Min älskade vän är död!

Har ringt runt till pastorsexp, folbokföring & polisen..

Fick prata med en väldigt trevlig Krimmare i Köping, som bekräftade att min älskade vän Rogga är död.
På folkbokföringen sa de att han avlidit 080804 (innan jag ringde polisen´igen)

Tror att jag är chockad just nu. Känner sorg, panik, ilska & glädje. Sorg över att han är borta.. Vem ska jag nu få samtal från & ringa till, bara för att snacka skit, peppa, bli peppad osv av? Han skulle ju komma snart & hälsa på...
Panik över att jag aldrig mer kommer träffa honom...
Ilska för att han jobbade så jävla hårt i 3 veckor, mer än 16 timmar om dagen, när vissa på firman var på semester, han hade ju haft blodproppar & hjärtattack tidigare. Han jobbade trots dubbelsidig lunginflammation för nån månad sen osv...

Var rädd att det här skulle hända...

Glädje över att fått lära känna honom, trots att han mådde skit i början & försökte ta livet av sig upprepade gånger i samband med att hans sambo var döende & efter hennes bortgång. Som jag skällde på honom, samtidigt som jag försökte få honom på fötter mitt i hans becksvarta tillvaro...

HAn blev så glad när jag frågade om han ville bli Charlies gudfar & han var sååå stolt under & efter dopet, trots att han kände sig utanför bland alla nya människor som redan kände varandra... Det var inte länge han hann känna glädje av att vara gudfar, eller Charlies pappa som han ofta skämtade om :)

"Det är ju min son Helene" sa han ofta.. "vår son" kunde det oxå heta *S*

Krimmaren gav mig ett nr till en av hans bröder & namnet på den som håller i allt. Vill gå på hans begravning, så jag kan få ta ett riktigt farväl... 

Nu ligger min älskade vän på nånting med Rätts i början i Uppsala. Han har genomgått obduktion & svaret räknas vara klart om en månad, men krimmaren sa att det troligast var hjärtat som var dåligt. Konstigt att de inte upptäckte det "mer" när han låg inne för sista hjärtattacken...

Älskade vän, lova att du fortsätter hålla kontakten med mig , från andra sidan! Du kommer på ett sätt så jag vet att det är du, det vet jag! Hälsa Elwy & ge henne en stor kram från mig. Lova att du vakar över din gudson!




Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

det gör ont i mitt hjärta att läsa!

Jag beklagar verkligen sorgen!

Massa kramar

2008-08-15 @ 11:23:50
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Julia

Beklagar förlusten. Han verkade va en riktigt bra vän till dig, för dig. Fick några ord med honom han verkade vara en fin människa. Han kommer nog vaka över er.

2008-08-15 @ 11:36:07
Postat av: Elenore

Usch Helle! Åh jag vill så gärna få ge dig en kram, visa att jag finns här!

2008-08-15 @ 11:40:13
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Helle

Julia, tack! Han var en fin människa.. Jag är säker på att han kommer vaka över oss, men framförallt över Charlie.

2008-08-15 @ 12:31:11
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: MammaE

ÅH gråter när jag läser... beklagar verkligen..... Och klart finns han ALLTID hos er och har sina vaknade händer över er!

Massa kramar

2008-08-15 @ 13:26:50
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: linda

Kram

2008-08-16 @ 11:42:10
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0