God Fortsättning :)

Det är ett bra tag sen jag var in & skrev nåt. Har inte haft tid  :(

Hjälper fajmoj så gott jag kan, förra veckan möblerade jag om i hennes sov / vardagsrum. Hennses moster med kusiner hade varit där & röjt undan som bara den, så det såg ut som ett vardagsrum :)

Nu i veckan har jag tvättat åt henne 2 ggr, så de 2½ sopsäckarna med tvätt är nu bara ½ sopsäck.

Det är så mkt kvar att göra & så få som vill hjälpa till... Skulle behöva rensa ur hennes förråd, eftersom 2 av hennes vänner bara ställde ner saker, utan att tänka efter om hon verkligen behöver dom.

Nu är det proppfullt & hon har massor med saker kvar uppe som skulle behöva stå i förrådet. Det är trångt för henne, så hon fastnar ju då & då & måste larma.

Förra veckan fick hon leverans från nåt bolag med vissa hygienartiklar, stora karonger...  Killen ställde den första kartongen utanför dörren, så hon rullade fram till köksfönstret & sa åt honom att hon inte kom utanför dörren & att hon är vänstersidesförlamad, så hon kunde inte ta in dom. Då ställde han flera kartonger utanför... Hon sa till att han fick ta in dom, vilket han gjorde.. Han ställde in dom i hallen, så hon inte kom fram till dörren mer & var dessutom otrevlig som fan...

Ska ringa bolaget & klaga på idioten, för så gör man fan inte!

Ska ringa fastighetsbolaget oxå.. En av deras fastighetsskötare är den mest lata & otrevliga fastighetsskötare jag någonsin träffat på...  Första gången jag pratade med honom gick jag ner till deras kontor efter lunchen & sa till om saker som behövde åtgärdas. Iofs så åtgärdades vissa saker, men inte av honom & tur var väl det... Då sa han iaf att jag måste ringa mellan 13-14 & felanmäla. Förklarade att jag inte ofta var där & inte hade några telenummer.

Har bott hos olika bolag & det har aldrig varit nåt problem att ta upp saker när man stöter på dom ute...    Iaf, förra veckan träffade jag på honom igen & sa till om fajmojs hatthylla som är skev & börjar ramla ner.

Han vägrade ta upp min anmälan & var så otrevlig, trots att jag förklarade att jag inte ofta är där eller har några nummer. "Då får väl hon ringa då, hon har telenummer"  
"Men du, hon har svårt för att ringa, hon har haft stroke & minnet är påverkat, så hon glömmer vissa bitar & vet inte var papprena är"

Då vände han bara på klacken & såg surare ut än vanligt, så min kompis 6 åriga son som var med sa " Jaha, då får fajmoj få hatthyllan i huvudet då"

Sen gick vi & muttrade högt om den lata otrevliga gubben som inte ville hjälpa sina handikappade hyresgäster...

Det har fortfarande inte hänt nåt, så jag ska ta upp det med henne.  Bolaget finns inte ens med i telekatalogen & jag har inte haft tid att sitta vid datorn...   *Suck*

Iaf...


Julen tillbringades hos min pappa & min låtsasmamma. Mina 2 bröder & min syster på den sidan var där samt mina systersöner.

Det var god mat & glad stämning, förutom på min yngsta systerson, som nyss fyllt 1. Han hade feber upptäckte vi & var gnällig som bara den, men till slut fick vem som helst bära honom, bara han slapp gå, så min syster slapp ha honom klistrad på sig ^^

Charlie fick en eller två smällar av Katten, så nu har han 2 klössår på kinden.Katten är yngre än Charlie & inte så van vid barn, men är väldigt snäll & försiktig...  Det var nog mitt fel att katten använde klorna, för jag var så dum & försökte klappa honom när han lagt sig i sin korg & ville sova..  Han höll fast min hand mellan tänderna, sen fick jag dra tillbaka den lite innan han höll fast med tassarna, sen fick jag tillbaka den helt. Då kom Charlie & katten viftade bara till & råkade träffa ansiktet. Charlie blev lite ledsen, men det gick över på en gång, sen skulle han fram igen  ^^

Då fick jag gå undan med katten, han måste ju få vara ifred när han sover.

Juldagen var jag hos fajmoj några timmar & tvättade andra omgången. Sen messade syrran & frågade om jag kunde skaffa barnvakt & följa med henne ut. Vi har inte varit ut på 2 år, iom att vi båda nyss fått barn & hon bor i Gävle sen 2 år eller om det är 3 år?

Ja ja, Flisan & hennes kompis var iaf barnvakt. Sövde Charlie & stack till pappa & tog ett glas vin med syrran, sen gick vi ut. Kvarterskrogen var stängd, så vi gick till ett mer rockigare ställe, där de tog 150kr i inträde!!!! Herregud, det är ju fan lika dyrt som i stan  :(

Träffade en bekant som blev jätteglad när jag kom. Han bjöd oss på 3 öl innan vi fick nog & köpte annat att dricka. Jag tog en cider, men den försvann sen efter att syrran skulle passa den är jag gick på toa  ^^

Träffade några st som jag kände, bla mamman & plastpappan till Flisans kompis, som hon var barnvakt med :)

Kom iaf hem halv 6. Stod & snackade med syrran & massa andra ett bra tag, sen gick hon hem. Fick sällskap av en bekant på vägen, vi bor ändå åt samma håll. Pratade en del med honom oxå, sen gick jag hem.

Då hade Charlie varit vaken ett tag, Flisan hade messat att han vaknat, så jag sa åt henne att ge honom nappen etc & hon hörde inte av sig mera förren jag var på hemväg. Då var det en pigg liten herre som lekte ^^  La honom i min säng & vi slocknade både 2.

Sen vaknade jag 9-9.30 igår.. Klädde på oss & åkte in på mellandagsrean i Haninge. Fick spänningshuvudvärk & migrän där inne, som blev värre & värre. Till slut höll jag på att spy, men såg att apoteket var öppet, så jag köpte en migränmedicin för 179.50, som kvinnan rekomenderade. Trodde det var ca 30 tabletter, men det visade sig bara vara 2.....

Skit samma, den hjälpte mot migränen & det var skönt. Men inte mot spänningshuvudvärken...

Flisan hittade inget på rean... Däremot annat, men inga jeans alls.. Får åka in till stan eller Farsta på Cubus där & kolla om de har jeansen hon vill ha, i hennes storlek...

Flisan & hennes kompis som följde med, var så gulliga & tog hand om Charlie när jag mådde som sämst. På tåget hem fick jag nack & axelmassage av båda tjejerna, så den värken lättade oxå. När jag kom hem tog jag 2 Ipren & la mig i soffan & slumrade medan Charlie kollade på en av sina nya Teletubbies filmer.

Sen var all min värk helt borta, vilket var så himla skönt :)

Idag är det meningen att vi ska till fajmoj & åka färdtjänst till hennes moster i nacka & äta middag, om nu min kompis kan sätta på sina telefoner, så jag kan hämta bilbarnstolen...

God fortsättning & massor av varma kramar från oss :)

Kommentarer
Postat av: Suzan

En tanke som slog mig ang din farmor, har ni ansökt om LSS. Hon har rätt till det men tyvärr är dfet något man själv måste ansöka om. Om hon får LSS kan hon få rätt till personlig assistans. Ett litet tips bara om ni inte redan har sökt om det.

2008-12-30 @ 14:14:09
URL: http://tootz.blogg.se/
Postat av: Milla

GOTT NYTT ÅR Hoppas att 2009 blir ett år med fler framgångar än motgångar,Kramar till dig Helle och dina två jättefina barn./ Milla!

2008-12-30 @ 14:17:35
Postat av: Anonym

Tack Milla! Hoppas detsamma till dig, du är verkligen en som behöver det tror jag! Du får gärna maila mig! [email protected] . många kramar från oss

2008-12-30 @ 15:23:10
Postat av: Suzan

Men usch då! Jag hoppas det går bra för henne!

2008-12-31 @ 11:17:01
URL: http://tootz.blogg.se/
Postat av: Felicia

nu får du göra reklam om min nyaste blogg som jag kommer hålla fast vid :)

2008-12-31 @ 16:44:21
URL: http://flummfjolla.blogspot.com
Postat av: ♥Blondiie♥

Tack för detta året (eller förra då haha) och att du valt att titta in på min blogg, lite då å då!!! Hoppas att 2009 blir ett kanon år för dig och dina nära och kära!

Njut av dagen och låt detta bli första dagen i resten av ditt liv, och gör nått bra av den! Carpe Diem!

Massa kramar!!!!

2009-01-01 @ 14:39:12
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kanske ska ta å kolla med kommunen om du kan bli "ledsagare" eftersom du är där å hjälper till så mycket. Nu gör du ju det inte för pengarna men det kan ju ändå vara värt att kolla upp, lite xtra pengar skadar ju aldrig...

2009-01-19 @ 14:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0