Hej alla gobitar! (3.e försöket)

Dopet gick jättebra, inget blev glömt egentligen, men några dök inte upp, vissa hade tackat ja, men kom iaf inte.
Alla hade anledningar till varför de inte kom, sen om det är sant eller inte, det får stå för dom.

En hade iaf en väldigt förståelig anledning & den personen var helt knäckt över att inte kunna komma, men jag låtsades att den personen med familj var närvarande iaf :)

Jag bar Charlie, Flisan hällde vattnet i dopfunten medan prästen välsignade det & genom nästan hela dopet lät Charlie, typ tröttknorr men högt.. Han var i princip bara tyst när dopet var över *S*

Efter, när man tydligen fick ta bilder, då var jag helt slut i ryggen & armarna, Charlie väger ju över 12 kg nu...

Vi var sist till fikat i lokalen här vid oss & till mitt stora förtret hade inte Nicklas laddat kaffebryggaren (dubbel) innan & ingen där tänkte på det, så jag vimsade runt i öket & letade efter ett kaffemått, som inte existerade ^^

Fick dosera med matsked men det funkade det oxå :)

Tjejerna hade gjort jättegoda & fina tårtor, men natruligtvis tog inte jag några foton som bevis :/

Nicklas retar mig för att jag är så vimsig, men DÅ var det lite mer än vanligt. Inte så konstigt heller iom att jag fick tänka på allt & göra en massa själv hela tiden.

Vi har tex ätit pizza 3 dagar i rad *skäms* Vi har antingen inte hunnit handlat, eller så har vi blivit tokhungriga eller så har vi varit alldeles slut...

Min kusins bonusdotter Julia var med, hon känns ju som släkt, iom hennes mormor var inne boende hos mina farföräldrar när min pappa & hans bröder var små, så de har väl alltid haft mer eller mindre kontakt vad jag förstått & nu är alltså Julia min kusins bonusdotter sen några år tillbaka. Sen bjöds hon oxå pga att hon är bra kompis & klasskompis med Flisan, men oxå för att vi kunde göra henne lycklig...... Hon har nyligen upptäckt Charlies farbrors band, A Vain Attempt, som jag skrivit om tidigare här i bloggen.. Dessutom tycker hon att Rikki är såååååå snygg ^^

Tjejerna hyperventilerade när Nicklas föräldrar med sina respektive & hans bröder (Joakim, Rikard & Viktor) kom in i kyrkan & Julia fick tårar i ögonen när hon fick syn på Rikki :)

På dopfikat smög de fram till Nicklas & bad honom ta kort på Rikki med Julias kamera & den bilden blev jätefin :) Efter fikat vågade tjejerna be om en autograf & en kram :D Rikki lös tydligen upp, skrev autografer & kramades. Tjejerna var helt saliga *S*

Han är en Rockstar i deras ögon, men han verkar vara väldigt ödmjuk :)

Nicklas bröder var jättetrevliga alla 3, men jag hade inte tid att prata så mkt med dom :( Skulle jättegärna vilja åka & hälsa på nån av hans föräldrar samt bröder med Charlie & Nicklas innan han åker hem om några veckor. Jag tror Charlie skulle älska att få leka med killarna i en mer naturlig miljö.

Charlie fick jättefina presenter & pengar, men han var mest intresserad av att dra omkring med en stol, så jag bad Viktor (Kusinen, inte farbrorn) hjälpa Flisan med paketöppningen. Sen fick Charlie sin lastbil av gammelfarmor & då blev han såld på den :D

Ska lägga upp bilder senare, nu skriver jag medans jag väntar på att jag ska ner & vända på kycklingen i ugnen.. Blir sen middag här, men det gör inget.

Om en stund ska jag låta Nicklas bada Charlie, han måste ju hinna göra sånt pappor vanligtvis gör med sina barn, innan han åker hem igen..

Han har redan fått trösta Charlie efter en krypolycka i min säng igår, Charlie slog i näsan i min säng & blödde lite näsblod, men den näsborren har han varit lite blodig i några dar, så det var inte så farligt, men pappan blev lite skärrad ändå. Charlie tröstades av sin pappa & var jätteglad som vanligt sen :)

Nästa grej är att byta kissblöja ;)


Kommentarer
Postat av: Elenore

Japp ser det.

2008-07-09 @ 10:09:54
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Julia

Awwee<33 Haha =) Gullit att du skrev lite grann om mej x) :D<3 Fast allt du skriver e ju sant:D De kom faktiskt tårar :D Älsk på ava och Rikki<333

2008-07-25 @ 23:17:08
URL: http://barajuliiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0