Invänjning på dagis.

Charlie började på dagis i torsdags. Idag var första gången som var längre än 1 timme, idag var det 1½ timme & jag & den andra mamman fick gå iväg redan efter 30min medan våra söner följde med de andra barnen & fröknarna ut.

Charlie brydde sig inte ens när jag sa hej då & vinkade :/  Han var så lycklig att få gå ut :)

Allt gick bra, tills vi skulle hem. Packade ner hans extrakläder i väskan & hade inte uppmärksammat att ytterdörren var öppen, så han skulle gå de 2 trappstegen ner hade han tänkt.. Dessvärre stöp han, men han klarade sig bra med ännu ett blåmärke i pannan & skrapsår på tummen & pekfingret.

Imorgon ska de äta på dagis & på torsdag även försöka sova middag.

Det här är sånna saker jag saknar att kunna höra av mig till Rogga om. Han skulle blivit så himla glad & blivit så himla stolt över Charlie, han var alltid lika glad när jag berättade om nya framsteg :)

Ska ta en kaffe strax & börja välja ut kläder han ska ha på dagis. Tänkte åka ner på torsdag & kolla lite vad de har på klädförmedlingen oxå, han måste ju ha stövlar & regnkläder där. Regnkläderna kan jag köpa nya, om de finns kvar i hans stl (100kr för ett set), annars får det duga med begagnat eller så får de ligga i en rygga som åker fram & tillbaka varje dag.

*kram på er*

Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

stövlar köper jag jämt på skopunkten, dom är kanooooon, fodrade, billiga och absolut prisvärda, köper iof lla barnens skor där dom har jämt ta tre för två, så nu hr jag köpt massa reaskor, 3 st för 98 spänn, du har säkert sett dom på bloggen...

Har ni inte skopunkten kan du beställa på deras hemsida...http://www.skopunkten.com/ kramis skoj du skrive rigen,s aknar dina inlägg

2008-08-26 @ 15:45:42
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Milla

Hej Helle!

Har av lite olika anledningar(vill inte skriva ut dom här)varit frånvarande ifrån "cybervärlden"

Börjar att läsa i din blogg nu på kvällskvisten..och ju mer jag läser ju större blir klumpen i halsen..

beklagar förlusten av din vän Rogga,det gör mig ont att läsa. Visst var det han som var med dig i "kackerlacksstugan"? Du får bevara honom i ditt minne,och hoppas att han har det bra..var han nu än är..Tror nog att han har ett öga på dig och din familj,eller hur?

Spännande att Charlie börjat på dagis,och skönt att allt verkar gå bra.Sänder dig en tanke och självklart en *jättekram*

2008-08-26 @ 23:36:20
Postat av: Elle

Haha jag hade ingen aning om hur mkt extra kläder som dom ska ha med.

Extra inne osv visst men regnställ, fleeceset osv..

Jahapp typ.

Ska köpa regnställ på klädettan, du gjorde det va?

Fleece får bli nått bra med någorlunda billigt, samma med gummistövlar, å det köpte jag ju nytt nu i veckan, precis som med gympaskor..

2008-08-27 @ 07:24:31
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elle

Köpte mina på euroskor för 200:- dom jag ville ha för 100:- (rea) fanns i för liten eller stor stl.

2008-08-27 @ 07:44:15
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elle

hej, såg inlägget nu.

nej tror inte det.

2008-08-28 @ 13:10:35
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Milla

Hoppas att du får en mysig helg!*KRAM*

2008-08-29 @ 17:38:39
Postat av: Helle

Hej Milla! jo, det var han :( Tack för dina tankar & kramar! Jag hoppas verkligen att du själv mår bättre! Jag håller tummarna för dig! kramar

2008-09-01 @ 12:54:30
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Jag kände igen ditt bloggnamn när du skrev till mig eftersom jag förut gick in i din blogg nästan varje dag och läste :D Men på senare tid har jag inte haft så mycket tid men har gått in lite då och då o kikat.



Du har verkligen varit med om mycket men ändå känns det som att du är stark när jag läser din blogg... och du har två helt underbara barn, de är så söta och jag tycker du är en jättebra mamma!



Det finns sjukt mycket kvinnomisshandel, de flesta har eller känner någon nära som varit utsatt, det borde absolut inte få vara så! Och det känns som det bara blir mer och mer det finns liksom inget stopp...



Vad bra att din mamma har tagit sig ur det och vilken tur hon har som har dig som stöttar henne, det behövs ju verkligen när man är i en sån situation. Själv har jag ingen hjälp från min släkt eller familj så jag försöker kämpa ensam, det är tufft men jag överlever :)



Många kramar/ A

2008-09-01 @ 18:35:11
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Haha ja :D



Ja jag skulle vilja gå hos nån o prata men det ska ju alltid vara så komplicerat och svårt att få tag i någon, och då tappar man lusten :/ Jag skulle också vilja gå i gruppterapi, det gjorde jag i form av bildterapi första gången jag lämnade honom och jag älskade det! Man kände sig inte ensam då, alla vi var sårbara och stöttade varandra.



Polisen i sverige tycker jag är HELT omöjlig, som allt annat så är det superkomplicerat, ringde dom idag och sa att jag blivit misshandlad av honom och om jag kan få reda på vad han dömts för tidigare men det var sekretessbelagt. Och jag kommer ihåg när jag bodde på det skyddade boendet försökte jag få hjälp av polisen men de sa: anmäl först SEN kan vi hjälpa dig. Då blev jag bara arg. Man måste hamna på sjukhus och vara döende för att de ens ska lyfta ett finger.



Jo jag brukar faktiskt tänka på det, men det stora problemet är att han är tungt kriminell, har tillgång till alla möjliga vapen och har inte riktigt alla skruvar på plats i huvudet, han skulle skjuta mig utan att blinka om jag anmälde, jag har sett vad han har gjort med andra människor som har försökt "sätta dit" honom.



Läste att din vän Rogga har dött, jag beglagar :( det måste vara en enorm sorg och saknad.



Har du fortfarande kontakt med carolin och leo?



Ta hand om dig, många kramar från mig!



2008-09-02 @ 11:36:32
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: Milla

Förstår om du kanske inte känner för att blogga just nu..men jag saknar dina inlägg!

Hoppas att det är bra annars med er? Själv kunde det ha varit betydligt bättre..men det få gå ändå :-)*KRAMIS*

2008-09-02 @ 19:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0