"Din värld är inte min värld" - boktips

Jag har ännu inte läst boken, jag har just beställt den, men de bekanta som läst den säger att den är svår att lägga från sig,sorglig & väldigt gripande.

Den handlar om min avlidna kompis & hans mamma & deras kamp mot bla hans missbruk, hans psykoser osv.

Jag rekommenderar verkligen alla att läsa den, han var en underbar kille, men en del av det mina bekanta beskrivit ur boken är nåt jag inte känner igen när det gäller honom.

Jag tror många missbrukare & missbrukaranhöriga kan känna igen sig.

Inget förlag vågade släppa boken, vilket är tragiskt, men Monica Peterson (författaren & mamma till min kompis) gav sig inte. Hon uppfyllde en önskan han hade om att hon skulle skriva en bok & ge ut, så hon startade ett eget förlag..


http://www.livetsunder.se

Kommentarer
Postat av: Louise

mjo..Micke har väl kanske inte de bästa "grunderna" eftersom han redan innan mådde dåligt..men om några veckor (om han står ut så länge) kommer dom säkert garva åt hur det va de första veckorna..när man väl kommit in i det tar man de säkert inte lika seriöst heller..
dags att laga lunch =)

2008-01-29 @ 12:22:11
URL: http://louise1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0