Tack för skrattet din okunniga ärthjärna

Sitter med en kopp kaffe & försöker vakna till efter en händelserik & förkyld fredag, loggar in här & ser kommentarerna från "LOWE" & "ANONYM" & jag kunde inte hålla tillbaka skrattet! Vilken ärthjärna :)

Jag ser att du är samma person lilla vän ;)

Till "Lowe"

Men för att svara på dina kommentarer...   Eftersom jag är mammaledig & arbetslös så lever jag på bidrag från försäkringskassan, dvs barnbidrag,underhåll, föräldrapenning & bostadsbidrag. Det täcker knappast hyra osv,så jag får komplettering från soc & nu när jag behöver glasögon så står dom för de 1000kr ca som det kostar i baspaketet.

Ser inget fel med det serru. & Om jag återigen måste få mer bidrag från soc sen när jag inte är mammaledig igen,så gör det mig ingenting. Jag skäms inte för att leva på soc när jag inte har jobb. Jag skulle däremot skämmas om jag inte tog emot den hjälpen utan blev ställd på gatan, förlorademina barn eller inte kunde ge dom det dom behöver pga stolthet som innnebar att jag inte tog emot den ekonomiska hjälpen.

Du vet uppenbarligen inte mkt.... Tror du ärligt att soc skulle godta om man bara satt hemma & rullade tummarna utan "giltigt" skäl? Att vara arbetslös,mammaledig eller sjukskriven är "giltiga" skäl...

Till "Anonym"

Jag ser inget fel med att min 10 åriga dotter sminkar sig som tex på julafton, nyårsafton, hemma med kompisar för att testa sig fram eller nån enstaka gång när hon vill känna sig extra fin.

Hon sminkar sig inte varje dag eller varje vecka & hon vrålspacklar sig knappast.... Det finns en bild på min dotter här i bloggen där hon är sminkad, den är tagen på julafton. Resten av bilderna är hon inte sminkad, eftersom det INTE hör till vardagen...

Jag sminkar mig sällan själv, men visst fan sminkar jag mig för att känna mig finare om det är nåt speciellt...

Tom jag sminkade mig & lekte med färger, lekte fotomodell osv med mina kompisar i samma ålder, jag tror ärligt att de flesta tjejer gör det....  

Jag har gymnasieutbildning, men jag har säkerligen inte haft samma förutsättningar som dig i livet,så öppna inte käften om det. 

Men jag måste tacka för din okunniga komplimang..  Jag tänker faktiskt ta det som en komplimang...   Du kan uppenbarligen inte räkna, så antingen är du väldigt ung & dum eller så har du bara väldigt låg utbildning själv...

22 var knappast väldigt tidigt att få barn??  Dessutom var jag 18 år & 3 månader när jag tog min oskuld, så om hon tar efter det så blir jag väldigt stolt :)

Vem säger att vi lever fattigt? vi har det fan bättre än många andra familjer & många pensionärer, det är jag säker på, men visst.. Vi har inte råd med allt som andra har, men blir man lyckligare av att kunna köpa allt man önskar eller åka på semester när man känner för det?

Det är nästan så att jag tror att jag vet vem du är, men jag hoppas verkligen att jag har fel om det...

Kommentarer
Postat av: Christina

Jo, han drar sig upp för spjärlorna. sen står han upp en bra stund. sen ramlar han. men han står ju en stund. fast oftast är det ju knäna han ställer sej på inte fötterna som han har gjort 3 gånger. men är glad att han försöker själv i alla fall.

Nee, va gulligt av han och sen lite kul, vill med att min son ska lära sej vinka ju. det charmar väl alltid någon ;)

2008-02-23 @ 10:02:05
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Jonna

Godmrgon:)"

2008-02-23 @ 11:06:33
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Lovisa

Hoppas du får en fin och solig lördag!

Kram http://onemoretry.blogg.se

2008-02-23 @ 11:31:12
URL: http://onemoretry.blogg.se
Postat av: Christina

Vad alla anonyma har emot vad man gör med sitt/sina barn. alla gör som dom själva vill med sina barn får dom göra en sak så får dom that's it. ingen ska egentligen lägga sej i det. jag stör mej på att man bara får skit om ens barn gör si eller om dom gör så. vi kan ju liksom inte hjälpa att våra barn kanske är snabba i utveckligen. eller hur?

2008-02-23 @ 12:08:39
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Jonna

haha ja nu är det eftermiddag, så god eftermiddag:)

2008-02-23 @ 17:00:08
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Therese

hej.. =) jag vet att det kan hända otäcka saker. men det beror på vad man frågar för frågor också.
man ska aldrig fråga om döden. det är en sak jag vet om och jag skulle alrig göra det heller.. Vad är "oknytt"?

2008-02-24 @ 08:55:07
URL: http://Theresemansson.blogg.se
Postat av: Christina

Precis, säger det samma. men har man inget bra att säga kan man lika gärna hålla käften. vissa säger ju saker för att dom inte kan annat än och klaga och andra för att det är skoj. jag tycker egentligen det är helt otroligt att folk ska lägga sig i saker som inte angår dom änns.

2008-02-24 @ 09:26:53
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Christina

Jo, sant. men jag vill ändå vara som jag vart förut ha det städat och fint jämt men funkar inte för tillfället, det är första gången jag inte vet var jag vill ha mina grejer så jag har inte änns packat upp allt + att jag inte vet vad jag vill spara och inte. sjukt. det är väl bl a därför det ser ut som det gör här.

Det är med sant, på kvällen när jag nattat min son är jag helt slut i kroppen och orkar i stort sätt inte göra många knop. då softar jag mest framför tvn eller datorn för att jag inte orkar och göra annat och för att jag inte har annat och göra =/

2008-02-24 @ 09:35:55
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Josiee

ajddå?:( hoppas resten av helgen blev bättre!

2008-02-24 @ 11:39:12
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0