Liten är nog sjuk :(

Han började hosta lite lätt igår eftermiddag, sen på kvällen lät han raspig i halsen. Inatt när Charlie ville ha sn tidiga morgontutte & skrek väckte han Flisan,som yrvaken undrade vad det var för fel på honom & varför han lät som han gjorde :/

Han åt senare frukost,sen har han mest sovit medan jag varit på stan, sen höll han sig i flera tmmar till kl 13, då han fick fruktdricka i nya nappflaskan med handtag. Ca 1 timme senare fick han mat på ett fik,där jag mumsade i mig kaffe & prinsesstårtebit  *älska*

Sen sov han... Han hann bara sova 15 min max, innan han vaknade på golvet i hallen medan jag klädde av mig ytterkläderna, sen var han vaken en stund. Jag var helt färdig,så vi gick upp & la oss, för att jag skulle få vila & för att han skulle få vila klart. Då ville han ha tutte,så jag dvalade med honom vid bröstet, tills han väckte mig efter 30 min.

Låg & mös en kort stund, sen verkade han pigg & ville leka,så jag satte mig upp & ställde honom upp.. Då spydde
han..

tur att jag alltid har en handduk i sängen...  Han nöjde sig inte med den spyan utan delade med sig flera gånger i sängen & på nedervåningen resten av kvällen..

Han har varit lite gnällig till & från & vill gnaga på nåt, så jag börjar fundera starkt på om det är tänderna.. Men det förklarar inte hostan, raspet & rosslandet från andningsvägarna..

Jag som aldrig betraktat mig som en hönsmamma.. Nu känner jag mig som en... 

Han har iaf ingen feber, men händerna är tokvarma på honom, varmare än vanligt..  Han fick iaf alvedon *tortyr* & nu sover han lugnt.

HAtar den jävla medicinsprutan! Varje gång jag skulle spruta in i munnen på honom blev det ju med knyck, trots att jag gjorde försiktigt :(  Han blev sååå arg & försökte spotta ut :/

Ska i säng snart, måste upp i tid så jag kan tvätta imorgonbitti.


Kommentarer
Postat av: Viola

hihihi.. tack så mycke! :D

2007-11-21 @ 23:53:20
URL: http://viola1.blogg.se
Postat av: Mia

Många bäsar kan få hosta vid tandsprickning. (höll på att skriva tandlossning)
Det ska tydligen vara rätt vanligt.
Så det är säkert små risgryn på väg upp! :-D

2007-11-22 @ 21:54:13
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0