Tokig tisdag

Skulle tvätta 10-14 idag..  sorterar tvätten, slänger ner 3 högar till maskinerna i min Ikeakasse, tar kassen med tvättmedel, sköljmedel & Vanish, tar Charlie på höften, slänger på honom en filt så han inte skulle frysa i loftgången, går ner till källaren & till min förvåning så är det redan nån som tvättar & det står 2 stora tvättkorgar på golvet.. Maskinerna som gick måste ha blivit igångsatte 30-40 min innan jag kom ner..  Den 3e var iaf klar, så innan jag tog ut den tvätten, så dubbelkollade jag att det verkligen var jag som bokat idag, den 12.e kl 10-14.

MKt riktigt.. Det var jag som skulle tvätta.. Blev rätt snopen, men satte på en maskin till mig iaf, tog Charlie på höften igen, gick ut & låste med bokningcylindern.. Efter 20 min plingade det på dörren & utan för stod en skamsen kvinna & bad tusen ggr om ursäkt, hon trodde att det var den 11e idag...

Bytte blöja på Charlie & klädde på honom lite mera kläder & gick ner så hon kunde ta sin tvätt, medan hon fortsatte be om ursäkt, men jisses, sånt händer :)  Man kan ju inte alltid vara på topp liksom :)

Hann iaf tvätta nästan allt, torkade bara några få plagg, resten torkar jag här hemma på torkställningen & elementen.

Jag kunde inte ha klart min tid, skulle vara på Familjerätten kl 13.30 för att skriva under faderskapsbekräftelsen.

Jag glömde bort att springa in på vårdcentralen & röntga ryggen, men jag tar det imorgon. De har drop-in som tur är. Just nu värker den onda delen av ryggraden väldigt mkt. Det kommer nästan som i stötar, känns nästan som när man har en infektion i ett sår, typ som att det bultar i takt med pulsen.. 

Hoppas att det är nåt övergående. Ställde Charlie i dagiskö igår. Måste dock gå till försäkringskassan imorgon & kolla när min mamamledighet går ut egentligen.. Som det stod på min sida på FKs hemsida,så har jag mer än 6 månader kvar av mammaledigheten.. Kan väl inte stämma?

Ska ringa min gamla sjukgymnast oxå. Hon är bra, men jag måste ha ryggövningar att göra hemma sa läkaren. Gärna för mig, jag är ofta väldigt stel när jag vaknar, så ryggen behöver mjukas upp.

Charlies pappa mailade... Han sitter tydligen & knåpar ihop ett mail till hans mamma.. Det kan inte vara lätt för honom, men det lär bara bli svårare ju längre han väntar & den sidan av familjen & Charlie går ju miste om massa dyrbar tid tycker jag. HAn skickade en massa bilder på sig till Charlie som Charlie ska få ha i sitt rum sen.

Man blir ju inte lite sugen på att byta miljö med hans pappa när man ser bakgrunderna...  Vackra stränder, tropiska skogar...  Meeeen.... Där kan man inte åka pulka!!  Inte här heller som det är nu, men det behöver inte han veta ^^

Imorgon kl 9 ska Charlie vara hos läkaren & vi ska kolla hans huvudform. Jag tror fortfarande att den skadades när vi ramlade i trappan & jag tappade honom när nerverna i min arm slogs ut. Han landade ju på bakhuvudet & ryggen & eftersom barns skelett är mjuka...

 Skulle så vara fallet, då ska jag anmäla läkaren vi åkte till en timme efter fallet.. Den där bacillrädda saken som stod i dörröppningen & tittade..


Det luktar gott här.. Flisan har duschat & smort in sig med nån hudlotion hon fick av min kusin i julklapp, det luktar ljuvligt :)  Sen doftar den nytvättade halvtorra tvätten oxå :)

   Sötaste tomtenissan ville inte vara med på bild ^^          Datumet inställt fel...                                             image140

Sötisens hår har vuxit sen bilden togs.. Det är ungfär 4 cm långt nu ^^
image141


Kommentarer
Postat av: Louise

haha ja eller hur :P

oj de där med olyckan lät inge vidare =( hoppas det inte lett till nått allvarligt..

2008-02-12 @ 22:34:18
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Arbetsskygga mamman

Hej och tackar för din kommentar! Hon har en cysta i magen, och trots att vi har gjort mängder av ultraljud vet ingen riktigt var den sitter eller vad den är för något. Därför ska den opereras bort nu när hon är elva månader. Apropå de (jätte)unga mammorna så är det sant att de får väldigt mycket beröm, men när man är lite äldre förväntas man på ett helt annat sätt klara allt utan bekymmer oavsett livssituation. Fast jag kan ge dig en klapp på axeln om du vill ha en, för det förtjänar du garanterat! :) Låter som en läskig olycka, jag läste om förändring av skallformen i senaste ViFöräldrar och det lät ju som något som man bör fixa så snart som möjligt. Min dotter har lite skevt huvud - hon föddes med sugklocka och huvudet har fortfarande en utbuktning där klockan satt, men BVC verkar inte tycka att det är något att bekymra sig för. Lycka till hos läkaren!

Postat av: Christina

Jobbigt, badkar som är så underbart. speciellt när man har barn. tråkigt att alla andra har men inte ni =/

2008-02-12 @ 23:17:49
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Christina

Roligt, när dom har sina favoriter. själv tycker jag ju helt klart Whitesnake är bäst. men det är ju vad jag tycker. kan ju bara hoppas min son tar efter mej när det gäller musik i alla fall :)

Jo, det är ju det. varför finns det kärlek när det bara ska vara jobbigt hela tiden =/

Jo, och jag tror jag vet vem den anonyma läsaren är. nämner inga namn. bäst så. orka bry sej igentligen. får se om jag lägger ut en blogg om det. är inte säker än.

Precis, min son gick i sin gåstol när han 5 månader och jag ser inget fel med det. och min son försöker sjunga eller nått. men det går ju inte så bra men ändå kul och höra. min son kan med säga vissa ord, fast vissa personer inte tror det. och får det till att jag hittar på men dom får tro det dom vill. jag vet ju vad jag hört. jo, precis. jag sjunger mycket hemma och sånt. älskar musik. kan inte leva utan det. men det är bar kul när dom försöker härma än :)

2008-02-12 @ 23:28:05
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Jessica

Här har du kramkudden vi båda saknar:
www.ladda-upp.com/bilder/1991/kramkudde

2008-02-12 @ 23:33:51
URL: http://jessicafalt.blogg.se
Postat av: Emelie

:O jag ser dina kommentarer hela tiden? och nej du har inte gjort något:P vet inte vad som har hänt isånnafall.

2008-02-13 @ 12:25:20
URL: http://ungmamma15.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0