scenario att de haft sex osv) så får man skriva dit sig. Skulle faderskapstestet vara negtaivt är det ju extremt enkelt att bli avsagd faderskapet igen. Men eftersom det i de här fallet var ganska sannolikt att Micke var pappan, varför strula omkring det så? VARFÖR INTE TÄNKA PÅ LEOS BÄSTA?
Micke tänkte på SITT eget bästa när han väntade x antal månader med att skriva på ett papper där han erkände Leo som sin son. Leo hade i praktiken ingen pappa de första månaderna i livet. Jag tycker att det säger det mesta.

Och som sist undrar jag lite över den ekonomiska biten.. Micke måste ju rimligen vara skyldig Carolin pengar eftersom hon ensam vårdat deras barn. De brukar väl handla om minst någon tusenlapp i månaden? Är det något Micke tänker skita i kanske?
Jag känner som sagt ingen men jag har läst din, Carolins och Mickes bruds blogg och de här inlägget sammanfattar hur jag uppfattat saker och ting samt frågor..

2007-11-28 @ 14:20:32
Postat av: S

Om man inte kan lita på att man är pappa till barnet, betyder det att man inte kan lita på mamman. Då tycker jag att det är omoget att skaffa barn.

2007-11-28 @ 15:53:44
Postat av: M

Jag tycker J är som Leos låtsas pappa, eller inte som, utan han är Leos låtsaspappa, för Leo är J hans pappa så enkelt är det, han är där varje dag, byter blöjor, matar nattar, ger MASSSSVIS med kärlek, han är mer än bara mammas bästa vän han är en papparoll till leo, Tycker inte alls detta inlägget stämmer, micke borde fan ta å växa upp å ta ansvar, han har knappt tagit hand om leo eller betet sig som leos pappa i ett år, han har missat nästan hela bebistiden, klart som fan carro får vara sur då. Herrgud alltså, vem fan rent ut sagt skulle släpppa iväg sin 10 månaders bebis till en för honom okänd person hem? du verkar väldigt omogen för att ha två barn, och det hörs att du endast vill försvara din lillebror och inte se saningen.

2007-11-28 @ 19:39:32
Postat av: Louise

Håller med den sista kommentaren och jennys kommentar!

2007-11-28 @ 20:14:15
Postat av: Anonym

Jenny ; Nej micke är inte skyldig carro nåt, det är försäkringskassan ? som betalar leos underhåll . Sen kan carro aldrig neka micke att träffa leo, enligt lagen ..

2007-12-02 @ 22:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0